Foto bij hoofdstuk 2

Hooft stuk 2
Tom pov:
daar stond ze een prachtig meisje echt onwijs prachtig met een super bekent gezicht ook het meisje wat naast haar staat “ik ken ze ergens van!” ik draai me om naar Bill die me vragend aan kijkt “kom we gaan er heen” we staan op van de fans die naast ons op de bank zaten en eigenlijk niet echt heel interessant waren “Hallo dames wij zijn Tom en Bill” ik steek me hand uit en zie dat het meisje met de lippiercing het ook doet “haai ik ben Martine dit is me zusje Lisa” na die woorden valt me mond open van verbazing. Even kijk ik Bill aan die precies het zelfde kijkt ik zie de meiden een beetje verlegen lachen. Even gaat er een flash back voor me ogen langs want dit meisje kan nooit mijn Martine zijn het meisje dat 10 jaar geleden verhuist is naar Nederland en wat 4 jaar geleden voor me neus stond en waar ik toen mee geweest ben wat ik niet kan vergeten. Dit kan toch niet zij was altijd een beetje mollig en nu? Nu staat er een prachtig meisje voor me neus “Martine?” gelijk kijkt ze me recht in me ogen aan ja dit is mijn Martine mijn zwaan. Ik voel gelijk hoe me wangen kleuren “dat ben ik ja herken je me nog?” herkennen?? Jezus er staat een prachtig wijf voor me “haha nee niet echt alleen je ogen veranderen nooit! Maar kijk naar je jeetje wat ben jij mooi geworden in de afgelopen 4 jaar!” gelijk krijg ik ene por in me zij van Bill die trouwens erg verlekkerd naar Lisa kijkt “dankje trouwens moet eerlijk zeggen dat ik best nerveus was hoor!!” ik laat een lachje uit me mond komen en ik zie de oude twinkeling in haar ogen ja dit is echt Martine “kom, kom, kom vertel me alles!! De laatste keer dat ik je sprak was 4 jaar geleden en toen waren we na het concert behoorlijk dronken” ik hoor haar lachen “dat zal ik nooit vergeten weetje dat was een avond haha” als ik om kijk zie ik onze andere fans een beetje sip kijken “ze hebben te weinig aandacht Tom” hoor ik ineens zachtjes in me oor. Lachend draai ik me om naar Martine “pech ik moet bij kletsen met jou!!” ik zie een rode gloed op haar wangen komen “wat doen jullie na het concert?” even kijkt ze me scheef aan “niet veel terug naar het hotel” even doe ik of ik na denk “gaan jullie mee na het concert met ons??” fluister ik zachtjes in haar hoor ik zie haar op staan en hoe ze naar Lisa toe loopt en wat in haar oor fluistert en hoe ze naar me wijst. Waarneer ze terug komt zitten naast me buigt ze haar hooft naar me oor “waar en hoelaat?” gelijk staat er een kleine lach op me gezicht die verdwijnt eigenlijk vrij snel waarneer een fan op me schoot ploft “had je nog een beetje aandacht voor ons? Of is alles op aan deze huppel?” met grote ogen kijkt Martine haar aan en schiet dan kei hard in de lach recht in haar gezicht. Waardig staat ze op en loopt naar Gustav toe die haar gelijk knuffelt een raar gevoel trekt door me lichaam en elke stap volg ik met me ogen. Als het tijd is voor het concert worden de meiden naar de zaal geleid ik zie hoe Martine bij de deur even stopt en zich op draait en naar ons zwaait en zegt “viel gluck!!” lachend zwaaiend ik terug en loop dan naar de bühne toe “dit moest ik je nog geven van je oude vlam!” gelijk kijk ik geschrokken op “blijkbaar nog steeds een vlam!” met een ruk trek ik het blaadje uit Gustav zijn handen “ach flikker op joh!” roep ik dan en kijk op het briefje helleuw oud buur jongentje en dronken kisser hier heb je me nummer voor het concert wij gaan nu lekker van jullie genieten nogmaals viel gluck!!
xx
lachend stop ik het briefje weg. Ineens schrik ik op van een hand op me schouder “ze zijn mooi geworden he Tom” zachtjes knik ik “Martine is niet mooi geworden Bill” even kijkt Bill me niet begrijpend aan “Bill Martine is prachtig geworden! Dat was ze al maar nu Jezus!! Echt een mooie zwaan” ik zie Bill lachen “weetje nog dat jullie een keer ruzie hadden en dat je zei je bent mollig” ik schiet in de lach ik zie haar zo weer voor me staan “ik ben niet mollig!! En lelijk eendjes worden zwanen let op me woorden!!” zeg ik lachend “ik zie haar nog voor me staan weetje dat! Dat kleine meisje van 10 jaar geleden en van 4 jaar terug! En ineens staat ze daar voor me neus als een prachtige zwaan!” ik zie Bill knikken “en Lisa dan! Van baby face naar een prachtig meisje!” nu knik ik en kijk ik de zaal in ik zie Martine en Lisa staan snel stoot ik Bill aan en wijs naar de meiden “Tom kan je 4 jaar lang verlieft zijn?” hoor ik Bill naast me zeggen “dat vraag ik me nou ook af broertje!” met grote ogen Kijkt Bill me aan “dus toch!!” snel knik ik “joh kom op kijk haar ze was altijd al mooi echt ik zou haar 4 jaar geleden al versiert hebben, maar ja toen deed ik er vrij weinig voor” een “mhmh” verlaat de mond van Bill “jongens jullie moeten op!!” zenuwachtig ga ik klaar staan recht voor Martine ik zie haar ogen twinkelen en ze kijkt me recht aan damn wat is zij mooi! Ik begin me noten te spelen en gelijk staat de spotlight op mij ik hoor alle fans gillen en ik hoor 1 stem in het speciaal die van Martine verlegen kijk ik haar aan.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen