Celesta's perspectief

“Arme Gaby” denkt Celesta “maar waarom zei ze dat toen niet.” Celesta pakt haar spullen om naar school te gaan en schrijft een briefje voor haar ouders. “Ik ben naar school, zie jullie vanmiddag. Liefs Celesta.” gelukkig heeft ze vandaag alleen Frans, Engels, wiskunde en Nederlands. Ze stapt op haar fiets en fiets naar Gaby's huis.

Gaby's perspectief

Gaby schrikt wakker van de deurbel, ze kijkt verschrikt op haar wekker. “Shit zegt ze is het al zo laat”. Snel propt ze haar spullen in haar schooltas en rent naar beneden toe. Als ze beneden is pakt ze snel wat fruit van de fruitschaal en rent naar de deur toe. Als ze de deur opendoet ziet ze dat Celesta al op haar wacht. “Hey roept ze, heb jij geleerd voor de Engels toets.” Celesta kijkt haar verbaast aan en zegt shit was dat vandaag. Gaby moet lachen en zegt ja sukkel, we moeten nu wel opschieten, anders komen we alsnog te laat.

Celesta's perspectief

Als we op school zijn doen Gaby en ik snel onze fiets op slot en rennen naar het lokaal toe. Helemaal buiten adem komen we aan bij het goede lokaal. Meneer Riley kijkt ons met een frons aan voordat hij zegt “jullie zijn net op tijd dames ga maar snel zitten.” Snel lopen we naar onze plek toe. Vandaag krijgen jullie een toets over de grammatica van deze trede. “Succes” zegt meneer Riley met een grijns op zijn gezicht.

Gaby's perspectief

Ik kijk naar mijn toets blad en begin gelijk te schrijven, als ik alle vragen heb gehad, leg ik het blaadje op de hoek van mijn tafel. Wanneer ik dat gedaan heb, heb ik het gevoel dat er naar mij gekeken wordt. Als ik opkijk zie ik dat meneer Riley naar mij aan het kijken is, ik kijk gelijk de andere kant op. Wat denkt hij wel niet denk ik, voor ik het weet schreeuw ik door de klas, “en geniet u van het uitzicht.” Meneer Riley kijkt geschrokken de andere kant op. Wanneer de les voorbij is komt Celesta gelijk mijn kant op. “Wat was dat nou in de klas” vraagt ze. “Die creep kijk naar mij, zag je dat niet” zeg ik met een boos gezicht. Celesta kijkt haar aan en zegt “ja en laat hem toch, hij mag ook plezier hebben zegt ze met een grijns.” ”En eigenlijk vind ik hem wel een schatje” zegt Celesta.

Celesta's perspectief

Hoe ging jouw Engelse toets eigenlijk vraagt ze aan Gaby. Gaby kijkt haar aan met een grijns “wat denk je, het was weer zo makkelijk als wat zegt ze.” Celesta kijkt Gaby aan en zegt met een pruillip “hoe kan jij dit snappen, ik heb het waarschijnlijk weer verprutst zegt ze.” “Gewoon leren slimme” zegt Gaby, ze steekt haar tong uit. Ze kijken elkaar aan en liggen in een deuk.

Gaby's perspectief

Gaby was net van plan om naar haar fiets te lopen als ze ineens een hand op haar schouder voelt. Meneer Riley kijkt haar aan met een vreemde glans in zijn ogen. “Kan ik jou even spreken Gaby” vraagt hij, Gaby kijkt hem geschrokken aan. Net als ze antwoord wil geven is hij ineens verdwenen.

Reageer (2)

  • ChifuyuMatsuno

    Gaby was net van plan om naar haar fiets te lopen als ze ineens een hand op haar schouder voelt. Meneer Riley kijkt haar aan met een vreemde glans in zijn ogen. “Kan ik jou even spreken Gaby” vraagt hij, Gaby kijkt hem geschrokken aan. Net als ze antwoord wil geven is hij ineens verdwenen.


    Is hij een geest of zo xD Goed geschreven! :)

    2 jaar geleden
  • LinSwift

    Ja Celesta!
    Je moet inderdaad leren! xD

    2 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen