Ik was moe en deed het liefst nu een dutje. Het duurde zolang! Maar we waren er. Het was een open plek met daaromheen duizenden bomen.
‘Wat mooi!’ Riep ik. De juf knikte. ‘Dat is het zeker.’ Zei ze vriendelijk.

Ik werd net wakker en wachte af. ‘Mijn wekker is nogsteeds niet afgegaan..’ Zuchtte ik. ‘Dat duurt lang...’ Ik plofte weer in mijn bed. ‘En Mr. Teddy? Vandaag ga ik kamperen met de klas!’ Ik had er al zoveel zin in. Ik had mijn tent, kleren, zaklamp en al meegenomen. ‘Mr.Teddy, jij komt ook hoor!’ En ik gaf mijn teddy een knuffel. ‘Wat ben je lekker zacht,’ Zei ik.

/ TRINGGG\

‘Oh dat is de wekker!’ Ik liep naar m’n klerenkast en trok snel wat kleertjes aan. ‘Kom Ted!’ Riep ik. Ik pakte Teddy op en liep samen naar beneden. ‘Mmmmh, vandaag lekker broodje worst!’ Zei mijn moeder. Ik knikte. ‘Ja mam.’ Mompelde ik. Ik at mijn boterham op. ‘Mam ik ga naar school!’ Zei ik met halfvol gepropte mond. ‘Jaja schat!’ Mijn moeder pakte mijn tas en tent en gaf het. ‘Veel plezier op school!’ Riep ze. Ik liep naar school en zag al mijn goeie vriendin, Vera naar me zwaaien. ‘Hoihoi, Vera!’ Riep ik. ‘Hoi Eva, heb je de tent?’ Vroeg Vera. ‘Ja hoor! Die heb ik.’ Ik liep snel naar de ingang van de school.

/TRINGGG\

‘Alle leerlingen van groep 8,’ Zei Mevrouw. Spitcherbürg. ‘Ugh daar gaan we weer.’ Fluisterde ik. ‘Yep!’ Mevrouw Spitchbürg ging verder. ‘Vandaag gaan de 8 groepers kamperen, wij maken groepjes met wie je de tent deelt!’ Meteen hielden ik en Vera elkaars hand vast. ‘Ik hoop zo erg dat wij bij elkaar zitten!’ Zei Vera. Ik knikte.
‘Kom naar de trap voor de briefjes,’ Riep mevrouw weer. Ik pakte er een.

Vera-Joshlin
Eva-Emma
Josh-Max
Esra-Aya
Lisa-Bo
Mark-Jeroen
Milan-Thijs
Bram-Lucas

Ik zat met Emma, onee! Dit gaat fout! Wat moet ik doen!? Emma pest me? ‘Uhm Mevrouw, ik kan echt niet met Emma..!’ Zei ik. ‘Uh dan krijg je Markie!’ Lachte Mevrouw. Spitchbürg. ‘Nee nee!’ Riep ik weer. Markie was de slordigste jongen van de klas! Dat gaat al helemaal fout! ‘Het blijft Emma ok?’ Vroeg Mevrouw. ‘Ja mevrouw!’ Zei ik maar. ‘Nou laten we beginnen!’ Riep Mevrouw Spitchbürg. We liepen een heel eind. Ik was moe en deed het liefst nu een dutje. Het duurde zolang! Maar we waren er. Het was een open plek met daaromheen duizenden bomen.
‘Wat mooi!’ Riep ik. Mevrouw knikte. ‘Dat is het zeker.’ Zei ze vriendelijk. ‘Nou zet de tentjes maar op!’ Riep ze weer. ‘Zet die tent eens op, jij slak!’ Schreeuwde Emma tegen me. ‘J-ja!’ Ik deed het op mijn snelst. ‘K-klaar!’ Zei ik weer. ‘Mooi, jij slaapt buiten en ik slaap in de tent!’ Emma gaf me een hatende blik.
Daar gaan we weer...
Ik knikte. ‘J-ja!’ Het leek wel alsof het nu al nacht was. Ik glipte de tent in. ‘Jij zou buiten slapen, mevrouwtje!’ Riep Emma.
‘EN NU IS HETT GENOEG!’ Plots onderbrak Mevrouw, Spitchbürg Emma. ‘Ik, uh we, we deden spelletjes!’ Stamelde Emma. ‘Jaja.. Jij zei dat ik buiten moet slapen!’ Riep ik Kei en KEI hard tegen Emma. ‘Mevrouwtje moest een opletten!’ Snauwde Emma. ‘Emma jij slaapt maar met Lisa en Bo!’ Mevrouw Spitchbürg wees naar de uitgang. ‘Ja mevrouw!’ Emma keek boos (zoals altijd ^•^) ‘Bedankt, Mevrouw!’ Zei ik tegen Mevrouw Spitchbürg. ‘Ga maar gauw slapen!’ Riep Mevrouw. Ik knikte en al snel viel ik met een race snelheid in slaap.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen