Pfffffff Die kettingschoten strategie... Nu had ik deze opstelling al bij de vorige verzie maar ik moest de posities en stuff nu nog allemaal uit gaan rekenen, en dan kijken wie ik op de bank kon hebben en niet. En een opstelling maken is lastig als ze alleen maar een shot laten zien van het team vanaf een of andere rare hoek en je moet maar gaan gokken wie waar staat aan de hand van hoe lang iemand is en waar je gokt ze ongeveer staan in verhouding tot elkaar wat lastiger is gezien je van niemand de voeten op het veld zag behalve Jack en Scotty.... ugh zijn mn lessen visualiseren toch nog ergens goed voor geweest.



.

Natuurlijk was het midden van het schip uitgerust met een voetbalveld. Kim zuchtte en ging naast de bank staan. Het team was zich aan het omkleden en een voor een kwamen ze langzaam terug. Tori was een van de eerste die terugkwam, gezien ze zich niet bij de jongens omkleedde. Haar ogen gleden naar de twee tieners.
‘Willen jullie niet meespelen?’
Kim schudde haar hoofd. ‘Dat lijkt me geen goed idee.’ Antwoordde ze en haar hand ging afwezig naar haar begrenzer. In werkelijkheid had ze wel mee willen spelen, maar ze zouden enorm moeten uitkijken om niet te agressief te spelen. ‘Het zou te lang duren om onze kracht aan te kunnen passen aan die van jullie.’
Tori knikte alleen maar en de stilte viel weer tot iedereen er was.
‘Ik weet niet wat hij van plan is.’ Mompelde Lina en draaide zich met een ruk om. ‘Jude, Die jongens waar hij je naartoe bracht, waren oud-teamgenoten van je toch?’
Jude knikte. ‘Dat klopt en dat zijn ze nog steeds.’
‘Ik begrijp het, dan laat ik deze keer onze tactiek aan jou over.’
‘Ik zal mijn best doen.’
Mark legde een hand op de schouder van zijn vriend. ‘Jude, je kan het.’
‘We hebben het wel over Ray Dark.’ Begon Jude. ‘Hij zal er alles aan doen om te winnen.’
Ondanks de waarschuwing bleef de zelfverzekerde blik op Mark zijn gezicht. ‘Hoe vuil hij ook speelt, Raimon gaat gewoon op het doel af!’
Het team liet een instemmende kreet horen en iedereen behalve Jude ging toen naar hun positie toe.
‘Jude.’ Het was Isabelle die de jongen terugliep. ‘Als ze echt gebruikmaken van wat we denken, onthoud dan dat ze bijna geen eigen wil hebben op het moment.’
Jude knikte en liep toen ook naar zijn positie.
Mark had zoals gewoonlijk het doel weer genomen. Tod, Jack en Scotty stonden in de verdediging.
Erik, Bobby, Tori namen het middenveld en Nathan, Jude, Shawn en Kevin stonden in de aanval.
Het fluitsignaal klonk luid en Royal Academy Redux nam de aftrap.
Caleb en David gingen direct in de aanval. En braken met zijn tweeën met gemak door de verdediging. David kwam stil te staan voor het doel floot op zijn vingers.
Jude schoot naar voren. ‘Niet doen! Dat schot is verboden!’ Maar het was a te laat. Een stel rode pinguïns schoten uit de grond de lucht in en klemde zich met de snavel vast aan het been van David. Hierna gaf hij een harde trap tegen de bal en met volle snelheid op het doel af ging.
Mark reageerde snel en gebruikte de Hand van God om hem tegen te houden. Een pinguïn duwde zich in iedere vinger van de grote Oranje hand. Mark duwde zijn hielen hard tegen de grond aan en deed zijn best om het schot tegen te houden, helaas was het schot sterker. De Hand van God brak en de bal knalde tegen de aanvoerder aan en duwde hem hard tegen het net aan.
David was zelf ook door zijn knieën gegaan en Kim voelde haar maag omdraaien en sloeg haar armen om zichzelf heen, hier had ze helaas te veel ervaringen mee. Royal Academy Redux moest worden gestopt voordat er gewonden zouden vallen.
Ondertussen probeerde Jude zijn vriend om te praten. David weigerde om te luisteren, het enige wat hij wilde was winnen.
‘Jude.’ Mark kwam een beetje stijf naar hem toe gelopen. ‘Wat bedoel je met verboden schoten?’
Jude liet zijn hoofd hangen. ‘Emperorpinguin No. 1 is een speciaal en gevaarlijk schot. Uitgevonden door Ray Dark. Het is een ontzettend krachtig schot dat echt alles van je lichaam vergt. De druk die het legt op de spieren en de benen is onmenselijk zwaar. Daarom is het verboden.’ Hij viel even stil. ‘Door de schade die het aanricht. Als je hem meer dan twee keer gebruikt….’
‘Dan kan David nooit meer voetballen.’ Maakte Mark de zin af.
Jude keek zijn aanvoerder aan, Mark was nog steeds aan het natrillen van het schot. ‘En als jij nog een keer door dat schot wordt geraakt, kan je een week niet meer voetballen.’
Van iedereen aan de kant van Raimon liet een geschokt geluid horen.
‘Dat meen je niet!’ Sylvia sloeg haar handen voor haar mond.
Jude gaf verder niemand een kans om te reageren. ‘dus de enige tactiek voor deze wedstijd is de bal weghouden bij David Samford.’
‘Klink als een goed plan.’ Stemde Erik in. ‘Ik zou niet willen dat er nog een van ons door dat schot word geraakt.’
Shawn knikte. ‘Ik zal mijn best doen om ervoor te zorgen dat hij de bal niet krijgt.’
‘Dankjewel, Erik, Shawn. Houden jullie een oog op David.’
***
Jude had op het moment het bezet van de bal en rende naar voren. Erik en Kevin op zijn hielen.
De drie maakte zich klaar voor Emperorpinguin No. 2.
Keeper Joseph King stopte hem met gemak met zijn Beast Fang. Joseph gaf de jongens een zelfverzekerde grijs voordat hij door zijn benen zakte.
‘Oké That’s it!’ Isa sprong op en draaide zich naar Lina. Ze gaf de coach een donkere blik terwijl Royal weer in de aanval ging.
Caleb paste de bal naar David maar Shawn blokte de weg waardoor Erik de bal kon onderscheppen.
Erik schoot de bal door naar Kevin die door rende naar het doel. Zodra hij merkte dat Joseph klaar ging staan voor een nieuwe Beast Fang stopte hij direct en keek om zich heen.
‘Nathan!’ De blauw-harige jongen had niet genoeg tijd om te reageren en een van de spelers van Royal dook ertussen en nam de bal aan om vervolgens weer in de aanval te gaan. De speler speelde de bal terug naar Caleb. Stonewall gaf de bal een enorme trap en schoot hem op het doel af met een enorme kracht.
‘Hand van God!’ Mark moest de hand van god wel gebruiken om de bal tegen te houden en zelfs dat lukte maar net. De bal kaatste af en schoot door richting bobby die de bal meteen aannam en hem snel maar ergens heen schoot. Helaas was het richting iemand van Royal en zo kwam de bal weer snel bij Caleb, maar in plaats van aan te vallen liep hij rustig op Jude af en paste de bal naar zijn voeten.
‘Kom op, Schiet dan op me.’ Spotte hij.
Jude keek naar de bal bij zijn voeten en toen naar Caleb die hem alleen maar een stomme grijns gaf. Het leek of de maat bij Jude nu echt vol was en hij trapte de bal met al zijn kracht richting Caleb.
Tot grote schok van de rest nam Caleb de bal aan op zijn torso en begon nog wat trucjes te doen om nog meer onder iedereens huid te kruipen. Hierna schoot hij in de aanval en Jude ging er direct achteraan en probeerde hem te blokkeren op ieder gebied dat hij kon. Caleb dook ineens naar voren en van onder zijn shirt vloog een ketting vandaan met een paarse steen eraan.
Kim haar ogen weden groot en ze keek verschrikt naar Isabelle en Lina. Ze hadden het wel verwacht maar dat maakte het niet minder schokkend.
Isabelle draaide zich naar Lina. ‘Laat me meespelen in de tweede helft.’ De andere op de bank keken haar verbaast aan. Kim knikte en ging naast haar vriendin staan ondanks wat ze had gezegd toen de wedstrijd begon. ‘Ze hebben hulp nodig.’
Lina keek de twee even aan, haar gezicht onleesbaar.
Uiteindelijk knikte ze. ‘Goed dan. Sylvia.’ Het meisje schoot omhoog. ‘Ik ga al.’
Ze schoot snel naar buiten en kwam een paar minuten later buiten adem terug met een tas om haar nek. ‘Ik heb moeten gokken.’
Voordat Isa of Kim iets konden zeggen, was Lina alweer aan het praten. ‘We hebben twee minuten voordat de eerste helft is afgelopen. Ga jullie omkleden.’
‘Er zit een badkamer dichtbij.’ Legde Sylvia uit die weer een beetje was bijgekomen. ‘Kom maar mee.’
De twee meiden volgde snel.
Het eerste wat Kim merkte was dat de Raimon uniformen een stuk comfortabeler waren dan de jumpsuits van Genesis. Sylvia had de maten gegokt maar ze kwamen erg in de buurt. Het shirtje van Isabelle was iets te lang maar dit had ze opgelost door hem omhoog te rollen en vast te knopen. Ook haar kraag stond omhoog net zoals ze het altijd droeg bij Genesis.
Het was stil tussen de twee terwijl Kim haar veters vaststrikte. Het zou de eerste keer zijn in drie weken dat ze weer zou gaan spelen en de hele situatie eromheen gaf haar het gevoel alsof ze een kilo lood naar binnen had gewerkt. Ze haalde even diep adem en stond toen op, ze had al gezegd dat ze dit zou doen dus ze zou zich niet terug gaan trekken.
Het was al rust toen de twee terugkwamen en het zag er naar uit dat Lina al had uitgelegd wat er aan de hand was aangezien niemand van Raimon erg verbaast keek. Al leken een paar het er niet mee eens te zijn.
Jude reageerde als eerste. ‘Wat zijn jullie posities?’
‘Middenveld of aanval, net waar je me nodig hebt, Kim staat normaalgesproken verdediging maar ze kan elke positie makkelijk aan.’
Lina sprak op vanuit haar plek op de bank. ‘Shawn, jij bent vanaf nu de spits. Isabelle, jij neemt Tori over in het middenveld en Kim jij gaat in plaats van Tod in de verdediging.’
De twee spraken niet tegen en alle aandacht ging weer naar Jude. ‘Door Shawn in de spits te zetten zullen ze de bal vaker naar David moeten spelen dus is er een kans dat hij zal schieten, maar als wij schieten zal Joe Beast Fang gebruiken, zonder twijfel. Hoe houden we ze allebei uit de wedstrijd.’
Celia kwam naast haar broer staan. ‘Dat wordt moeilijk.’
‘Laat dat maar aan mij over.’ Alle ogen gingen naar Shawn. ‘Let maar op, Ik schiet de bal zo snel langs hem dat hij geen tijd heeft om te reageren.’
Kevin was het er direct mee eens. ‘Hetzelfde geld voor mij.’
‘Te riskant. Een apart schot heeft niet de goede snelheid voor het reactie vermogen van Beast Fang.’ Merkte Kim op met haar armen gekruist. ‘We zullen meer succes hebben met Kettingschoten.’
‘Maar daar hebben we bijna het hele veld voor nodig.’ Kaatste Isabelle terug. ‘Oftewel we moeten ze tot aan onze verdediging laten komen.’
‘Precies. Dat is geen probleem.’
‘Je weet best hoe riskant het is om de bal af te pakken in het midden van een Schot, en dat zal moeten gebeuren als het David blijkt te zijn.’
‘Heb jij een beter idee dan?’
Bobby was de eerste die de twee meiden onderbrak. ‘Mogen wij ook weten waar dit over gaat?’
‘Oh, ja, Sorry.’ Kim kuchte even. ‘Kettingschoten zijn simpel gezegd wat het woord al zegt, een aantal schoten die achter elkaar als een ketting worden afgevuurd, maar dan met meer dan twee schoten zoals bij een combinatieshot. Dit zorgt ervoor dat het schot sterker wordt met ieder schot wat eraan wordt toegevoegd.’
‘Het nadeel ervan is dat je veel ruimte nodig hebt en iedereen op het veld moet ervan op de hoogte zijn gezien sommige schoten door meerdere mensen moeten worden uitgevoerd.’ Voegde Isabelle toe.
‘We kunnen het proberen. Wat stellen jullie voor?’
De twee meiden dachten even na, Ze hadden de jongens zien oefenen en wisten zo ongeveer wie voor welk schot nodig was.
‘Zodra iemand van de verdediging de bal te pakken weet te krijgen zat ik te denken aan Tri-Phoenix met Bobby, Erik en Mark. Dus Bobby zal bij de verdediging in de buurt moeten blijven, Hetzelfde geld voor Nathan.
Daarna Eternal Blizzard. Gezien Shawn al vrij ver vooraan zal staan zal hij de beste hiervoor hebben.’ Kim keek hierna naar Kevin. ‘Ik weet dat je graag wilt scoren maar ik zal je willen vragen om onze Joker te zijn.’ De jongen trok een wenkbrauw op maar onderbrak niet. ‘Ze zullen aan gaan nemen dat we de bal naar jou zullen schieten zodra ze door hebben wat we van plan zijn en dus is al hun focus om jou tegen te houden, Jude, denk je dat je met Isa en Nathan Emperor Pinguin No 2 uit kan voeren? Shawn moet de bal dus op jou richten en ons oude team heeft een soortgelijk schot dus ze weet hoe het moet.’ Jude knikte maar Nathan wees verbaasd naar zichzelf. Kim gaf hem een glimlach ‘Ja jij ja. Hier komt het gedeelte met jou dichtbij de verdediging in het spel. Zodra ze het eerste schot hebben gezien gaat al hun aandacht naar het vastzetten van de rest van het team dat op hun helft staat. Maar gezien jij achterin staat zullen ze niet op jou letten waardoor jij met jouw snelheid makkelijk naar voren kan komen om hun te helpen.’
‘En jullie dan?’ Het was Mark die het vroeg. Ook hier had kim een verklaring voor. ‘Als ze de bal na Tri-Phoenix weten te onderscheppen heb je geen tijd om op tijd terug te zijn in het doel. Dus Jack Scotty en ik zullen dus de laatste verdediging zijn.’
‘Het is het proberen waard.’ Zei Jude.
Erik legde een hand op zijn schouder. ‘Maak je geen zorgen, Ik houd de bal wel weg bij David. Ik weet zelf maar al te goed hoe het is om niet te kunnen voetballen.’
‘Dank je wel.’
Mark zetten zijn handen in zijn zijen. ‘En onthoud goed, we zijn geen vijanden! We houden van dit spel!’ Hij keek zijn Teamgenoten een voor een aan. ‘We gaan ervoor! We winnen de wedstrijd en beschermen die twee!’

Reageer (1)

  • Samanthablaze

    Opstellingen bepalen kan inderdaad echt lastig zijn, helemaal als je dan ook nog dingen wilt aanpassen

    Awh man deze wedstrijd is zo sneu

    5 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen