De man van de daden en de mensen in het oortje.

Ik werd gewekt door mijn horloge. Het heeft ingebouwde gps die politie oproepen traceert. Als er dan naar de politie of brandweer wordt gebeld krijg een melding via mijn horloge. Ik stond op en liep naar de verzamelruimte van het Infection Lab. Ik drukte op de noodknop om iedereen verzameld te krijgen. In nog minder dan een seconde was iedereen aanwezig. ' Er is een inbraak in de diamanten winkel in de Bochelstraat.' Eliot trok zijn pak aan en ging naar buiten. Serenza kwam naast me zitten achter de computer om Eliot de juiste weg op te sturen. Eliot staat in Star City bekend als Invicible. Hij is een superheld die het criminelen moeilijk maakt om hun aken te verrichten in Star City. Hij heeft ooit een pak ontworpen waardoor hij onzichtbaar kan worden. Vandaar ook de naam Invicible. Ik ( Benjamin) en Serenza zijn degen die in het oortje van zijn pak zitten. Eliot heeft mijn talent ontdekt toen ik mijn games hackte zodat ik ze met mijn ogen dicht kon winnen. Serenza is ontdekt omdat ze uitblonk in biochemische-wetenschappen en chirurgie. Infection Lab is een lab ondergronds. We helpen de politie met het bestrijden van misdaden en helpen als er branden zijn. Ons Lab word ondersteund door Eliot zelf. Hij runt twee banken in Star City en is Miljonair. Hij is 24. Serenza is 20. Ik, ik ben 15. Nee, ik moet niet naar school want officieel ben ik dood. Mijn lichaam is nooit gevonden (logisch want ik leef nog). Ik ben "dood" omdat ik bij een vriend bleef slapen. Hij woonde met zijn ouders op een appartement. Het appartement ontplofte door een gaslek. 126 doden waarvan 63 gevonden (heelhuids), 44 zijn er terug gevonden maar met enkele lichaamsdelen minder omdat die waren weggebrand en 19 lichamen zijn nooit terug gevonden. Ik leefde nog maar ik had heel veel puin op mijn hoofd gekregen waardoor ik een grote hoofdwonde had. Eliot naar Infection Lab gebracht.daardoor hebben ze mijn lichaam nooit gevonden en ben ik officieel door verklaard. Serenza heeft me dan verzorgd in Star City. Ze heeft mij hoofdwond verzorgd en hier sta ik dan. Het enige wat er van dat ongeluk is overgebleven is een groot litteken op mijn hoofd en litteken op mijn ziel van machteloosheid. Ik heb geprobeerd om het incident te vergeten maar dat ging niet. Elke keer als ik in de spiegel kijken denk ik wie er nog zou leven als die explosie nooit gebeurd was. 'Benjamin!!' riep Eliot in zijn microfoontje. Ik schrok wakker. 'Ja , sorry druk op de onderkant van je linker onderarm daar komt de blaaspijp dan uit. Laat hem niet vallen want je weet hoeveel werk ik er heb ingestoken om een nieuwe te maken.' Eliot grinnikte en volgde mijn instructies op. De blaaspijp was een idee van Serenza. Vroeger vermoordden we criminelen maar Serenza heeft dan een slaapmiddel gemaakt dat direct effect heeft. Toen kwam ze op het idee van een blaaspijp. Toen ze het voorstelde keek ze direct in mijn richting. Ik ben de gadgetmaker van ons drieën. Ik protesteerde eerst met de excuses dat het super moeilijk is om een wapen te maken dat in een pak moet en onzichtbaar moet zijn. Maar ze keken toen met een blik ,die alleen oudere mensen kunnen gebruiken, waardoor ik geen keuze had. Natuurlijk liet Eliot het is vallen waardoor ik gewoon weer een nieuwe moest maken. Maar nu moet ik echt terug naar het verhaal voor dat Invicible terug komt. Ik kwam los van mijn gedachten en een tel later stond hij daar al. de onzichtbaarheidsmaker uit en met een triomfantelijk lach. Zonder dat de onzichtbaarheidsmaker aan stond was het pak gewoon zwart. 'En hoe deed ik het?' Serenza en ik keken hem aan met een bekritiserende blik en zeiden tegelijk 'Je moet rapper worden en niet de show proberen te stelen.' Het is misschien raar om te zeggen maar ondanks dat Eliot onzichtbaar is schept hij op over zijn lenigheid door moeilijk manoeuvres te gaan uithalen. Het zou er cool hebben uitgezien maar dat kan niet want hij is onzichtbaar. We hebben het hem al honderd keer gezegd maar hij blijft het doen. Hij besprak zijn onderneming met Serenza. Zij slaat al zijn resultaten op om dan Eliot te verbeteren en te helpen. Ik luister bijna nooit mee in dat soort gesprekken maar deze keer wel. Eliot had een steen uit zijn zak gehaald die een van de dieven bij zich had. Ik luisterde niet echt mee naar het gesprek want de steen stal mijn volledige aandacht.

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen