Ik kom uit de tent en zie het meisje staan. 'Arrie....... Kom eens!' zeg ik tegen Arrie en ze loopt naar me toe. 'Wie is dat?' vraag ik en kijk weer naar het meisje. 'Dat meisje werd aangevallen door een zwarte vlinder. Ik kon haar niet aan haar lot overlaten, ze is naog maar een kind!' zegt arrie en loopt weer terug naar het meisje. ik loop nu ook naar het meisje en ga naast haar zitten. 'Hoe heten jullie en waar komen jullie vandaan? Ik heb jullie nog nooit gezien.' Vraagt het meisje. Ik kijk naar Arrie en zij kijkt naar mij. 'Ik ben Dana en dit is Arrie.' zeg ik en het meisje kijkt vragend naar Arrie. 'Heet jij echt Arrie?' vraagt ze en Arrie kijkt mij aan. 'Nee, ik heet eigenlijk Arwen. Maar iedereen noemt mij Arrie' zegt ze en gaat verder met de vraag van het meisje. 'Dus... zoals we al zeiden. Ik ben Arrie en dit is Dana. De oorzaak waarom jij ons nog nooit hebt gezien is omdat we ook niet van hier komen. Wij komen van de planeet aarde en we zijn hier naartoe gestuurd omdat jullie wereld in gevaar is.' Het meisje kijkt ons met verbaasde ogen aan. 'Maar niet teveel over ons, we weten jou naam nog niet. Dus....... Wat is jou naam, waar kom je vandaan en waarom ben je in de vlindervalei?' Vraagt Arrie aan het meisje. 'Ik ben Aylia, maar iedereen noemt me Ay. Ik kom uit het dorp Voldermeros en ik ben in de vlindervalei omdat mijn oma ziek is. Mijn moeder maakte dan alteid een medicijn voor mijn oma, maar de kruiden waren op. Die groeien alleen hier. Dus ik moest ze wel komen halen. Ander overlijd mijn oma en dan heb ik niemand meer die dan voor mij zorgd.' Zeegt Ay. 'Wij gaan je helpen om alle spullen voor dat medicijn te halen en brengen je terug naar je oma' Zegt Arrie en ik knik. Ay kijkt ons met grote ogen aan. 'Zouden jullie dat voor mij doen?' Vraagt ze. 'Tuurlijk. Wij helpen iedereen!' Ze staat op en lopt naar ons toe. Ze gaat voor ons zitten en geeft ons een dikke knuffel. 'Ik ben jullie meer dan dankbaar!' Zegt ze en ik zie een traan van haar wang rollen. 'We zulle maar eens aan slapen. Jij slaapt in het midden. Morgen gaan we de kruiden voor je oma halen. Dat beloof ik' Zeg ik tegen Ay. Arrie zet de tent op en ik rolde slaapzakken uit. We hebben drie slaapzakken voor nood, dus dat komt goed uit. Ik begin weer te tekenen. Ay vraagt waarom ik dat de. Ik leg haar uit dat ik rustig word van tekenen en dat ik dan alles kan onthouden an wat we meegemaakt hebben. Dan begin ik haar te tekenen en het mislukt. 'Laat mij maar' Zegt Ay en pakt de potlood en het tekenblok en begint te tekenen. 'Je kan mooi tekenen' Zeg ik en pak het schrift weer aan.'Ik word zelf ook rustig van tekenen' Zegt Ay. Ik knip het lampje uit en val in slaap. Op weg naar weer een nieuw Avontuur......

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen