Foto bij De wapens

Ik kon mijn ogen niet geloven toen ik zag wat er in de zat.

Er zaten 2 kort zwaarden in , een riem met messen en drie zwepen. Ik pakt als eerste de kort zwaarden eruit en verloste ze van hun schede. Het heft was mooi omwikkeld met rode draad. Het evenwicht van het blad was mooi verdeeld waardoor het leek dat het zwaard niets woog. Ik had het eerst niet door maar toen ik het kort zwaard beter bekeek zag ik dat er op blad dicht bij het heft stond het teken van mijn ketting gegraveerd. 'Ja het zijn prachtwapens, en het teken van je ketting maakt ze alleen mooier.' zei mijn nonkel. Ik wist dat mijn nonkel graag opschepte over zijn werk maar deze keer had hij gelijk. Het waren echt pracht wapens. Er waren zeker tien minuten in stilte gepasseerd. Ik had alle wapens goed kunnen bekijken en omhelsde mijn nonkel. ' Nou nu dat je deze schatjes is goed hebt kunnen bekijken ga ik je leren hoe je ze moet gebruiken.' zei mijn nonkel terwijl hij met de kist, waarin ondertussen de wapen weer in lagen naar buiten stapte. 'We gaan toch niet vechten?' vroeg ik. ' Hoe wil je het anders leren? Al slapend gaat het niet gaan hoor.' zei hij. We waren nu op de open plek achter de caravan. Hij zette de kist neer en haalde al mijn wapens eruit. Hij legde ze in het gras neer en gebaarde dar ik naar hem moest komen. Hij de riem met messen in zijn handen. Ik ging voor hem staan. 'Doe je armen boven je hoofd' zei hij. Ik deed ze boven mijn hoofd, terwijl ik dat deed spande hij de riem aan rond mijn middel. Alle messen zaten erin maar toch waren er nog 3 buizen leeg. Hij pakte één zweep en gaf hem aan mij. Ik pakte hem aan en bekeek het opnieuw met waardering. 'Als ik nu eindelijk je aandacht heb?' vroeg hij. Ik werd rood en keek hem aan. 'Dat stuk metaal dat je in je handen hebt is een lange zweep. Hij is drie meter lang en word gebruikt om de vijand te verassen of om het rond zijn keel te zwieren en hem te laten stikken. deze hoort in de buis die gelijk loopt met je ruggengraat.' zei hij. Ik stak het handvat van de zweep in de buis. Ik voelde aan het einde van de zweep en ik merkte de zweep inderdaad was gemaakt uit hele dunne metalen draden die tot een heel sterk touw waren geweven. Daarna gaf hij mij de twee ander zwepen. 'Deze zwepen zijn 1,5 mater lang deze worden we gebruikt in gevechten omdat zwaarden gewoon worden afgeketst. Ook is de punt wat fijner waardoor je lelijke sneeën kan toebrengen aan je tegenstanders. Die moeten in de buizen bij je heupen.' zei hij. Ik probeerde alle informatie te onthouden en bedacht scenario's waarin ik deze zwepen het best zou kunnen gebruiken. Uiteindelijk kam hij bij de kort zwaarden. Ik had ze daarstraks goed bekeken maar hun schede niet , waardoor het me nu pas opviel dat ook hun schedes een riem hadden. 'Doe je t-shirt uit.' zei hij. ik gehoorzaamde en deed mij t-shirt uit. Hij deed één riem langs de rechterkant van mijn nek. Ik moest mijn linker arm erdoor steken zodat het aan de linker kant van mijn heup hing. Nu deed hij hetzelfde aan de ander kant. het was tussen zomer en lente dus de lucht voelde niet zo koud aan ,maar het leer wel als het in contact kwam met mijn huid.. Hij haalde de kort zwaarden eruit. 'Deze gebruiken we zeker om te vechten. We houden ze met het heft omhoog en het lemmet omlaag.' zei hij. Hij deed het voor en gooide ze dan naar mij. Ik was altijd al slecht geweest in sport maar plots waren mijn reflexen tien keer zo snel waardoor ik de zwaarden mooi kon opvangen. 'Oké mooi gevangen maar is zien of je opgewassen bent tegen een echte vijand.' zei hij met een grijns op zijn gezicht. Hij sloot zijn ogen en opende ze weer tegelijkertijd deed hij hetzelfde met zijn hand. Plots ontsprong er een fontein van goud zand in. Zijn hand begon er van over te lopen en het viel op de grond. Hij sloot zijn hand en er kwam geen zand meer uit. 'Dit is droomzand het maakt dromen.' Terwijl hij dat zei nam het zand de vorm aan van een dolfijn. ' Maar helaas kan dit zand ook in nachtmerries veranderen door de angst van een kind of door kwaadaardige Kitsonu's.' Hij concentreerde zich duidelijk. Plots begon het droomzand zijn kleur te verliezen van goud naar pikzwart. De dolfijn veranderde in een haai. Alleen zijn ogen bleven een gouden gloed hebben. Ik had totaal geen idee wat ik moest doen en had evenmin kennis over Kitsonu's. Hij ging verder 'In je wapens zit droomzand verwerkt waardoor je wapens effect hebben dromen en nachtmerries. Dus probeer het maas is uit.' ik kon niet geloven dat hij deze haai gewoon maar op mij liet afrazen. Ik was nog zo totaal in de war dat ik pas op het nippertje de haai kon ontwijken. Hij maakte een scherpe bocht in de lucht waardoor hij weer voor mij kwam zweven. Plots nam een instinct het van mij over. Ik sprong en pakte één van de werpmessen die in mijn zat. Ik gooide hem en .....

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen