Het is nu een paar manen verder. Blauw is al leerling en heet nu Blauwveer. Vuur is weer helemaal beter en de drie broers staan op het punt om krijgers te worden

Gebroken veder loopt naar de grote boomstronk en springt erop:' willen alle katten die oud genoeg zijn om te vliegen zich verzamelen voor een clan vergadering. Vuur begint opgewonden te piepen:' We worden nu eindelijk leerling'. Adelaar en zijn broers lopen zenuwachtig naar voren als Gebroken veder hen naar voren roept. 'Adelaar, je hebt de 6 maanen bereikt jouw mentor zal al Groenvleugel zijn. Groenvleugel beloof je alles wat je geleerd hebt door te geven aan je leerling?' 'ja,dat beloof ik' zegt Groenvleugel trots. Voorzichtig loopt Adelaar naar voren en raakt met zijn snavel even Groenveugels neus aan. Meer krijgt Addervleugels als mentor en Vuur heeft Bloesemvleugel als mentor. ' Vanaf nu zullen jullie bekend staan als Adelaarveer, Meerveer en Vuurveer', zegt Gebroken veder en daarna is de clan vergadering afgelopen. De hele clan roept: 'Meerveer, Vuurveer, Adelaarveer'. Diamant en Stip juichen hard mee. Blauw vind het weer eens nodig om alleen de namen van Meerveer en Vuurveer te roepen. 'Het is zo cool dat jullie nu leerling zijn, ik ben echt jaloers' zegt Diamant tegen Adelaarveer. Adelaar bloostIk ben zo blij dat ze verder kan kijken dan mijn uiterlijk, ze is echt een goede vriendin. 'Kom je nog ik wil je graag onze jachtgronden laten zien' roept Groenvleugel. Snel zegt Adelaar nog even dag en hij rent snel naar Groenvleugel toe. De jonge krijger staat hem al bij de uitgang van het kamp op te wachten: 'Vandaag laat ik te voet een deel van ons territoium zien en dan zal ik je over 1of 2 zonsopkomsten leren vliegen'. Adelaar maakt een opgewonden sprongetje en volgt Groenvleugel het woud in. Adelaar kijkt verwondert om zich heen, hier is zo veel te zien. 'Blijf hier even stilstaan en vertel me wat je ruikt' zegt Groenvleugel. 'Ik ruik denk ik iets van een muis', miauwt Adelaar. 'Heel goed, maar als je even stil bent zie je nog veel meer, kijk daar zit een vogel', zegt Groenvleugel en hij wijst in de richting van een stronk. Adelaar kijkt geconcentreerd naar de stronk en dan ziet hij een klein vogeltje op de stronk springen. wow, dus zo ziet een normale snavel eruit 'Oké' zegt zijn mentor 'En nu moet je hem proberen te vangen'. Adelaar sluipt voorzicht dichter naar de stronk toe hij zet zijn poten heel voorzichtig neer. Als hij er bijna is stapt hij op een dood takje. De vogel hoort het geluid en vliegt angstig weg. Snel spreid Groenvleugel zijn vleugels en hij vliegt een stukje omhoog. Een paar tellen later land hij weer met de vogel in zijn bek. 'Wow, dat was cool', zegt Adelaar opgewonden. 'Over een tijdje kan je het ook' zegt Groenvleugel lachend.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen