Heey, ik heb ook een nieuwe story geactiveert. Bekijk die zeker ook even!

James


Nadat Lily boos op Albus was geweest, en Scorpius alles had uitgelegd aan haar, mochten we weer naar de leerlingenkamer. Het bleek dat we twee dagen in de ziekenzaal hadden gelegen. Maar, speciaal voor ons, omdat wij de Potters zijn, hebben ze het openingsfeest verschoven naar vandaag. Toen ik in de leerlingenkamer aankwam, zat iedereen me bewonderend aan te kijken. Dus ik liep snel door naar mijn slaapzaal, die ik dit jaar deelde met Albus, Lorcan Scamander, dat was de zoon van Loena Leeflang en Rolf Scamander, wie de kleinzoon was van de bekende Newt Scamander, en ik lag samen met Daniël Lubbermans en met Sjors. Albus en Lorcan lagen op bed tovenaarsschaak te doen toen ik binnenkwam. 'Hoi. We moeten denk ik naar de grote zaal voor het openingsfeest.' Ze knikten instemmend en met zn drieën liepen we weer naar de leerlingenkamer, waar iedereen opeens vertrokken was. We holden zo snel als we konden naar de Grote Zaal, en onderweg kwamen we de rest van onze afdeling tegen. Eenmaal binnen, liepen we naar de Griffoendortafelen gingen we wachten tot de eerstejaars binnenkwamen. Even later klonken er allemaal namen door de zaal die geroepen werde door professor Anderling. Toen alle eerstejaars geweest waren, bleef het stil. Waarom kwam er geen eten op tafel? Opeens riep professor Anderling:'Roos Griffel-Wemel.' Nee. Dat kon niet. Roos zat al in de vierde, en was al gesorteerd bij ons. Maar Roos liep zonder te aarzelen naar de Sorteerhoed en ging zitten. 'Wat zullen we met jou doen? Jij wou naar een andere afdeling, hm? Nou dat komt goed.' Ik zag Roos iets mompelen, wat leek op "niet Zwadderich" wat me deed denken aan hoe mijn vader gesorteerd werd. 'Ravenklauw!' Klonk er door de zaal. Ik was geschokt. Roos huppelde vrolijk naar de Ravenklauw tafel en ging naast een meisje zitten die ze al leek te kennen. Dit was nog nooit voorgekomen. Vonden ze Roos zo'n bijzonder geval dat ze naar een andere afdeling mocht? Toen kwam al het eten op tafel te staan, en iedereen bij Griffoendor at stilletjes zijn bord leeg.
Het feestmaal was afgelopen, en ik rende naar de deur om Roos de spreken. 'Roos!' Ze liep naar me toe en keek een beetje beschaamd. 'Kom even mee.' Ik sleurde haar naar Albus en Lily toe, die een beetje verdrietig keken. 'Waarom?' 'Ik, ik wou gewoon in een afdeling waar ik goed kan leren, en waar mensen met hetzelfde niveau als ik zijn.' 'Oh, dus jij vind jezelf zo goed dat je gaat vragen of je in een andere afdeling mag?' 'Nee, nee, dat is het niet. En bovendien, professor Anderling stelde het voor.' 'Dat is vast niet de enige reden dat je zo blij was dat je in Ravenklauw kwam. Hoe heb je het eigenlijk voor elkaar gekregen om opnieuw gesorteerd te worden?' Zei Lily. 'Wij Potter en Griffels hebben nou zo onze bekenheid waardoor we meer mogen.' 'Ja, en jij maakt daar misbruik van. En wat is je antwoord op mijn eerste vraag?' 'Ik.. ehm... ik ben verliefd.' Roos keek verlegen en bloosde. 'Maar Roos, dat is super goed! Hoe heet hij?' Flapte Albus eruit. 'Het... het is geen hij.'

Reageer (4)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen