Dag 2

Iedereen had zich verzameld in the great hall maar was muisstil.
In het midden van de zaal stond the Goblet of Fire in het midden, de lange tafels waren wat meer naar de zijkant geschoven.
"Beste aanwezigen" Dumbledore sprak, maar door de stilte leek het alsof hij schreeuwde. "Vannacht is er iets onmogelijks gebeurd. Harry Potter is dood aangetroffen.
Jullie hebben allemaal de tijd gehad om te bedenken wie dit had kunnen doen. Er zijn al onderzoeken gestart en er zijn stemmen uitgebracht.
We zijn nu bijeen gekomen in deze duistere tijd om een mogelijke moordenaar aan te wijzen."
Hij pakte zijn toverstok en wijst ermee naar the Goblet of Fire Diens blauwe vlammen lichtte rood op.
1 voor 1 begonnen er papiertjes uit the goblet te dwarrelen.


Hopps stemt op Motunui
Tuena stemt op Spideyman
Natuurix stemt op Slughorn
Devitt stemt op Kian
MCMXCIV stemt op Devitt
Centurio stemt op JamesPotter
Choice stemt op Hopps
Slughorn stemt op LearnToPlay Slughorn : Dit vanwege het feit dat de deatheaters niet helemaal leken op te letten in het topic. En ik haar daar nog niet gezien heb.
Aarsvogel stemt op Hephaistion
Benet stemt op Motunui
Hephaistion stemt op Aarsvogel
Motunui stemt op Choice
JamesPotter stemt op WizardnightM
Mecusa stemt op Hopps
Kian stemt op Choice
Tulua stemt op Spideyman Goed, random.org gaf aan dat Spideyman als eerste de pijp uit moet, dus...(Sorry meis! You're still amazing <3)"
Necessity stemt op Natuurix
Spideyman stemt op Tuena
Patholoog stemt op Statesman
WizardnightM stemt op aarsvogel


Dumbledore had alle stemmen bij elkaar verzameld en keek ze na in zijn hand.
"Dit betekend:
Motunui 2
Spideyman 2

Slughorn 1
Kian 1
Devitt 1
JamesPotter 1
Hopps 2
LearnToPlay 1
Hephaistion 1
Aarsvogel 2
Choice 2

Natuurix 1
Tuena 1
Statesman 1
WizardnightM 1

Dumbledore tikte even bedenkelijk op zijn hoofd. Hier werd hij niet echt wijzer uit, hij kon niet meerdere mensen tegelijk veroordelen.
Maar net op dat moment werd the goblet of Fire weer rood en kwam er nog een kaartje uit, dit keer niet het normale perkament zoals de anderen, maar een zwarte variant. Drie keer Jorja, drie keer Sirius Black.
"Dit bepaald het, vannacht veroordelen wij Jorja, Sirius Black." Sirius werd weggeleid onder begeleiding van een aantal docenten om in en verscholen kamer tot zijn einde te komen. Hoe wist nog niemand. Sommigen dachten dat ze een Dementor hadden laten komen. Anderen dachten aan dezelfde vloek als waarmee Harry was vermoord. Velen toonden geen berouw. Sirius Black was toch een crimineel.

Maar er kwamen nog een paar andere zwarte perkamenten naar voren.
"Ah, daar hebben we de zwarte stemmen." Mompelde Dumbledore terwijl hij ook die uit de lucht viste.

Zwarte Stemmen
Statesman
Ningyou
LearnToPlay

Reageer (1)

  • Breckenridge

    Mijn criminele leven hier was erg gezellig. Als ik nog op tijd ben verdoem ik Motunui en Spidayman waardoor zij morgen niet kunnen stemmen.

    6 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen