Foto bij H.51.

Het laatste stuk van het vorige hoofdstuk:
Dan hoor ik voetstappen op de trap en sta ik snel op, mijn lichaam werkt sneller dan mijn brein.
Het is tien over een.
Waarom is Ammay nog wakker?
Ik kijk naar haar blote, koude voeten op de vloer, onder haar pyjama.
Ze ziet er nog kleiner uit dan normaal; haar haren in de war, een vermoeide blik, een kussen tegen haar buik en borst gedrukt alsof heet een knuffel is.
‘Wat is er, lieverd?’ vraag ik met een iets schorre stem.
‘Ik kan niet slapen.’ antwoord ze, heel zachtjes, maar net verstaanbaar.
‘Waarom niet?’ vraag ik en probeer een kleine glimlach te produceren, al ziet het er maar droef uit.
‘Jij bent verdrietig’, zegt ze,’ want Evan is weg.’
Ik probeerde het zo goed mogelijk te verbergen, de hele avond al, maar blijkbaar is het haar toch zo opgevallen en ik voel me er slecht over.
‘Maak je maar geen zorgen. Met mij kont het wel goed. En met jou ook. Gioa en Ammay. Samen kunnen we de hele wereld aan, oké?’ zeg ik en probeer mijn gezicht zo te houden dat de tranen in mijn ogen het minst opvallen.
Ze knikt en loopt dan voorzichtig naar me toe.
‘Gioa knuffel nodig?’ vraagt ze en voordat ik antwoord geef drukt ze zich tegen me aan, haar armen stevig om mij heen geklemd.
En ik pak haar ook vast en ik voel haar wang tegen mij aan en het wordt mij allemaal te veel.
Ik begin te huilen.
Snikken stoten door mijn lijf, maar ze trekt zich er niets van aan, ook al is dit de eerste keer dat ik mijzelf toesta zo openlijk te huilen waar zij bij is.
‘Wil je vannacht bij mij slapen? Ik vind het eng als je niet bij mij slaapt. En mama komt echt niet, dus je hoeft niet op de uitkijk te staan.’ zegt ze dan en ik kan alleen maar knikken.
Zelfs wanneer we al lang boven zijn, in de slaapkamer, kan ik geen woord uitbrengen, bang dat ik breek als mijn lippen uiteen wijken.
Onder de lakens trek ik haar tegen mij aan en wacht totdat ze slaapt voordat ik mij ontspan.
Ik probeer niet te huilen, maar Ammays liefheid helpt niet.
Waar heeft zo’n engel als zij dit aan verdient?
En waarom kan ik haar niet beschermen?

Deze story is niet geschikt voor alle leeftijden. Daarom is deze alleen te lezen als je bent ingelogd. Zo houden we Quizlet.nl leuk voor alle bezoekers.

Reageer (4)

  • GossipGirl21

    Mooi geschreven.

    5 jaar geleden
  • BethGoes

    GA DAAAAAARRR WEEEEEEGGGG GIOAAAA

    6 jaar geleden
  • Luckey

    Ga naar Evan
    Ga daar weg man!
    Dit is niet goed

    6 jaar geleden
  • DeNaamIsGideon

    Mkay

    6 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen