Vertrouwen

'ZE IS GEK!!' Roept de moeder van het meisje, terwijl haar vader het hysterische meisje terug bij hen probeert te brengen. Ze bazelt rare woordspelingen en kraamt onzin uit. 'Laat me met rust! Breng me weer terug naar Andrew! Ik eis het!' roept ze verwaand. Er rollen tranen over haar wangen. Haar moeder, ten einde raad, loopt naar de kast, neemt een paternoster uit de lade, en begint wanhopig te bidden. Vader's geduld is bijna ten einde. ''Verdomme, Rosie, komt tot je zinnen! Wat mankeert je?! Ben je bezeten door de duivel?! Laat verdomme men dochter met rust!'. De arme man is net zoals zijn vrouw wanhopig opzoek naar antwoorden. 'De duivel? Mijnheer, wat bezielt u! Breng me terug naar Andrew! Laat James me komen ophalen. Wat wilt u van mij?!'. Haar geschreeuw galmt door de verwoeste woonkamer. Met op de achtergrond gesnik van de moeder die huilt in een hoek. Moeder's besluit staat vast. Dit kan niet meer. Emotioneel is dit te uitputtend. Ze kruipt naar de telefoon. 'Ga je eindelijk James bellen?' schreeuwd het vreemde, maar toch zo goed-gekende meisje. 'Stil maar Rosie, het komt allemaal goed.' haar vader is weer wat bedaart, in tegenstelling tot het meisje. 'Laaa me gaan!' ze sist de zin langzaam uit, met haar tanden op elkaar geklemd, en een stem vol woede. 'Ze komen eraan.' snikt mama. 'ze is gek.' Sirenes loeien. Meteen word de deur open gedaan. Mannen en vrouwen in outfit die geen gewone mens draagt. 'Laat me gaan, ik heb niets misdaan!' het meisje spartelt hevig tegen. 'Rosie, we doen je niets, wij willen je helpen.' Een man in fluogeel pak doet een poging om het meisje gerust te stellen. Tevergeefs. Het meisje word ingewikkeld in witte, elastische doeken. Ze kan geen kant meer op. Als een vogel voor de kat. Hulpkreten, vloeken en scheldwoorden weergalmen in de kamer. Haar ouders omhelsen elkaar en huilen hartverscheurend, en kijken toe hoe hun dochter word afgevoerd. 'Rosie, vertrouw ons. Wij zijn je vrienden.' 'Laat me los, monsters!' Gilt ze. 'Rosie, shht, Rosie luister..'
'Ik ben Rosie niet!'

Reageer (2)

  • Beauticians

    Snel verder liefje! <3

    1 decennium geleden
  • kpopftw

    ;o!
    VERDER!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen