James


Ik zag hoe Albus op de grond viel. Ik moest een volwassene halen, maar ik wist niet wie. Dan speel ik zelf maar de volwassene. Ik probeerde de twee jongens te kalmeren, maar één schopte tegen mijn kuiten, en ik moest mijn best doen om niet in elkaar te zakken van de pijn. Ik probeerde tegen hem te praten, in de hoop dat hij zou stoppen, maar hij bleef met zijn armen wild om zich heen maaien. Ik kon dan wel meer dan een kop groter zijn, maar deze jongen was meer dan twee keer zo sterk als ik. Ik kreeg een klap tegen mijn achterhoofd en gaf een schreeuw. Ik bleef even op de grond zitten toen ik nog een schreeuw hoorde, maar uit een andere coupé. Ik had geen tijd om mijn toverstok te pakken, want ik moest die chappie nú stoppen. Ik bleef een beetje met hem staan duwen en worstelen, en toen kwam Lily binnen. Wat deed zij nou hier? 'Lily, ga weg. Ga iemand halen.' Ze pakte haar stok. Shit. Ze gaat toch geen spreuk op mijn uitspreken? 'Petrificus totalus!' De jongen viel languit op de grond en stootte zijn hoofd, waardoor hij nu bloedde. Lily probeerde Albus wakker te schudden, toen ik de andere jongen probeerde te kalmeren. Toen ik weer keek, lag Lily bewusteloos op de grond. Wat moest ik doen? Ik wist dat er maar één oplossing was; ik liet me opeens op de grond vallen en riep om hulp. Ik deed mijn ogen dicht, maar ik kon natuurlijk alles horen. Er kwam iemand binnen komen, en die rende snel weer weg. Ik was ook veel te naïef, ik dacht dat ik het alleen zomaar tegen een aantal andere gozers op kon nemen. 'Wat. Is. Hier. Gebeurt?!?' Wat moest ik doen, moest ik het hele verhaal vertellen, of gewoon die andere jongen de schuld geven? Ik deed even mijn ogen open, en bedacht dat Scorpius er ook nog was geweest, maarja, het is een Malfidus, en hij was 'm natuurlijk gesmeerd. Ik verwachtte niet zoveel anders. 'Nou, eehm... we kregen ruzie.' Hoorde ik de jongen zeggen. 'En waarom dan wel?' 'Oké oké, we hadden de familie van Albus weggejaagd naar een andere coupé, en toen kwam Albus en toen begon Grayson te vechten en Albus vocht terug en toen...' oké, de jongen heette blijkbaar Grayson. En het hele verhaal klopte. Hij had ons weggejaagd naar een andere coupé. 'Ik weet genoeg.' Ik deed nog even mijn ogen open en ik zag Scorpius weer bij de coupé staan. En professor Anderling stond ernaast. Wat deed professor Anderling hier? Professoren gaan altijd met een ander voertuig naar school. Alhoewel, één keer was er een professor Lupos, en die ging ook met de trein. Dat was in mijn vaders derde jaar, en mijn vader vond hem de beste leraar ooit. Helaas kwam hij om bij de slag om Zweinstein waarin mijn vader Voldemort had uitgeschakeld. Maar professor Anderling ging nooit met de trein. Nooit. En toen realiseerde ik het me; we waren al op Zweinstein. Nu gaan de problemen beginnen.

Reageer (3)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen