Foto bij H.78.

Het laatste stuk van het vorige hoofdstuk:
Hij gaat het verwijderen.
'Evan?! Wat doe je?!'
Maar hij heeft het al verwijderd en ik kijk hem hulpeloos aan, mijn gezicht betraand en wanhopig.
'Het was niet jou keuze.' murmel ik verward, maar hij legt zijn handen aan de zijkanten van mijn hoofd en kijkt me intens aan.
'Maar jij had de verkeerde gemaakt. Het spijt me.' zegt hij en ook al weet ik vanbinnen dat ik het er niet mee eens ben, ben ik te zwak om me tegen hem te verzetten, als ik dat al zou willen.
Want om eerlijk te zijn weet ik dat hij gelijk heeft.
Ik had er waarschijnlijk nog duizenden keren naar geluisterd.
Maar het was het laatste stukje Ammay dat ik nog had.

Deze story is niet geschikt voor alle leeftijden. Daarom is deze alleen te lezen als je bent ingelogd. Zo houden we Quizlet.nl leuk voor alle bezoekers.

Reageer (4)

  • GossipGirl21

    Mooi geschreven.

    5 jaar geleden
  • BethGoes

    Het lijkt mij echt verschrikkelijk als ik een dood iemand zie liggen.... dood...

    5 jaar geleden
  • Luckey

    (huil)

    5 jaar geleden
  • DeNaamIsGideon

    psychopatische

    False.

    Psychopathie is een genetische stoornis, die er voor zorgt dat een persoon een aantal dingen niet kan hebben/voelen, zoals onder andere; empathie, liefde, depressie en angst.
    Aangezien ze liefde heeft gevoeld voor een aantal personen in het verleden kunnen we stellen dat ze niet psychopathisch is.
    En nee, psychopathie kan niet ontstaan door trauma, dan heet het sociopathie, en dat kan alleen door langdurige mishandeling komen in de jeugd (in combinatie met genen die dat waarschijnlijker maken, andere mensen worden bvb juist depressief).

    Een mentale stoornis gebruiken om te zeggen dat iemand gemeen is is niet acceptabel.
    Maar heel weinig psycho of sociopathen zijn crimineel of überhaupt kwaadaardig (voor het grootste deel kunnen ze gewoon niet genoeg fucks geven om andere mensen om ze wat aan te doen.)

    Als je iets beter wilt begrijpen wat psychopathie wel is, raad ik je aan om (als je Engels goed genoeg is) eens naar Quora te gaan (een vraag en antwoord site) en daar Athena Walker op te zoeken en een paar van haar psychopathie-gerelateerde antwoorden te lezen.

    Deze fout word vaak gemaakt in fictie, maar is alsnog erg schadelijk.

    5 jaar geleden
    • AmeranthaGaia

      Dit is juist heel erg toevallig, want deze keer heb ik het expres gedaan. Het komt nog later terug in het verhaal. Ik zal niet te veel spoilers geven, maar ik heb er opzettelijk voor gezorgd dat Gioa nu nog niet precies weet hoe dat allemaal zit.

      5 jaar geleden
    • DeNaamIsGideon

      Zul je natuurlijk net weer zien dat de eerste story waarbij ik het durf te verbeteren het niet klopt.

      5 jaar geleden
    • AmeranthaGaia

      Oh, geen probleem, hoor. Ik vind het juist heel goed opgemerkt. xD

      5 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen