Foto bij 9.

9~

[Silke]

De adrenaline stroomt door mijn aderen als we bij onze bestemming aankomen. Vanuit mijn ooghoeken, zie ik hoe mijn zusje stilaan hyperactief begint te worden en ik, ik probeer mijn ademhaling onder controle te krijgen. En nee, eerlijk gezegd lukt het mij maar niet. 'Je bent zenuwachtig hé.' zegt Friedolien plagerig en ik kijk haar met een verontwaardigde blik aan. 'Hoe kom je er toch bij!' zeg ik op een paniekerig toontje. Die laat haar in de lach schieten, waardoor ik nog bozer wordt en haar een por in haar zij geef. 'Hé!' klinkt er en ik steek mijn tong naar mijn zus uit. Ik wil uit de auto stappen, maar mijn blik valt op iemand, waardoor ik helemaal niet meer kan bewegen, of niets meer kan zeggen. 'Hallo, Silke'tje wakker worden!' Friedolien begint me door elkaar te schudden, maar het enige wat ik kan uitbrengen is: 'B, b, b...' 'Wat B? Komaan zus, doe niet zo flauw. We moeten er over tien minuten staan.' Ik wijs naar de personen die mij in deze staat hebben gebracht en meteen volgt ze mijn vinger. 'Bill.' mompel ik met een trillende stem. Meteen verandert Friedoliens blik ook als ze Tom naast hem ziet lopen. 'O MY GOD!' brengt ze uit en tegelijkertijd kijken we elkaar aan. Op onze gezichten speelt een grote grijns en we knuffelen elkaar. 'Ik mag Bills make-up doen!' gil ik bijna in haar oor en op datzelfde moment zegt zij: 'Ik ben Toms styliste!' Waarschijnlijk waren we iets te luid bezig, want beide jongens draaien hun hoofd en kijken ons glimlachend aan. Ik voel meteen al het bloed naar mijn hoofd stijgen en laat mijn zus meteen los. 'Damn,' spookt er in mijn hoofd. 'nu denken ze vast dat ik een malloot ben!' Mijn zus en ik stappen uit en gaan verlegen naar de broertjes, die blijkbaar op ons staan te wachten. 'Hallo.' zeg ik verlegen terwijl ik mijn trillende hand naar Bill uitsteek. 'Mijn naam is Silke Evans.' 'Oh! Dan ben jij onze visagiste zeker?' lacht hij met een knipoog, waardoor ik zowat nog roder wordt dan ik al ben. 'Uhm, ja dat ben ik dus.'

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen