James


Lily zei het wachtwoord, maar ik kon het niet verstaan. Daar baalde ik van, want ik had niet gehoord wat het wachtwoord was, omdat ik met Albus aan het praten was. We wachtten even, totdat we zeker wisten dat de Dikke Dame niet zou denken dat we Lily achtervolgd hadden, en toen liepen we verder. 'Wachtwoord?' 'Geen idee.' Zei ik. 'Dan mogen jullie er niet in.' De Dikke Dame leek blij dat ze wat kinderen had die moesten wachten. Ze keek ons trots aan, totdat haar gezicht verstrakte. Ik keek achterom en zag daar iemand staan. Het was niemand van Griffoendor, maar het was Scorpius Malfidus. Albus fluisterde dat hij hem uit dezelfde deur had zien komen als waar Lily uitkwam. 'Animo Magis.' Zei hij. 'Ik laat geen Zwadderaars toe.' Zei de Dikke Dame boos. Hoe wist Scorpius eigenlijk het wachtwoord. Het was het wachtwoord van Gríffoendor. 'Hoe weet jij het wachtwoord?' 'Gewoon. Meegekregen.' Antwoordde hij nerveus. 'Hóé kom jij aan dat wachtwoord?' 'Iemand heeft het me verteld.' 'Wie.' 'Iemand! Waarom wil je dat weten?' 'Jij kwam uit dezelfde deur als Lily. Wat deed je daar?' Vroeg Albus. 'Niks. Ik deed daar helemaal niks.' 'Luister eens goed, Malfidus,' zei ik, 'jij laat mijn zusje met rust, en als ik merk dat jij haar ook maar een beetje lastigvalt, heb jij een heel groot probleem.' Hij groette ons met een knikje en liep weg. 'Animo Magis.' We stapten naar binnen, waar ik Lily verwachtte te zien, maar we zagen alleen een aantal kinderen toverschaak spelen en lezen. Waarschijnlijk was Lily al gaan slapen. 'Hé Albus, zin in een potje toverschaak?' 'Altijd!' Ik pakte een schaakbord en de andere benodigdheden, en ging aan een tafel zitten. Ik won. Zoals altijd. 'Je moet echt meer gaan oefenen Albus,' zei ik,'anders kan je nooit meedoen aan een kampioenschap.' We deden nog twee potjes. Toen we klaar waren aten we wat Smekkies in alle Smaken, samen met Sjors en Lorcan. 'Gadver! Deze heeft een smaak van een toiletbril!' 'Hoe weet jij dat nou weer? Heb je ooit een toiletbril gelikt?' We moesten allemaal lachen. Helaas spuugte Lorcan zijn Smekkie uit en die kwam recht in mijn gezicht. 'En bedankt.' Weer moesten we allemaal lachen. Ik liep naar het toilet en maakte mijn gezicht schoon. 'Ik ga slapen.' Zei ik toen ik terug kwam. 'Wij nog niet.' 'Mooi. Als jullie een beetje stil willen zijn, zou ik dat heel erg waarderen.' Toen kwam er een jongen van Griffoendor binnen. 'Hebben jullie zin in een feestje?' 'Jaaaaaaa feestje!' Zei Sjors. Ze sleurden me mee naar de leerlingenkamer waar de muziek al aanstond en iedereen aan het dansen was. "Can you dance like a Hippogriff? NANANANANANANANANA.' Schelde er door de zaal. Fijn. Nu had ik hoofdpijn. 'Ik weet zeker dat niemand op deze manier kan slapen. Tot hoe laat gaat dit door?' 'Waarschijnlijk tot half twee ofzo.' Schreeuwde Lorcan terug. Arme Lily. Lily! Ik was haar helemaal vergeten. Ik wou nog steeds weten wat er met haar was, want ze keek zo depressief. Toen kwam ze de trap af, met een gezicht waarvan ik dacht: ze gaat iemand hier vermoorden.

Reageer (3)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen