Op een dag zegt de juf: er komt vandaag een nieuw meisje in de klas. Leuk hoe heet ze? vraagt Nienke. Ze heet Sterre zegt de juf. Op dat moment klopt er iemand op de deur binnen! Er komt een meisje verlegen de klas in en gaat langs de juf staan stel je maar voor zegt de juf. Ik ben Sterre en ik ben 10 jaar. Ga maar zitten zegt de juf naast nienke. De school is uit en de kinderen rennen naar buiten. Er komen een paar jongens naar het nieuwe meisje en gaan om haar heen staan. Jij bent zeker de nieuwe zegt de grootste jongen. En ook zeker de loser van de school. ehhhhhhh nee zegt Sterre zacht en verlegen. Een jongen stapt naar voor en geeft het meisje een duw en een klap. Wat een loser ben jij! en lopen weg. De volgende dag komt het meisje verdrietig en met een blauw oog op school en gaat zitten. De juf vraagt waarom heb je een blauw oog en waarom heb je allemaal blauwe plekken ben je gevallen? Ik ben geslagen door een paar jongens en ik ben geknepen zegt het meisje verdrietig. Na school komt er een meisje naar Sterre gelopen en zegt ik vind het echt zielig voor dat je wordt gepest. Ik ben saar. Op dat moment komen die jongens weer naar Sterre en gaan om Sterre en saar heen staan en zeggen: je hebt zeker versterking meegebracht want je bent bang zeker. Laat haar met rust zegt Saar. Waarom zouden wij dat doen? zoujij gepest willen worden dan?zou jij dat leuk vinden? Nee zeggen de jongens en lopen weg. Dankjewel zegt Sterre en vraagt wil je mijn vriendin zijn. Ja natuurlijk zegt Saar en geeft Sterre een knuffel. Samen kunnen we die jongens wel aan als ze nog terug durven te komen. De volgende dag komen toch die jongens weer en duwen sterre weer op de grond. Laat haar gewoon met rust en trekt Sterre weer overeind en duwt de grootste jongen. Ik ben echt niet bang hoor en hou op met pesten het is echt niet leuk. De jongens zeggen niks en lopen weg. Zo ik hoop dat ze niet meer terug komen. Ik ook niet zegt Sterre verdrietig. De volgende dag komt Sterre vrolijk naar school en gaat op zoek naar Saar. Maar na een tijdje zoeken heeft ze Saar nog steeds niet gevonden waar is Saar nu gebleven Saar! Saar! Er komt een meisje aan gelopen en vraagt aan Sterre: zoek je saar? Ja weet jij waar ze is. Ze is sinds gisteren verhuisd naar Engeland met haar gezin naar haar vader. Haar vader woont daar van wegen zijn werk zegt het meisje. Ohh nee nu zie ik haar nooit meer! Waarom heeft ze het mij niet vertelt dat wist ik helemaal niks van zegt Sterre en begint te huilen. Sttt niet huilen ze komt over een paar dagen nog afscheid nemen hier op school zegt het meisje. Een paar dagen later komt Saar op school met een schaal. en als ze in de klas zitten trakteert Saar het zijn donuts lekker!!!!! Na de traktatie vertelt Saar over de verhuizing en ik heb nog een verrassing voor jullie. want ik geef een slaapfeestje en jullie mogen allemaal komen!!!!!! Iedereen is super blij! Hoe leuk is een slaapfeestje in Engeland nu maar hopen dat ik mag zegt Sterre. Na een week is het zo ver het slaapfeestje is vandaag ik heb er zo zin in zegt Sterre. Heb je alles ingepakt? vraagt haar moeder. Ja. Veel plezier! Sterre loopt naar binnen het is super mooi versiert ah daar ben je wat fijn dat je er bent! Jij bent de laatste het feest kan beginnen. De moeder van Saar komt binnen met een enorme taart wat mooi! het is een chocolade taart! Lekker ieder krijgt een super groot stuk echt heerlijk. Ze eten tot ze niet meer kunnen. Nu gaan we de kadootjes uitpakken zegt Saar. Oh wat mooi een beeldje! Bedankt. Na de kadootjes en spelletjes gaan ze eten friet lekker! Om 10 uur gaan ze naar bed. Ze zijn nog lang niet moe. Ze gaan nog heel lang kletsen dit is echt het beste en het leukste slaapfeestje ooit! vind ik ook! Als ze weer op school zijn is Saar er ook. Wat doe jij hier? vraagt Sterre. Mijn vader heeft ontslag genomen en is in Nederland gaan werken dus wonen wij weer in ons oude huis dus ik zit hier weer op school zegt Saar blij. Super leuk ik heb je echt gemist!

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen