Foto bij Ch. 34 Lucas

@ Boulevard Productions

BLUE POV

‘Je hebt wat!’ met grote ogen kijk ik Ginny aan, zij zelf bekijkt me met blinkoogjes. ‘Ik heb iets met Daan’ ‘Een van de beste vrienden van je broer?’ ze knikt heftig. ‘Je bent gestoord’ ik schud mijn hoofd. ‘Dat doe je Ron toch niet aan, een van zijn vrienden?’ ik kan het echt niet begrijpen. ‘Je was toch verliefd op Harry?’ ‘Ja maar ik weet dat ik hem nooit kan krijgen’ haar glimlach kan niemand van haar gezicht halen vandaag. ‘Weet je, dit is net hetzelfde als dat jij bijvoorbeeld iets met Ron zou krijgen’ met grote ogen kijk ik haar aan. Ze zou het toch niet weten he? Nee, Ginny merkt zo’n dingen wel, maar dit houd ik goed geheim. ‘Wat? Ik was maar aan het lachen hoor’ ik laat mijn adem terug uit mijn longen gaan, voordat ik paars zou aanlopen.

De les ben ik de hele tijd afleid, voor een keer gaan mijn gedachten niet naar Ron. Nou niet helemaal. Griffoendor & Slytherin hebben morgen een zwerkbalwedstrijd. En wat ik van Faith en Sky heb kunnen opvangen gaan de jongens van Slytherin het hard en vuil spelen, hopelijk raakt er niemand gewond, ik zou er nog niet aan moeten denken. Rillingen lopen over heel mijn lichaam heen. Voor me zitten Tylor en Derek een onnozel grapje te bedenken voor tijdens waarzeggerij. Ze gaan iets doen dat ze allebei dezelfde rare droom gehad hebben, zo gaan ze Zwamdrift zeker kunnen bezig houden. We hebben misschien nog maar 2 bladzijden van ons boek bekeken omdat Tylor en Derek haar altijd bezig houden, wij vinden het niet erg. En Tylor en Derek ook niet die hebben hun vermaak. Het gangpad maakt plaats tussen mij en Lucas. Lucas zit in Slytherin, net zoals alle andere mensen van Slytherin is hij aan het opscheppen hoe goed ze wel niet zijn. Maar op een of andere manier heeft hij niet zo’n air over zich zoals Draco Malfoy, hoewel Lucas op zijn minst even knap is. Hij haalt zijn hand door zijn warrige haren, die even nonchalant vallen als ze lagen. In een flits vinden zijn ogen die van mij, twee donker groene ogen haken 2 seconde in die van mij vast en dan gaat zijn blik het lokaal verder rondt. Ik heb zo’n gevoel dat ik gans rood wordt, waarom weet ik niet maar toch. Met mijn gedachten overal en nergens merk ik niet dat de bel gegaan is. Ik hoor iemand kuchen, ik verwacht Tylor of Derek, maar die zijn zo te zien druk pratend naar buiten gelopen. Achter me staat een jongen, zijn haren nonchalant door elkaar en zijn hand steekt hij naar me uit. ‘Lucas’ ik knik en schud zijn hand. Ik sta ondertussen recht en hang mijn jas over mijn arm als ik naar buiten wil lopen komt hij naast me wandelen. ‘Wat is jou naam?’ ‘Blue’ mompel ik nog altijd in gedachten verzonken. ‘Mag ik me je mee wandelen naar de volgende les? Mijn vrienden zijn al door’ hij wijst in de verte waar ik nog net een groep Zwaderaars zie lopen. Duidelijk zijn vrienden. Ik knik. Zijn witte tanden ontbloot hij, zodat ze blinken. Niet onnatuurlijk zoals bij veel filmsterren. Vanzelf raken we aan de praat over koetjes en kalfjes, wat onze smaak van muziek, films en zo verder. Ik heb zelfs niet door dat ik de groep van Ron & Harry voorbij loop, ik word uit mijn gedachten gehaald als Ron zijn hand op mijn schouder legt, ik draai me om en kijk in zijn ogen. Die vol verbazing staan, zijn ogen zijn op Lucas gericht die naast me staat, wachtend op mij totdat ik verder ga. ‘Ik wist niet dat je vrienden had uit Slytherin’ Ron spreekt het laatste woord misselijkmakend uit. Ik draai met mijn ogen. ‘Je weet zoveel niet van me’ een grijns verschijnt op zijn gezicht, hij drukt een kus op mijn wang en gaat dan verder. ‘Je hebt een lief?’ Lucas kijkt me aan. Een wenkbrauw trek ik op. ‘Nee, hoe bedoel je?’ ‘Ah ik dacht met zo’n ontmoeting en afscheid moet hij wel haar lief zijn’ ik schiet in de lach. ‘Nee, ik denk dat hij niets in mij zou zien, ik bedoel ik ben de beste vriendin van zijn klein zusje’ hij knikt en lacht dan, terwijl hij zijn arm over mijn schouders legt wandelen we verder, deze keer in stilte, geen hatelijke stilte. Een rustige aangename stilte, zo zou je het kunnen noemen.

‘Waar zit jij met je gedachten?’ Ginny kijkt me aan. ‘Hoe kom jij aan een zuigzoen?’ snel trekt ze de kraag van haar pull over en doet teken dat ik er over moet zwijgen. ‘Ik vroeg eerst iets’ ‘Ik antwoord alleen als jij ook antwoord’ ‘Van Daan’ een blosje verschijnt op haar wangen. ‘Nu jij’ ‘Gewoon ik was aan het denken aan wat Lucas zei’ ‘Lucas? Wacht bedoel je die uit Slytherin?’ ik knik. Ginny trekt een vies gezicht waardoor ik in de lach schiet. ‘Dat meen je niet, zo’n kakker’ ‘Nee, ik denk als je hem kent dat hij wel mee valt’ ‘Het is gewoon een tweede Draco Malfoy, daar is niets veel goed aan hoor’ ‘Zeg dat tegen Sky en ze vermoord je’ Ginny grinnikt. ‘Ik ben trouwens je broer tegen gekomen als ik terug kwam van bezweringen’ ‘En wat had hij te zeggen?’ ‘Niet veel, hij vroeg alleen wat ik met Lucas deed’ ze schiet in de lach. ‘Wat?’ ‘Sevens is hij verliefd, ik bedoel stel je voor. Jij en mijn broer, dat is echt een goede mop’ ik probeer ook te lachen, wat niet voor honderd procent lukt. Wat is er mis aan Ron en mij? Ginny merkt er niks van op. En nu zit ik weeral met mijn gedachten bij Ron, fijn ze waren eindelijk verzet. Ik sta weer bij nul zou je kunnen zeggen.

Voordat ik mijn bed in duik kijk ik nog eens naar de foto’s van Ron en mij. Ja hij had ooit zo’n goed idee om idiote foto’s te trekken, ze lijken nergens op maar toch. Er zit 1 mooie op, daar geef ik een kusje op. ‘Ik hou van je’ een traan spat ik duizenden druppels als hij de foto raakt.

Reageer (5)

  • Dreamcatcher

    Ik heb je een kudo gegeven :D
    (okay, ik weet ook niet waarom ik dat zei, maar tis wel zo) - waar staan die dingen eigelijk voor, ik hoop dat ik nu iets goed heb gedaan :X.
    Gosh, die Lucas kerel is hot (maar ofcourse is Draco hotter, anders zou de wereld vierkant draaien) :9~
    Dat einde was zo zielig!


    Ik wil dat je snel verder gaat.
    BTW, Ik weet nog steeds niet welk meisje wie is (al die namen en krachten) so maybe nog eens bij je beschrijving uitleggen. Of mss is mijn hoofd een grote heksenketel (A)

    Fie, die veel moeite heeft gedaan om een goeie reactie te zetten die duidelijk maakt dat ze wil dat je heel snel verder gaat (H)

    1 decennium geleden
  • KOEKIESx3x3

    snel verder :Y)

    1 decennium geleden
  • Duchesse

    Lucas is heeet :Y) Maar 'fcourse niet zo heet als Draco :9~
    SNEL VERDER <3

    1 decennium geleden
  • AloyAuditore

    Aaaaaahhhh, iig allemaal wel heel lief en mooi(H) :D

    Snel weer verder(A)

    (K)

    1 decennium geleden
  • coloredwords

    Aaaaaaaaaaaaaah :3
    Volgens mij heb ik nog nooit zo geboeid gelezen of kwam dat omdat ik eigenlijk niet kan volgen normaal :x
    Ik vind dit écht een hééééééééél mooi stukje.
    Ik beeld ff in da'k Blue ben. :Y)
    Roooooooon :9~:9~:9~:9~
    He stays sexy (cat)
    Wat voor kracht had Blue weer? Ik weet nog dat één r nagels verkleuren, één kon t weer aanpassen aan r emoties en eeeeeeeum.. :X
    De andere weet ik niet meer.
    Maar je hebt BLue, Sky, Elisabeth en Winter (: Dat weet ik nog wel :Y)
    Ik zeg alleen stop me te vragen voor lange reacties ;x Dat je snéééééééél verdeeeeeeeer moet gaan.
    Snél verdeeeer :Y):9~:9~:Y)
    _O_

    Laura's sister (:

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen