Ik loop te waggelen met mijn dikke buik. We gaan naar het strand om even lekker te ontspannen. Zodra we bij onze plekjes zijn, leg ik het kleed neer en plof gelijk neer. ‘Ik word echt dik.’ Zeg ik met een zucht. ‘Als het niet zo was, zou het niet echt goed zijn.’ Lacht Lara . ‘Dat is waar.’ Ik was nu vijf maanden zwanger en voelde hem vorige week voor het eerst. ‘De baby schopt.’ Zeg ik terwijl ik mijn hand op mijn buik leg om extra goed te voelen. ‘Mag ik ook voelen?’ vragen Lara en Cristiano in koor. Dion heeft het niet zo op baby’s geloof ik. Een voor een laat ik ze voelen. De baby stopt weer met schoppen en ik ga weer rustig liggen. ‘Kom we gaan voetballen ’stelt Dion voor. ‘Ja, leuk’ antwoordt Cristiano. ‘Vind je het niet erg?’ vraagt Lara aan mij. ‘Natuurlijk niet, ga maar lekker.’ Ik ga rechtop zitten zodat ik ze kan zien voetballen. Cristiano tegen Dion en Lara.

‘Stil maar Seth.’ Ik loop naar hem toe en pak hem op. Hij houdt niet zo van drukte, iedereen die door elkaar praat, schreeuwt, harde muziek. Waarom heb ik niet gewoon iemand op laten passen? ‘Ik loop even met hem naar buiten.’ Schreeuw ik naar Lara. Ik loop naar buiten en plof neer op het bankje in de tuin. Gelukkig is het mooi weer. Ik zet Seth neer, hij staat waggelend op en loopt naar een bal. Hij lijkt echt teveel op zijn vader, altijd maar voetballen. ‘Wil je voetballen kleine vriend?’ hoor ik een stem zeggen, niet zomaar een stem, zijn stem. Seth begint te lachen en schiet de bal richting Cristiano. Hij schiet de bal heel langzaam terug en zo gaan ze door. Opeens hoor ik een schaterend lachje en ploft Christiano met Seth op zijn schoot naast me neer. ‘Hoe is het met jullie?’ vraagt ie. ‘Goed hoor en met jou?’ Je moest eens weten denk ik. ‘Super hoor.’ Seth begint tegen Cristiano te praten. ‘Wij hebben dezelfde ogen’ zegt Seth heel lief tegen hem ‘en dezelfde neus.’ Shit dit moet ik niet hebben!

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen