'Incendio!' Een felle vlam kwam uit de punt van mijn stok. Het raakte het beeldje en de omliggende bladeren. Toen het vuur was gedoofd, zag ik dat het beeldje intact was. Ik was verbaast. 'Reducto!' Het beeldje vloog door de lucht, en landde vervolgens ergens anders. Zonder enige vorm van beschadiging. Ik versterkte mijn grip op mijn stok. 'Diffindo!' Wederom hetzelfde effect. 'Expolso! Incendio!' Het gouden beeldje vloog door de lucht. De bladeren stonden in brand. Maar met het beeldje was niks aan de hand. Ik raakte gefrustreerd. Ik stuurde verschillende charms en curses op het beeldje af. Allen zonder enig resultaat. Gefrustreerd schopte ik tegen het beeldje aan met mijn voet. Uitgeput hijgde ik terwijl ik bedenkelijk naar het beeldje keek. Ik hurkte neer en ik pakte het beeldje vast. Ik liet het weer in mijn binnenzak glijden. 'Ik vind wel een manier,' mompelde ik. Op dat moment dacht ik aan Severus. Hij zou vast wel weten hoe ik horcruxes moet vernietigen. Hij was close met Dumbledore. Hogwarts was mijn volgende bestemming. En de enige manier waarop ik Hogwarts op dit moment kon bereiken was door het haardvuur te gebruiken in Malfoy Manor. Wat betekende dat ik mijn Horcrux onder de ogen van Voldemort naar binnen moest smokkelen. Ik zuchtte even. 'Alles of niets.'

Met een zachte plop verscheen ik op het pad naar Malfoy Manor. Het donkere grind knarste onder mijn voeten terwijl ik over het pad liep. Ik hief mijn stok op en ik liep door de ijzeren poort alsof hij niet bestond. Toen ik voor de deur stond ging deze open. Een house elf opende deze. Zonder de house elf nog een blik waardig te gunnen ging ik de trap op. Ik ging direct naar mijn kamer. Binnen een paar minuten had ik mijn gewone zwarte gewaad verwisseld voor mijn Hogwarts uniform. Ik liet het gouden Horcrux beeldje in mijn binnenzak glijden. Ook mijn normale gewaad nam ik mee. Daarna wierp ik een blik in de spiegel. Ik zag er slecht uit. Moe. Ik had grote wallen. Met een zucht liep ik de deur uit, naar de woonkamer. Daar was de enige haard die nog was aan gesloten op het Floo Powder netwerk. Toen ik de woonkamer binnen kwam, zag ik dat niemand was. Zo snel ik kon liep ik naar de haard en ik pakte in mijn hand wat van het Floo Powder. Ik schrok toen ik zijn stem hoorde. ‘Waar denk jij heen te gaan?’, siste Voldemort. Geschrokken draaide ik mezelf om. ‘Hogwarts,’ zei ik, na een paar seconden voegde ik er, ‘My Lord,’ aan toe. Voldemort liep langzaam op mij af. Hij vernauwde zijn ogen. Toen hij dichtbij genoeg was sloeg hij mij in mijn gezicht. Ik gaf geen kik, ik knipperde niet eens. Maar mijn hart klopte in mijn keel. ‘Ga,’ siste hij, ‘dan hoef ik je gezicht niet te zien.’ ‘My Lord,’ zei ik zacht. Ik boog mijn hoofd en daarna liep ik naar de haard. Ik gooide het poeder in de haard en de vlammen werden groen. Ik stapte in de vlammen, maar ik voelde ze niet. Ik draaide mezelf om en zag de minachtende blik van Voldemort. ‘Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry.’ Daarna verdween ik.

Reageer (1)

  • VampireMouse

    Poeh gelukkig liet hij haar gaan! Benieuwd wat ze daar gaat doen!

    5 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen