Adelaar staarde voor zich uit. Hij pakt een bolletje mos en kijk verveeld. 'wil je Mosbal doen', zegt opeens een stem. 'leuk', miauwt hij enthousiast.' trouwens ik ben Dasseveer', zegt de poes.(flower)

Pas als de zon weer naar beneden zakt komen Blauw en zijn broers pas terug. Meer komt paniekerig het kamp binnen rennen daarna komt Zwartvleugel met de gewonde Vuur is zijn bek. Blauw loopt er achteraan. Hij lijkt mank te lopen. Een groot deel clankatten rennen meteen naar de ingang van het kamp. 'wat is er gebeurd ?',vraagt Dasseveer. 'Deze drie domme kits probeerde zelf prooi te gaan vangen en toen werden ze aangevallen door een havik.' gromt Zwartvleugel. Zwartvleugel brengt Vuur naar het hol van Lichthemel, zodat de medicijnkat hem goed kan verzorgen. Hij heeft een diepe wond in zijn achterste poot en er stroomt bloed uit. Blauw heeft zijn poot alleen maar een beetje verzwikt. Adelaar rent naar het medicijnhol en steekt zijn kop naar binnen. Het ruikt heel kruidig :'komt het wel goed met Vuur?' 'Ja,hoor', zegt Zonnehemel 'hij komt er wel weer bovenop.' Samen met Meer loopt hij terug naar de kraamkamer naar de warmte van Gevlektevleugel. Adelaar kruipt dicht tegen zijn moeder aan en al snel ligt hij diep te slapen...

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen