Foto bij 026 • Flashes of History

Deze story is niet geschikt voor alle leeftijden. Daarom is deze alleen te lezen als je bent ingelogd. Zo houden we Quizlet.nl leuk voor alle bezoekers.

Reageer (8)

  • Lente2

    Wat fijn dat de kat weer is opgeknapt!!
    Gefeliciteerd!!! Ook ik ben geslaagd.

    Dit is wel even een kleine plot twist, ben benieuwd hoe het af gaat lopen :P

    5 jaar geleden
    • RickmanLover

      Dat is zeker fijn, ookal is een andere, kleinere en jongere kitten ook zo ziek geworden, maar die heeft het gelukkig ook nog overleeft.
      Dankjewel! Jij ook gefeliciteerd! (yeah) Zijn je cijfers goed?

      5 jaar geleden
    • Lente2

      Gelukkig! Dankje. Geen idee, weet ik pas woensdag tijdens mijn diploma uitreiking. Vind het een beetje raar dat we ze niet al weten maarja geslaagd is geslaagd.

      5 jaar geleden
  • Muizlet

    Ooooooohhh Gefeliciteerd!

    Toen ze wist welke twee dacht ik eerst aan Harry, maar toen wist ik niet wie dan de tweede zou zijn. Toen bedacht ik me dat het Fred en George waren! Ik helemaal overtuigd, blijkt 't toch Harry te zijn haha.

    Ik wist wel dat Snape door zou hebben dat ze in zijn hoofd zat, hij is daar niet voor niets heel goed in. Wat ik niet snap, je kan toch niet de gedachten of emoties lezen? Dan kan hij toch niet meer info uit haar hoofd dan uit zijn hoofd halen? En zelf kijk je toch mee tijdens het zoeken door je eigen hoofd?

    Anyway weer echt een geweldig hoofdstuk! Het ene lijkt het andere steeds weer te overtreffen!
    Ps: ik snap wel dat Snape zo boos werd, het is een gevoelig onderwerp ofc.

    5 jaar geleden
    • RickmanLover

      Dankjewel! (flower)
      Normaal reageer ik pas net voordat ik het volgende hoofdstuk upload, maar ik dacht laat ik dit maar beantwoorden voordat iedereen in de war raakt XD

      Hmm, dit is moeilijk om uit te leggen. Ik weet wat er aan de hand is en dat het klopt wat ik doe, qua de gedachtes. Laat ik het zo zeggen XD Maar ik zal het proberen uit te leggen.

      Dan kan hij toch niet meer info uit haar hoofd dan uit zijn hoofd halen? En zelf kijk je toch mee tijdens het zoeken door je eigen hoofd?

      Wat jij beschrijft klopt, maar dat is bij gebruik van legilimency… En we weten nog niet wat het is dat ze doet, het kan ook iets heel anders zijn :Y) Emma zelf is namelijk niet voor niets zo in de war en in paniek en als het wel legilimency zou zijn, zou het niet verklaren waarom ze zich plots zo ziek voelt voor en nadat het gebeurd.
      Bij legilimency moet je vaak, tenzij je erg getalenteerd er in bent, het woord uitspreken en je stok gebruiken. (Severus kan het zonder dat alles te doen)

      Ik wist wel dat Snape door zou hebben dat ze in zijn hoofd zat, hij is daar niet voor niets heel goed in.

      De enige reden dat Severus doorhad dat ze in zijn hoofd zat was omdat, wat ze ook deed, de herinneringen bij hem triggerde om omhoog te komen. Aangezien het nare herinneringen zijn voor hem, heeft hij er jaren aan gewerkt om de herinneringen uit zijn hoofd te zetten, het te vergeten, dus als hij plots weer er aan denkt is het vreemd. Plus het feit dat Emma daar in een verstijfde soort paniek staat aanwezig is geeft aan dat er wat aan de hand is.

      Wat ik niet snap, je kan toch niet de gedachten of emoties lezen?

      Met legilimency als het goed is wel.

      Ik hoop dat dit het iets duidelijker heeft gemaakt? Zo niet, vraag het en ik zal het beter proberen uit te leggen (flower)

      5 jaar geleden
    • Muizlet

      Ooooh oké! Echt heel erg bedankt! Maar waar Harry les in kreeg van Severus was dus iets anders dan hier gebeurde in de HP boeken?

      5 jaar geleden
    • RickmanLover

      Harry had samen met Ron strafwerk, hier in dit hoofdstuk dan. Ik heb voordat ik het verhaal ging schrijven alle punten waar Sev in het boek voorkomt er uit gehaald, dus dit gebeurde ook in het boek, op Emma na dan XD (Als het goed is het moment waar Hermione haar tanden worden vergroot door Malfoy en Snape daar een rot opmerking over maakt, maar dat weet ik niet zeker meer)
      Ik snap je vraag alleen niet helemaal, maar beantwoorde dit het?

      5 jaar geleden
    • Muizlet

      Ehm nee eigenlijk niet. Wat ik bedoelde ging over de boeken toen Harry verplicht les kreeg in mensen uit zijn hoofd blokkeren. Dit om te voorkomen dat Voldemort weer in zijn hoofd kon komen. Dat was volgens mij ook met die deur bij het ministerie.

      Wat hij toen leerde van Snape is dus een ander soort hersenlezen dan in dit verhaal?

      Dat is namelijk waar mijn verwarring in eerste instantie van kwam :$

      5 jaar geleden
    • RickmanLover

      Ohhh, wat jij beschrijft is uit het vijfde jaar van Harry, dit speelt zich af in het vierde jaar. Wat Harry toen leerde van Snape was occlumency, het omgekeerde van legilimency. Legilemency is het in andere mensen hun hoofd kijken en occlumency is het tegen houden van mensen die legilemency op jou gebruiken. Harry leerde nooit "hersenlezen" van Snape, maar wat hij er tegen moest doen.
      Dus ja het is inderdaad anders

      5 jaar geleden
    • Muizlet

      Ooooh oké! Thankss
      Ik vond het iig een heel erg leuk hoofdstuk en ik hoop dat dat niet onder benadrukt is door mijn vragen (A)

      5 jaar geleden
    • RickmanLover

      Dankje en nee zeker niet, ik vind het echt leuk om dit soort vragen te beantwoorden :)

      5 jaar geleden
  • EvilDaughter

    Oh my god!
    Snape, potverdriedubbeltjes! Zo hoor je je alleen te gedragen tegen Harry Potter!
    Bied je excuses aan tegen Emma en help haar met het dealen met die dingen... whatever

    En ja ik ben ook geslaagd!!!
    Gefeliciteerd!!!

    5 jaar geleden
    • EvilDaughter

      En ik ben blij dat het goed gaat met de kitten

      5 jaar geleden
    • RickmanLover

      Whahahaha XD
      En gefeliciteerd! Mooie cijfers? (flower)
      En ik ben ook super blij dat het weer goed met hem gaat :D

      5 jaar geleden
    • EvilDaughter

      Dankje! Ja op zich wel, had ookal goede rapportcijfers, dus ze waren wel okee.

      5 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen