Foto bij Opdracht 5 Themawedstrijd Mythische Wezens van OperaGhost

Type; collectie/scrapboek
Alvorens op detail in te gaan, maak ik meestal een verzameling van ideeën. Normaal zit deze deels in mijn hoofd, op weheartit, op papier en op mijn ipod. Dit keer deel ik alles met jullie. Al mijn nog onontwikkelde gedachten, de ruige en meest pure versie van mijn Midryads.

Het fabellogboek van Fennec
Midryaden

De midryaden zijn bijzondere mythische wezens. De bovenste foto is gefotoshopt om een indruk te geven van hoe deze eruit moeten zien. Zoals je ziet zijn het jonge vrouwen. Het is onbekend of deze onsterfelijk zijn. Hun beschermgodin is vrouw Holle.
Midryaden in beeld
Locaties; over de gehele wereld, verhoogd aantal waargenomen in Japan, het Midden-Oosten en Europa. Vaak beschreven in verhalen over gemaskerde dansen. De laatste tijd vooral gespot in nachtclubs, helaas zijn de meeste bronnen onbetrouwbaar.
Aard; veelal wraakzuchtig of beschermend.

Achtergrond;
Teder zijn haar lippen, haar woorden ohzo zacht,
stralend haar ogen, als zij gelukzalig lacht,
Wat van haar is genomen, komt niet meer terug,
Haar vreugde verloren, voor een ongewenst bedrag,
Haar waarde herwonnen, als door toverslag
haar vingers raken onomkeerbaar goud,
haar tranen zijn parels, opdat zij meer waard zijn.
Zij zal nooit meer weggeven, wat alleen gratis gegeven mag

The good;
Rabbit heart~Florence and the Machine
"This is a gift, it comes with a prize"

The bad;
Gold~ Imagine dragons
"Everything you touch turns to gold"


Een boze midryad die net iemand in goud heeft veranderd

p.14

Reageer (1)

  • Fennec

    * alle foto's die direct zichtbaar zijn, zijn door mij bewerkt. Alles wat enkel in de link te vinden is, is slechts een collectie van reeds bestaande dingen die ik verzameld heb. De onderste foto heb ik samen met mijn vriend gemaakt, die de beam-ogen een te leuk idee vond om weg te laten of subtiel te doen.
    Dus als het jou leuk lijkt om een van die twee ergens voor te gebruiken, vraag het dan even, ik zal ja zeggen :)

    6 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen