De volgende tribuut was Sebastian Saunders, een tamelijk gespierde jongen met bruin haar en bruine ogen, verder was er niet veel speciaals aan de tribuut uit District 5. Hij zag er vooral geshockeerd en zenuwachtig uit. Mooi zo, dat was er weer eentje die niet overdreven zelfzeker was. Sebby trok de hele tijd subtiel vreemde gezichten aldof hij probeerde te verbergen dat hij moest hoesten. Ik zou hetzelfde doen.
Volgens Yolanda kwamen de spieren doordat hij bowlde, dus dat betekende dat hij niet per sé goed was met wapens, weer een voordeel! Ik schatte hem ongeveer even gevaarlijk als mezelf.

Hierna kwam D6, waar een bleek meisje met sproeten het podium op wandelde terwijl ze "Higway to hell" speelde op wat volgens mij een kazoo was. Ik grijnsde inwendig, eindelijk nog eens iemand met humor.
De districtbegeleider keek haar vreemd aan, en vroeg uitendelijk: "Wat is dat?"
Als antwoord speelde het meisje dat blijkbaar Babette Gerardus heette, "Untitled".
Deze keer grijnsde ik zichtbaar, dit was echt geweldig. Ik zag de escorte even beteuterd kijken voordat hij verderging.
De jongen uit haar district was een vrijwilliger, Kyle Yarrods genaamd. Hij bood zich aan voor een zekere Micah Morgan, een jongen die duidelijk geen familie van hem was. Die naam moest ik onthouden, je wist maar nooit waar het goed voor zou zijn. Kyle zag er opvallend gerrust uit zodat ik me afvroeg of dit een van die idioten zou zijn die zich aanbiedt om "wraak" te nemen en eens hij er is spijt krijgt. Ongerust staarde ik naar de chaos op het scherm terwijl de districtbegeleider paniekerig probeerde uit te zoeken hoe het protocol voor vrijwilligers werkte in D6 en ik probeerde in te schatten of Kyles vastberadenheid terecht was.
Yolanda deelde blijkbaar mijn bezorgdheid, maar wist wel te vertellen dat die Micah een klasgenoot van Kyle was. Met heel veel geluk was hij dus gewoon enorm impulsief toen hij zich aanbiedde voor een vriend.

In District 7 werd een opvallend knap meisje genaamd Catherine Hogwarts getrokken. Ze straalde zelfvertrouwen uit, maar moest desondanks aan de omstaanders vragen om haar door te laten aangezien die het te druk hadden met haar aanstaren. Ook de escort leek onder de indruk van haar uiterlijk want hij staarde haar overduidelijk aan terwijl ze naar voren paradeerde en raakte daarna amper nog uit zijn woorden. Catherine knipoogde naar hem en het verbaasde me dat hij niet flauw viel.
Ik ving vaag op dat haar districtgenoot Oliver nogwat heette, maar de escort zei het niet duidelijk omdat hij nog steeds afgeleid was door Cathy die charmant naar hem glimlachte.
Ik had zelfs de indruk dat de camera's meer op haar focusten dan op die arme jongen. Alhoewel, misschien vond hij het helemaal niet zo erg om nu niet in het centrum van de belangstelling te staan. Al zou het toch vervelend blijven dat in het Capitool niemand nu zijn volledige naam of leeftijd zou weten. Ik moest zelfs gokken waar ik hem op mijn lijstje moest schrijven, dus zette ik zijn naam maar tussen haakjes. Arme jongen, hij viel helemaal in het niet naast Cathy.

Reageer (1)

  • Samanthablaze

    Ik hou ervan dat hij Babs muziek herkend, ook al is het op kazoo, wat impliceert dat deze jongen zo vaak naar AC/DC en Simple Plan luistert dat hij het meteen kan herkennen

    Die naam moest ik onthouden, je wist maar nooit waar het goed voor zou zijn.
    Hé niet Kyle gaan chanteren

    Met heel veel geluk was hij dus gewoon enorm impulsief toen hij zich aanbiedde voor een vriend.
    Nog impulsiever dan dat, ze zijn niet eens vrienden

    CATHY HOGWARTS oh mijn hemel I can't, dit is mogelijk de leukste spelfout die ik ooit heb gezien, zeker omdat het Cathy is :')

    Arme Oliver. Heeft niet eens een volledig character sheet

    3 jaar geleden
    • Megaeraaa

      Hij zou echt geen mensen durven te chanteren, maar doet graag alsof (denk ik)

      Oeps xD het past inderdaad wel bij haar

      3 jaar geleden
    • Samanthablaze

      Heel intimiderend

      3 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen