Foto bij Chapter 3

Draco kijkt de jongen aan. 'Waarom neem je het op voor een modderbloedje en waarom heb ik jou nog nooit gezien?' Loki wist dat het Draco Malfidus was hij had namelijk voordat hij naar Zweinstein ging had hij even gelezen wie hij te vriend moest houden en wie te vermijden. 'Omdat ze blijkbaar weet wie ze moet vermijden met zijn domme worden': zegt Loki. Draco loopt dichterbij naar Loki toe hij duwt Hermelien ook opzij om heel dichtbij Loki te komen staan. 'Ik kom achter je geheim en ik vertel het mijn vader'. En Draco liep weg, Loki moest even lachen gaat die Draco dit nou aan zijn vader vertellen echt. 'Bedankt, maar wie ben je eigenlijk aangezien jij een Griffindor bent ik heb je nooit gezien in de leerlingen kamer'. 'Was een kleine moeite, ik ben Loki en ik ben net nieuw ik heb eerst op Durmstrang gezeten daarom heb je me nooit gezien': vertelt Loki. 'Ík ben Hermelien Griffel, ik kan je wel rondleiden als je wilt'. Loki knikte. Hermelien liet Loki allemaal lokalen zie. Toen Hermelien naar het zwerkbalveld liep zag Loki iemand vliegen, Loki kon niet echt zien wie het was en hoe die persoon kon vliegen. Hermelien kenden de persoon wel die aan het vliegen was dus zij liep het zwerkbalveld op. 'HE HARRY KOM NAAR BENEDEN IK MOET JE IEMAND LATEN ZIEN'. Loki keek naar boven de jongen hoorde Hermelien niet maar hij zag haar staan en begon te dalen, nu kon Loki zien hoe hij vloog hij zat op een bezemsteel! Loki had nog nooit zo wat raars gezien, Loki keek naar de jongen hij zag gelijk aan de bril, zwarte haar en het litteken dat hij Harry Potter was. ´Hallo ik ben Harry Potter en wie ben jij?' 'Ik ben Loki Laufeyson en ik ben net nu, Hermelien is lief genoeg om mij rond te lijden'. Loki zag in zijn oog hoeken dat Hermelien een klein beetje bloosde. 'Harry, Loki heeft me geholpen met die eter van een Draco'. Dit keer moest Loki blozen. ´Nou dan ben ik je wat verschuldigd´. ´Hoezo Harry? Ik kon best wel voor mijzelf zorgen'. 'Hermelien jij en Ron zijn de enige die mij geloven met Perkamentus dan, en jij staat altijd naast me als Ron weer zijn periode heeft'. Loki stond er een beetje akward erbij. 'Maar Harry ik moet Loki veder rondleiden misschien gaan we nog langs Hagrid als Loki dat wilt.' 'Oké dan zie ik jullie wel bij de lunch'. 'Doei Harry': zei Loki. Harry zette zich af en vloog weer. Toen Loki en Hermelien van het zwerkbalveld weg liepen zag Loki een persoon naar hun toe lopen, Loki pakt voorzichtig zijn toverstok versie van zijn septor. ´Ron!': schreeuwt Hermelien, Loki schok en liet bijna zijn septor vallen. 'Hermelien weet jij of Harry op het zwerkbalveld is?'. 'Ja Ron, Harry is daar'. Ron en Loki kijken elkaar aan wachten totdat Hermelien hun aan elkaar ging voorstellen. 'Jongens moet ik nou echt alles doen', Hermelien rolde met haar ogen. 'Ron dit is Loki, hij heeft me geholpen met Draco'. 'Hallo´: zei Loki en hij stak zijn hand uit. Ron keek naar zijn uitgestoken hand maar neemt hem niet aan. Loki trok zijn maar weer terug, Hermelien keek raar naar Ron. Ron loopt zonder gedag naar het zwerkbalveld. 'Is hij normaal ook zo?': zegt Loki terwijl hij en Hermelien, Ron nakeken. 'Hij heeft ze momenten, ik denk dat hij je gewoon niet zo vertrouwd zoals Harry': zegt Hermelien. Loki zag dat Hermelien een beetje down was. 'Je wouw me toch aan een vriend van je voorstellen.' 'O ja Hagrid kom ik stel je wel voor aan hem, Hagrid heeft ons heel erg geholpen en wij hem'. Hermelien vertelde aan Loki allemaal verhalen die zij, Ron en Harry hadden beleefd in hun jaren op Zweinstein.

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen