Foto bij 2.2

Nobu Malibu restaurant op de foto.

Sascha Ralina Johnson

Net als ik gehoord heb dat we zo gaan landen, gaat mijn telefoon af. Wat voor de derde keer is. Om nu Candice in het scherm te zien. 'Hoi Candice, alles goed?'
'Ehm, ja hoor, alles prima. Wanneer ben je weer thuis?' wilt ze weten.
Hoofdschuddend drink ik mijn glas thee leeg. 'Wat is dit, het bel uurtje? Je bent de derde die al belt om iets af te spreken.' Nog geen half uur geleden had ik Chloe aan de telefoon. 'En ik ben bijna thuis. Ik ga zo landen.'
'Oké, kunnen we weer afspreken?'
Waar ik over moet nadenken. 'Ik bel je straks terug als ik geland ben, oké. Ik moet nu ophangen.' Kort hoor ik nog een afscheidsgroet en hang ik op.
'Vriendinnen?' Harry doet de gordel vast bij Alex en daarna bij zichzelf.
Ik knik. 'Ik heb nog een sociaal leven naast mijn werk,' glimlach ik en heb ik de gordel vast gemaakt.
Eenmaal geland, maak ik mijn gordel los. Om dan eerst een bericht te sturen naar Peyton en Chloe waar ze willen afspreken. Als ik dat weet, neem ik Candice wel mee daarheen. Eerst zo naar huis en wat anders aantrekken. Dan met Bailey en Pebbles een stuk lopen en dan naar mijn vriendinnen. Rustig wacht ik tot de deur open is om uit de jet te gaan. Opnieuw overstappen maar nu naar de auto, die me naar huis brengt. Straks rij ik zelf.

Dus straks naar Nobu Malibu, waar ik met de anderen afgesproken heb. Candice ook en leert ze mijn echte vriendinnen kennen. Ten minste, degene die ik echt vertrouw en dat zijn er niet veel. Ik heb mij net omgekleed en ga ik zo met Bailey en Pebbles alvast daarheen. Dan hebben we een wandeling gehad voor we uitgebreid gaan eten. Terug in de woonkamer, fluit ik kort en komen de twee honden vrolijk aangerend. Waarvan Bailey haar tuigje in haar bek heeft. Lachend pak ik het over en doe ik het om. Tegelijkertijd is Pebbles weg gerend en is ze terug met haar eigen tuigje. Waar ze nog half over struikelde onderweg naar mij. 'Pebbles, schat, rustig aan. We blijven heel de middag weg. Misschien zelfs een deel van de avond.' Alleen jammer dat ik het niet op kon nemen of een foto van maken. Zelfs voor de honden heb ik een aparte Instagram account genomen; @Bailey_Pebbles. In de zes weken dat ik hun heb, staan er genoeg foto's en video's op hun account. Ik heb mijn eigen accountnaam eveneens veranderd. Als ik er over nadenk, heb ik wel meer veranderd en Peytons advies 'leef een beetje' opgevolgd. Nu heb ik een leefstijl dat ook bij mijn geld past. Met beide honden ga ik naar mijn auto om naar het strand te gaan. Een rit van een kwartier en parkeer ik mijn auto op de parkeerplaats van Nobu zelf. 'Nou, zeker nog drie kwartier over dus we gaan het strand op.' Ik glimlach naar mijn honden. Vervolgens stap ik uit en doe ik de portiersdeur open om bij hen te komen. Via het pad naast Nobu komen we op het strand en doe ik mijn hakken in mijn schoudertas. Voor de zekerheid rol ik mijn broekspijpen iets op. Het is redelijk rustig op het strand dat ik zelfs hun riemen los maak. 'Geniet er van, bij het restaurant gaat de riem weer vast.' Gelijk rennen de twee vrolijk naar de waterlijn en volg ik in een rustiger tempo. Waarvan ik weet dat ze het heerlijk vinden op het strand. Ook iets wat mij altijd kan kalmeren. Volgend weekend ga ik surfen, neem ik mij voor. Misschien willen Peyton en Chloe ook wel mee.

'Cappuccino en een flesje water, alstublieft,' geef ik aan bij de serveerster.
Ze noteert het met een knikje. 'Komt eraan.'
Het is dat ik van tevoren gebeld heb voor een reservering. Net als gevraagd over hun beleid over honden. Het is dus totaal geen probleem dat Bailey en Pebbles er zijn, mits we buiten blijven. Wat overigens geen straf is want het is heerlijk weer. Iets fris maar het is ook herfst aan het worden.
'Hey Sascha.' Candice komt het terras op naar mij. Voor ze gaat zitten, aait ze de twee honden. 'Alles goed?'
Ik knik erom. 'Ja hoor, ik ben weer thuis na een zakenreis van twee weken.'
'Ja, maar niet voor lang. Ik hoorde van Harry dat je in zijn plaats naar Australië gaat.' Peyton omhelst mij kort.
Wat op het moment is dat ik mijn cappuccino krijg. 'Dat komt omdat hij Alex niet gelijk alleen wilt laten. Hij gaat naar groep twee.'
'Wat een timing.' Chloe komt erbij en heeft ze Max bij zich. 'Geen oppasser deze keer. Ik begin het idee te krijgen dat hij de oppasser beter kent dan zijn eigen moeder.' Ze voelt zich wat schuldig.
Heerlijk juist om de baby weer te zien. 'Geeft niet, hij groeit snel.' Ik pak hem over van haar en kan ze zelf gaan zitten. 'Hallo Max.'
De kleine kijkt mij kort aan en krijgt dan een pluk haar van mij te pakken. Half brabbelend laat hij zich op mijn schoot zakken en gaat hij met mijn haar spelen.
'Ehm, Sas, hij heeft een nieuwe hobby. Als hij lang haar te pakken krijgt, gaat hij er mee spelen. Zelfs Luke kan daar niet aan ontkomen,' lacht Chloe.
'Hoe gaat het met de voorbereidingen?' wilt Peyton weten.
'Wacht even, Peyton, Chloe, dit is Candice. Candice dit zijn Chloe en Peyton. Dit is Max, hij is van Chloe en Luke,' stel ik hen aan elkaar voor. 'Chloe en Luke zijn bijna tien maanden verloofd dus ze zijn bezig met de bruiloft.'
Candice knikt even. 'Leuk voor je. En Max lijkt een lieverd te zijn.'
Chloe's ogen glinsteren wat al staan ze nog iets dof. Waarschijnlijk door een gebrek aan slaap. 'Is hij ook wel behalve in de nacht. Hij maakt er alsnog een sport van om mij wakker te houden. Ik ben al blij dat ik Luke bijna uit bed schopte vannacht.'
Ik kijk met een brede grijns naar Max. 'Dus nu dwing je Luke om uit bed te gaan? Ik wist niet dat ze thuis zijn.'
'Ja, zijn ze dus wel. Ik had gisteravond nog woorden met Calum,' zucht Peyton. 'En alsof Luke het een probleem vindt om uit bed te gaan. Hij kan Max nu zien. Wanneer gaan ze weer weg?'
Nu lijkt Chloe haar boos aan te kijken. Wat snel verdwijnt door een blik naar Max.
'Eenendertig juli en dan gaan ze eerst naar Japan,' geeft Candice aan. 'Maar dat is hun Meet You There tour.'
'Ho even, wat weet Candice van je,' wilt Chloe weten van mij.
Een vraag die ik verwachtte. 'Bijna alles. Ze hoort bij ons, de elite groep.'
De verwarring is te zien bij Candice. 'Ehm, wat houdt dat in?' vraagt ze aan Peyton.
'Van de vrienden die we hebben, zijn wij degene met geld.' Peyton gebaard half naar de parkeerplaats. 'Die fotografen staan daar om Chloe, Sascha en mij.'
'Peyton heeft het bedrijf van haar vader geërfd, Sascha werkt daar als CEO en ik ben een model. Net als dat ik in het bedrijf bij mijn moeder werk als ontwerpster,' legt Chloe uit. 'Wacht maar, straks volgen ze jou ook.'
Candice's schouders zakken gelijk. 'Ook dat nog. Dus niet alleen fans zullen mij soms volgen. Al zijn er een paar fans die mij een golddigger noemen.'
'Daar ontkom je niet aan,' haalt Peyton haar schouders op. 'Dat deden ze ook met Sascha en met mij...'
'Niet met jou?' Candice kijkt naar Chloe.
Die haar hoofd schudt. 'Nee, het was snel bekend dat ik een model ben.' Chloe neemt Max over en geeft ze hem zijn knuffel. 'Wel jammer dat je er niet bij kon zijn vier dagen geleden. Ik heb mijn trouwjurk gevonden.'
'Echt? Heb je dan nu ook een datum?' wil ik weten.
Nu knikt Chloe. 'Zes december dit jaar, dat is na de tour,' antwoordt ze. 'Dus zolang je thuis bent, wil ik dat je een jurk vindt als mijn bruidsmeid.'
'Wat voor kleur heb je uitgekozen?' ga ik verder. 'Hoe ver ben je met de voorbereidingen?'
Waar ze over moet nadenken. 'Ik denk dat we bijna tachtig procent gedaan hebben. Vanaf morgen staan er wat afspraken waar Luke ook bij moet zijn en dat heb ik expres zo gepland.'
'Zal hij leuk vinden. Is hij even vrij moet hij alsnog vroeg zijn bed uit,' lacht Peyton.
Ik ben even bezig in mijn agenda en zet ik zes december in mijn agenda vast voor Chloe en Luke. 'Zo, staat erin. Niemand komt daar aan.' Bailey legt haar kop op mijn schoot. 'Wat is er? Je komt echt geen aandacht te kort.' Zeker omdat ik kan zien dat Pebbles bij Peyton is gaan zitten en nu geniet van de aandacht.
'Is dit jouw manier van casual?' doelt Peyton op mijn outfit. 'Alsof je net een fotoshoot had. Trouwens, eerst droeg je veel zwart, nu niet meer.'
Chloe staat op met Max en pakt ze de luiertas. 'Vast omdat ze nu CEO is. Ik ben zo terug. Mocht de serveerster komen.' Ze wijst naar de 'kreeft shiitake salade met spicy citroen dressing' op de menukaart. 'Die voor mij, alsjeblieft.'
'Die wilde ik ook nemen. Komt goed,' geef ik aan.
Wanneer de serveerster komt, geven we onze bestelling op.
'En een fles Chateau D'yquem, alsjeblieft,' glimlacht Peyton.
Juist, ze herinnert mij er aan dat ik mij totaal niet hoef in te houden. 'Voor mij ook. Vis moet zwemmen,' knipoog ik naar Peyton.
Haar grijns zegt genoeg. 'En een glas ijsthee.' Wat ze voor Chloe besteld.
Candice heeft dan iets uitgekozen van de menukaart.

Reageer (1)

  • Malikx

    Super! Wel leuk dat ze zo goed bij mekaar kunnen zijn

    5 jaar geleden
    • Writex83

      Thanks. Ik wilde ook wel dat het te merken is dat ze als vriendinnen een goede band hebben. XD

      5 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen