na een lange reis ben ik dan eindelijk bij de elements highschool. ik vlieg naar de landingsbaan en stap van mijn draak af. er komt een jongen naar me toe en vraagt: 'Mag ik misschien uw draak in de stalling zetten?' hij kijkt me aan en ziet dat ik iets ga zeggen. en hij had gelijk. 'Bleu heeft toch liever dat ik met hem meeloop.' hij knikt en loopt weer weg. ik haal Bleu's zadel van zijn rug af en leg het in zijn stal in het kastje. dan leg ik een stapel hooi in het hok van Bleu en zet hem in zijn nieuwe hok. 'ik kom snel weer terug, liefje' zeg ik terwijl ik hem over zijn kopje aai. hij spint en gaat liggen. in loop de school in en zie allemaal leerlingen lopen. ze lopen al allemaal in groepjes. ik ga ergens zitten en er komt een jongen naar mij toe. 'Drukke boel, hé.' zegt hij terwijl hij naar me kijkt. hij heeft mooie groenen ogen en een leuk lachje. 'ja, zo druk was het niet in mijn dorp.' zeg ik terwijl ik weer naar de drukte kijk. 'ik ben Stijn, en wie ben jij?' vraagt hij. 'ik ben Dana.' zeg ik terwijl ik hem weer aankijk. we kijken elkaar in de ogen aan tot er iemand naar ons toe komt. 'hey Stijn!' roept ze en kijkt hem strak aan. 'hey Lota, dit is Dana. ze is hier ook nieuw.' zegt hij terwijl hij weer naar me kijkt. ik voel zijn ogen in mijn schouder branden. waarom kijkt hij zo naar me? dan kijkt Lota naar me en ik kijk haar aan. ze kijkt boos, heel boos. volgens mij is ze verlieft op Stijn en denkt ze dat ik hem van haar wil afpakken. Stijn staat op en wil met Lota meelopen, maar vraagt eerst aan mij : 'wat is je kamernummer? dan kan ik je nog een opzoeken.' ik kijk hem met stralende ogen aan en zeg stotterend : '111.' 'en je telefoonnummer?' vraagt hij. ik geef hem een briefje met mijn telefoonnummer en zoek dan ook mijn kamer op. dat was de mooiste ontmoeting in me leven! ik kom bij mijn kamer aan en steek het pasje in het slot. ik doe het licht aan en zie twee bedden staan. een bed is al bezet met allemaal spullen. jongens spullen! ik leg mijn rugzak op het bed en hoor stemmen naar de kamer komen. wie zal mijn nieuwe kamergenoot worden? de deur gaat open en ik hou me adem in. het is........... Stijn! ik slaak een zucht en kijk hem met stralende ogen aan. als hij me ziet blijven we zeker een minuut elkaar aanstaren. is dit toeval of zijn we voor elkaar voorbestemd? 'Dana, ik wist mijn kamernummer nog niet dus ik kon ook niet zeggen of dit mijn kamer was. maar toen ik hoorde dat ik met een meisje slaap, was ik echt in paniek. ik hoorde mijn kamernummer en hij kwam me bekend voor.' zegt hij. 'maar je spullen liggen hier al. hoe komen die dan hier als jij je kamernummer nog niet wist?' vraag ik. 'dat heeft een butler gedaan. die lopen hier voortdurend rond.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen