ik loop naar de paarden en er loopt een traan langs mijn wang. zo boos is ze nog nooit op me geweest. ik schrok er het meeste van. dan komt Arrie aanlopen. 'Het spijt me, ik hoop dat je me ooit vergeeft' zegt ze. 'tuurlijk vergeef ik je, maar ik schrok er gewoon heel erg van.' zeg ik terug. ze kijkt me aan en geeft me een knuffel. 'het spijt me heel erg!' zegt ze nog een keer en loopt weer terug naar het kamp. ik draai me op en kijk naar buiten. het is gestopt met regenen! ik sta op en ren naar Arrie. 'Het is gestopt met regenen!' roep ik vrolijk en ik ren weer naar de uitgang. als ik bij de uitgang ben zie ik iets, een zwart persoon. dan loop hij weg. we stappen op onze paarden en zien nu samen het zwarte persoontje (het is een persoontje omdat hij klein is). we rijden hem achterna en het word donker. 'we stoppen en slaan het kamp op.' zegt Arrie. 'maar dan weten we niet wat dat persoontje van plan is.' zeg ik. Arrie kijkt me aan en ik zie aan haar blik dat ze uitgeput is. 'oké, we zetten het kamp op, we gaan eten en naar bed.' ik begin de tent al uit te pakken en klap hem uit. ik leg de slaapzakken erin en begin gelijk aan het kampvuur. 'ik ga jagen.' zegt Arrie, ze pakt haar boog en loopt het bos in. wel toevallig dat we altijd bij een bos ons kamp opzetten. het kampvuur is eindelijk aan en ik begin nog overgebleven vlees van de vorigen keer voor te bereiden. dan komt Arrie terug met een konijn / haas en gaat naast me op de boomstronk zitten. we beginnen te eten terwijl we terug denken aan onze normale wereld. als we het eten ophebben loop ik naar mijn paard. 'We hebben ze nog geen naam gegeven.' zegt Arrie en kijkt haar paard aan. wat zou een leuke naam zijn? snoepje, koekje, roepje, miepje, lotje. wacht, ik weet het. Snoopy! 'ik weet een leuke naam voor mijn paard. hij heet Snoopy.' zeg ik tegen Arrie en ze kijkt me aan. 'ik weet er nog geen. weet jij er een voor me?' zegt ze en ze kijkt weer naar haar paard. 'je moet de naam zelf bedenken. ander is het niet leuk.' ik kijk haar aan en zie dat ze hard aan het denken is. 'zullen we anders gaan slapen. misschien zal een goede nachtrust je helpen.' we kruipen de tent in en kruipen onder onze dekens. ik knip het lichtje aan en pak mijn tekenspullen. ik teken altijd wat we tegen zijn gekomen. Arrie pakt haar schrift en haar pen en begint te schrijven. Arrie schrijft altijd op wat we zijn tegengekomen. na een halfuurtje knip ik het lichtje uit en gaan we slapen. het was weer een mooie maar ook enge dag. nu kunnen we weer beginnen aan een nieuwe dag vol avonturen. het zal een hele klus worden , maar ik weet dat wij dit kunnen en dat zal ik bewijzen ook...........

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen