Foto bij 005

''Ze word maar niet wakker,'' zei een bekende stem. ''Lily!'' Plotseling begreep ik dat ze het tegen mij hadden.
''Wat is er?'' vroeg ik slaperig. 'Je moet opstaan,'' zeiden Lisa en Ginny hard.
ik keek op mijn horloge: het was al acht uur! had ik zo lang geslapen?
Snel stond ik op, trok ik mijn kleren aan en liep de kamer uit. in de leerlingenkamer wachten Harry,Ginny en Lisa al op me.
''Waar is Ron?'' vroeg ik.
''Die kon niet wachten en is gelijk naar het ontbijt gerent,'' lachte Harry.
Hermelien kwam uit het portret gat lopen. ''Waar blijven jullie nou? zo missen we ons ontbijt!''
Pratend liepen we achter haar aan. bewonderend keek ik om me heen, naar de beweegende schilderijen.

Alles was heerlijk, vooral de soep, toch had ik nooit zo van soep gehouden.
''Leuk is het hier, toch?" Vroeg Simone. Lisa en ik knikte. '' mijn broers hebben al vertelt hoe het hier was, maar ik vind het nog leuker dan ze hadden gezegt. '' zei Ginny.
''Naar jullie lessen! Galmde de stem van Perkamentus.
''Welke les hebben we?''Vroeg ik. '''Toverdranken,'' antwoordde Lisa. ''Dan moet je oppassen. dat vak word gegeven door Sneep,'' zei Harry.
''Vreselijke man,'' zei Ron. ''Is dat zo?'' zei een kille stem.
Ik verstijfde. de stem klonk niet echt aardig.
Langzaam draaide ik me om, samen met Ron en Harry.
achter ons stond een lange man met pik zwart haar en een gemene blik.
''tien strafpunten voor Griffoendor! Wemel!'' zei hij. ik slikte Dus dat was Sneep.

Reageer (2)

  • ginnywemelfan1

    Jipeee eindelijk Sneep!!!!! En Sneep je is geweldig hoor🤭🤭🤭

    2 jaar geleden
  • Tijgerbloed

    HAHA! Sneep duikt juist op het verkeerde moment op! xD

    6 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen