Hier is Spica met haar vrienden en broer in het Orkenrijk, ik beschrijf allemaal dingen die niet in het boek gebeuren.
Dit stukje zit in boek drie, in het hoofdstuk "Vermommingen".

Ik heb ruzie gemaakt met mijn geheime liefde.
Ja, ja, ik weet het: ongelooflijk dom. Maar hij heeft naderhand gezegd dat ik het dapperste meisje ben dat hij kent! En ondertussen pakte hij mijn handen vast!
Ik zakte bijna door mijn benen!
Robinia merkte het, en ze probeerde me met hem te koppelen. Nou, laat me eens wat zeggen, als ze dat doet, koppel ik haar echt met mijn broer. Heb ik geen moeite mee!

Verder gingen we de vermommingen halen, en 's avonds hebben we ze gepast en bijgewerkt. Het was erg gezellig, en we hebben met z'n allen gepraat.
Ik weet alleen niet wanneer we in slaap zijn gevallen, want de volgende morgen werd ik wakker terwijl het vuur smeulde, en ik lag met mijn hoofd op Saturno's schouder. En doordat ik wakker werd, werd hij ook wakker en we kropen allebei opzij, ik stootte tegen Robinia aan en Saturno stootte tegen Regulus aan. Gelukkig viel niemand in het vuurtje...

Wat een gênante dag...

Reageer (1)

  • Allmilla

    Da's waar, die vermomingen... xD

    6 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen