Foto bij 5.

5~

[Silke]

*next morning:

Het is tien uur, wat voor mij eigenlijk nog veel te vroeg is en ik neem mijn pakje Marlboro uit mijn handtas en natuurlijk mijn aansteker. 'Ga je nu weeral een sigaret roken?' hoor ik achter me. Ik draai me om en vang een boze blik van mijn zus op. Snel haal ik een sigaret uit het pakje en steek hem aan. Ik loop naar mijn zus, blaas de hele rookwolk uit in haar gezicht en begin dan te lachen. 'Dit is mijn eerste vandaag,' vertel ik haar. 'En trouwens, jij hoeft hier niets op te zeggen, want ik ben nog steeds ouder dan jou.' Ik neem nog een trekje en blaas het uit. 'Doe het dan alstublieft buiten.' Jammert Friedolien en ik schiet in de lach. 'Het is nog te koud.' mijn zus begint te zuchten en draait met haar ogen. Ik ga in onze leren zetel gaan zitten en zet de tv aan. 'Moet je werken vandaag?' 'Vanavond pas, hoezo?' 'Ik heb zin om te gaan shoppen.' en er verschijnt een glimlach op Friedoliens gezicht. Bedenkend kijk ik haar aan en neem nog een trekje van mijn sigaret.' 'Als je niet meer over mijn roken klaagt, dan wil ik wel met je meegaan.' mijn zus zucht opnieuw maar zegt dan uiteindelijk: 'Okay!' ze springt in de zetel en begint me dan dood te knuffelen. 'Ik. Stik.' probeer ik uit te brengen en Friedolien laat me geschrokken los. 'Sorry.' mompelt ze en ik haal me schouders op. 'Maakt niets uit.' 'Gaan we met jou auto?' vraagt ze na een lange stilte. 'Ja, waarom niet.' 'Mag ik rijden?' 'Zet dat maar uit je hoofd.' 'Waarom niet?' 'Omdat niemand behalve ik in mijn Q7 rijdt.' 'Ah toe nou. Ik ben toch je liefste zusje?' 'Nee, jij bent mijn irritanste zusje.' 'Ook goed.' 'Ik wil niet dat mijn prachtige wagen in de prak gereden wordt.' Aan mijn zus haar gezicht zag ik wel dat ze wist wat ik bedoelde. Koppig slaat ze haar armen over elkaar en probeert me te negeren, wat fel mislukt. 'Pfff, okay dan! Maar dan rij jij ook NOOIT in mijn auto. 'Mij een zorg,' mompel ik en ik steek nog een nieuwe sigaret aan. 'Ik heb mijn eigen auto dus...'

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen