Foto bij Hoofdstuk 2 Harry Potter en de geheime kamer

Voordat Harry flauwviel zag hij Hermelien angstig naar hem kijken. Harry kijkt naar Hermelien terug denken aan die tijd in hun eerste jaar. Alleen nu zijn de rollen omgedraaid. Hermelien ligt als een standbeeld op het bed in de ziekenzaal. Het is een week geleden dat Hermelien is versteend, Hermelien is nu de zesde persoon die aangevallen is. Niemand weet wat het is alleen dat het dreuzelkinderen zijn die worden aangevallen. Harry werd er eerst van al die aanvallen beschuldigt, maar toen Hermelien was aangevallen geloofde iedereen dat Harry nooit zijn beste vriendin zou aanvallen en hij dus niet achter de aanvallen zat. Harry voelde zich alleen, hij had Ron maar hij had Hermelien nodig. Professor Anderling vertelde tegen Harry en Ron dat Hermelien was gevonden in de bibliotheek met een spiegel en nog een meisje (de vriendin van Percy). Hermelien wist dus wat in de geheime kamer was en hoe ze die moesten vinden, maar Hermelien ligt hier en Zweinstein blijft niet lang genoeg open zodat Hermelien weer genezen is ze samen met Ron dat monster verslaan. Harry kijkt op het tafeltje naast Hermelien haar bed er ligt een boek met sprookjes op. Harry en Ron hebben om te beurd een verhaal uit voorgelezen voor Hermelien. Ron kenden ze niet eerst vond hij ze nog leuk maar naarmate de verhalen hoe voorspelbaarder die verhalen werden volgens hem. Harry denkt terug aan het laatste verhaal die hij had voorgelezen dat was Doornroosje. Harry dacht terug Doornroosje werd wakker door ware liefdes kus, maar dat was niet alleen Doornroosje dat gebeurde bij Sneeuwwitje ook. Hermelien haalt al haar antwoorden uit boeken waarom zou Harry dat niet eens proberen. Harry dacht aan de beste persoon om Hermelien de ware liefde kus te geven, maar wie. Hermelien was nog maar 12 dus had niet echt de mannen klaar staan. Harry wist niet eens wat nou echt ware liefde is en hoe dat voelt. Misschien moet Ron proberen dacht Harry, maar dat plan vergat Harry heel snel aangezien Ron die sprookjes verschrikkelijk stom vind. Harry kijkt naar Hermelien en daarna om zich heen. Er was helemaal niemand in de ziekenzaal alleen madame Plijster, maar die zat in haar kamer en zag Harry en Hermelien. 'Dit is echt waanzin, Hermelien moet gewoon wachten tot het drankje klaar was' zegt Harry tegen zichzelf. Harry kijkt weer naar Hermelien 'misschien kan ik professor Smalhart halen Hermelien had volgens mij iets voor hem'. Harry loopt steeds heen en weer langs het bed van Hermelien. Hij kijkt nog een keer naar Hermelien loopt naar haar toe en gaat naast haar bed zitten. Harry buigt langzaam naar voren. 'Harry ben je nog steeds hier!´ Harry schrikt op en kijkt Ron aan. ´Ja sorry Ron ik vergat de tijd´. Harry staat op en zit iets in de hand van Hermelien, een papiertje.

Harry kijkt naar Ron die uitbundig aan het eten is en het verhaal aan het vertellen is over wat er is gebeurd in de geheime kamer. Harry kan het niet geloven dat hij de basilisk had verslagen en dat met Hermeliens hulp terwijl ze versteend was. De deuren van de grote zaal gaan open en verschillende mensen lopen de zaal binnen. De persoon die als laatste binnen komt is Hermelien. Harry en Ron kijken allebei naar achter, Hermelien ziet ze en ze rent naar ze toe. Harry en Ron staan op. Voordat Harry het weet word hij vol omhelst door Hermelien. Hermelien laat jammer genoeg los en kijkt Harry heel blij aan. Ron geeft ze ook een knuffel. ´Jullie hebben het opgelost!'. Ron kijkt Hermelien vol met trots aan alsof hij alles gedaan heeft. Harry integendeel zegt:' Niet zonder jouw hulp Hermelien'. Harry zag dat Hermelien een klein beetje begon te blozen.



Sorry dat het hoofdstuk zo kort was ik ga proberen het volgende hoofdstuk langer te maken.

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen