Foto bij Voorwoord.

Hee jij daar,

Je begint op dit moment aan het lezen van een verhalenbundel.
Deze verhalenbundel is samengesteld door de leerlingen uit groep 7/8, van basisschool de Bongerd in Gassel.
Als schrijfster was ik hier op 10 oktober te gast in verband met de kinderboekenweek.

In elke klas heb ik een activiteit gedaan met de kinderen, om ze te stimuleren voor het lezen en schrijven.
In groep 1/2 en 3/4 hebben ze zelf hun kaft van een boek ontworpen.
In groep 5/6 zijn ze aan de slag gegaan met het uitwerken van karakters voor een verhaal.

Maar, samen met de kinderen uit groep 7/8 heb ik korte verhaaltjes geschreven over het thema vriendschap.
Omdat ikzelf als schrijfster ontdekt ben via deze site, hebben we besloten een story voor dit project aan te maken.
Tada, daar ben jij nu beland.

Per hoofdstuk vind je van elke leerling het verhaal wat hij/zij geschreven heeft.
De kinderen hebben toestemming gegeven voor het uploaden van hun verhalen in deze story.

Ze hebben allemaal geschreven over het thema; Vriendschap.

Heel veel leesplezier,
Geniet van de creatieve creaties van de enthousiaste kinderen!

Heel veel liefs,
Solange & alle schrijftalentjes!






De verhalen zijn geschreven door kinderen uit groep 7/8.
Zij zijn lerend in het schrijven en maken dus ook typ/spellingsfouten.
Om de creaties zo echt en zo dicht mogelijk bij de kinderen zelf te houden, hebben wij er geen spellingscontrole overheen gegooid.
Het zou dus ook fijn zijn als je tijdens het lezen deze foutjes voor lief neemt.
Mocht je dit tóch vervelend vinden, houd dit dan alsnog voor je.
Reageren over deze foutjes heeft maakt de kinderen alleen maar onzeker en verdrietig, want zijn zullen waarschijnlijk zelf hun creaties in de gaten houden.
Bedankt voor je begrip.

Reageer (1)

  • TAMOCHi

    aaaaaahh dit is zo cuteeee
    Love it nu al
    ‘x

    5 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen