Harry en Hermelien hebben elkaar al ontmoet op de trein en we zijn nu bij Halloween.

Harry en Ron zitten aan de griffindor tafel voor de Halloween buffet. Ron is begonnen met de kippenvleugels. Harry kijkt naar zijn bord waar nog wat stukjes vlees oplicht en kijkt naar het eten. Harry zat best wel vol ,maar de tafel stond zo vol met lekkers. Na een paar minuten veranderen de tafel van hartige hapjes naar zoete lekkernij. Ron schept zijn bord vol met allemaal lekkers. Harry kijkt Ron aan hoe kan hij nog eten na wat hij zei tegen Hermelien en niet vergeten al die kippenpootjes. Harry grijnst een beetje naar Ron. Opeens gaan de deuren open van de grote zaal. Harry kijkt op hopen Hermelien te zien aangezien Marcel net vertelde dat Hermelien aan het huilen was op de meisjes wc na wat Ron had gezegd. Maar in plaats van Hermelien kwam Professor Krinkel kwam de grote zaal in rennen. ´Trol in de kerkers ,TROL IN DE KERKERS´: schreeuwde professor Krinkel. Iedereen de hele grote zaal was in rep en roer. Professor Perkamentus vertelde dat iedereen naar hun leerlingenkamer moest gaan waar nog eten zal staan. Harry pakte Ron bij ze arm. 'Ron, Hermelien weet niks van de trol'. Ron kijkt Harry aan. 'Ja dus hij is in de kerker'. 'Ron als jij niet mee gaat ga ik wel alleen'. 'Wil je dood Harry, ik ga al mee'. Ron en Harry liepen naar de meisjes wc en zagen de trol de wc in lopen voor dat Harry en Ron in beweging kwamen hoorde ze al een hoge gil. Harry en Ron rende de wc binnen en zagen de trol voor Hermelien staan die in een hoekje verstopt met haar toverstok uit, voor enige bescherming. 'He kijk eens': schreeuwt Harry naar de trol hij pakt een stukje zeep dat op de wasbak ligt een gooit het naar de trol. Ron kijkt vol angst naar Harry. De trol kijkt naar Harry en Ron, Harry trekt zijn toverstok en denkt aan een spreuk die hij kan doen. Harry komt niet heel ver hij weet amper spreuken, maar dan weet hij het. 'Wingardium Leviosa'. De knuppel van de trol vliegt uit zijn hand en Harry stuurt de knuppel met behulp van zijn toverstok boven de hoofd van de trol. 'Doe het Harry': schreeuwt Ron. Door dat Ron schreeuwde liep de trol naar Ron zelfs zonder zijn knuppel hij kon Ron makkelijk verpletten. Harry probeerde de knuppel achter de trol aan te sturen, maar hij was niet sterk genoeg. 'Wingardium Leviosa''. De knuppel ging toen met weinig moeiten naar de trol toe. Toen de knuppel op de hoofd van de trol viel, viel de trol bijna op Ron gelukkig stapte hij net op tijd weg. Harry keek naar Hermelien die met haar toverstok stond. Voordat Harry iets kon zeggen kwamen professor Anderling, professor Sneep en professor Krinkel binnen. Anderling schrok toen ze de trol zag en liggen en dat Harry, Ron en Hermelien erbij stonden. 'En wat moet dit beteken meneer Potter en Wemel en mevrouw Griffel'. 'Ik was het'. Harry kijkt net zoals alle professoren geschokt naar Hermelien. 'Ik heb gelezen over trollen en ik dacht dat ik die toen wel aan kon, als Ron en Harry er niet waren zou ik dood geweest zijn'. 'Dat is erg dom van je om dat te denken mevrouw Griffel, 5 punten van Griffoendor en 10 voor jullie allebei': zei professor Anderling tegen Harry en Ron.

'Weet je dat nog Hermelien. Je zei tegen professor Anderling dat jij die trol had binnen gelaten, terwijl we nu weten dat Sneep het was': zegt Harry tegen Hermelien. 'Hermelien zonder jou zouden we die duivelstrik nooit zijn overleven en ik zou hier waarschijnlijk vast zitten'. Harry en Hermelien stonden in een kamer met een tafel waar allemaal verschillende drankjes op staan en Harry had er een in zijn hand. 'Harry er is nooit genoeg voor ons beide. En Ron zei net ook al dat jij Sneep moet verslaan niet ik'. 'Hermelien jij hielp mij met de duivelstrik, deze raadsel en de trol'. Hermelien keek naar de grond, Harry zag dat Hermelien een beetje bloosde. 'Alsjeblieft Hermelien. 'Oké Harry, echt waar Harry je bent een grote tovenaar'. 'Dankjewel Hermelien, maar niet zoals jij'. 'Boeken en slim zijn er zijn betere dingen zoals vriendschap'. Harry zette het drankje aan zijn lippen en drinkt het. 'En?' 'Koud'. Ook Hermelien neemt een slok. 'Ben je er klaar voor'. Hermelien knikt en Harry steekt zijn hand uit, Hermelien pakt zijn hand en ze lopen samen door het vuur. Ze lopen door een donkere kamer. 'Hermelien dat is de spiegel van Neregeb'. 'Harry wie staat daar voor de spiegel?' De man voor de spiegel draait om het is professor Krinkel! 'Wat dat kan niet het moet Sneep zijn'. 'Ja hij is perfect voor de rol geknipt, wie zou nou de s.s.stotterende professor verdenken.' 'Maar Sneep probeerde Harry te vermoorden bij het zwerkbal.' 'Dat was ik, als Sneep niet tegenvervloekingen zou uitspreken zou jij gevallen zijn'. 'Harry! Sneep wilde je reden.' Krinkel draaiden zich om naar de spiegel terwijl hij dat deed voelde Harry een stekende pijn in zijn voorhoofd bij zijn litteken, voordat Harry viel voelde hij twee handen van Hermelien op zijn schouders. 'Hoe krijg ik die steen uit deze spiegel?' ´gebruik de kinderen´. ´Jij!'. Hij wijst naar Hermelien en duwt haar naar voren, terwijl hij dat doet verschijnen er touwen om Harry heen waardoor hij moet zitten. 'Wat zie je?' Hermelien keek naar de spiegel, blijkbaar zag ze iets leuks want Harry zag haar stralen. 'Nou vertel'. 'Ik zie mij met Ron en Harry en we zijn afgestudeerd en~'. Maar voor Hermelien iets kan zeggen duwt Krinkel haar weg en krijgt ze ook touwen om haar heen. Harry probeerde om precies voor de spiegel te komen. Hij lag voor de spiegel en toen voelde hij iets in zijn zak, het was de steen der wijzen. 'Laat mij met hem spreken' 'Nee je bent nog niet sterk genoeg meester'. Terwijl hij dat nog zei deed Krinkel zijn tulband af. Op zijn achterhoofd zat een gezicht het gezicht van Voldemort. 'Hallo Harry zie je wat er van mij geworden is, ik moet leven van deze persoon en eenhoorn bloed. Ja dat was Krinkel in het verboden bos. Met die steen kan ik weer een eigen lichaam hebben, ik weet dat jij hem heb Harry Potter.' 'Harry geeft hem niet'. 'Ah Hermelien Griffel ja ik veel van jou gehoord, zullen we maar niks zeggen we willen dat Harry een vriend zit sterven.' Hermelien hield gelijk haar mond ze moest wel want Krinkel had een spreuk uitgesproken. 'Harry als je die steen geeft zal ik je je ouders geven.' 'JE LIEGT': schreeuwde Harry. VERMOORD HEM! Voordat Harry het door had was professor Krinkel al op hem gesprongen. Hermelien probeerde te schreeuwen, maar het lukte niet door de spreuk. De hand van Krinkel ging naar de keel van Harry, Harry probeerde Krinkel van hem af te duwen alleen dat lukte. Harry voelde dat de handen van Krinkel los worden gemaakt. Voordat Harry flauwviel zag hij Hermelien angstig naar hem kijken.

Reageer (1)

  • DieEneSaar

    Pam pam paaaaam.... Je gaat wel door met deze story hè?

    6 jaar geleden
    • Hermelienlover

      Tuurlijk ga ik door de volgende hoofdstuk is de geheime kameer

      6 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen