Geïrriteerd sta ik op, Seth huilt al de hele tijd en niemand pakt hem. Cristiano slaapt gewoon rustig verder dus moet ik er weer uit. Ik loop naar zijn kamertje. ‘Shhht.’ Sus ik hem als ik hem optil. ‘Wat is er aan de hand?’ Vraag ik. ‘Nachtherrie.’ Ik wiebel een beetje heen en weer zodat hij weer wat rustiger wordt. ‘Wil je bij mama slapen? Oh en bij papa?’ Seth knikt en ik loop met hem richting mijn slaapkamer. Als ik bijna bij onze kamer kom, snikt Seth alleen nog maar een beetje. Ik loop met hem naar binnen en leg hem voorzichtig naast Crisitano neer. Ik ga er ook maar naast liggen, niet dat ik nog in slaap val maar ik wacht wel even totdat Seth slaapt. Geprikkeld, dat is hoe ik mezelf voel. Vandaag kan ik niet teveel drama aan. Na een tijdje gelegen te hebben en Seth eindelijk weer slaapt, stap ik uit bed en stap maar onder de douche. Daarna kleed ik mezelf aan en loop naar beneden. Ik zucht, ik mag gewoon niet uitslapen. Ik zou alvast dingen in kunnen pakken voor als ik weer naar Cristiano’s huis ga. Ik zoek wat dozen en begin de spullen uit te zoeken. Sommige dingen pak ik al in, andere nog niet omdat ik die nodig heb. Ik doe de radio aan en zing mee. ‘Breaking news: Cristiano is steeds minder gespot in het uitgaansleven maar binnenkort toch weer met zijn ex. Later is hij met dezelfde ex gespot in het zwembad met een kind. Is dit van hem en zijn ze weer samen? U hoort het nog.’ Wat? Daar gaan we weer. Ik ben pissig, al die roddelbladen, ik wordt er gek van. Ik hoor gelach van boven, ik hoor Seth zijn lachje en die van Cristiano. Hoe ga ik hem dit vertellen? Cristiano komt met alleen zijn boxer aan naar beneden met Seth in zijn armen. ‘Goedemorgen.’ Hij loopt naar mij toe en ik krijg een kus. Seth geeft ook een kusje en daardoor voel ik mezelf al weer een stuk beter. ‘We hebben een soort van probleem.’ Begin ik dan maar. ‘Wat is er?’ Cristiano lijkt nieuwsgierig. ‘Op de radio was er net breaking news dat jij weer met mij gespot was en met een kindje en ze vragen zich af of dat van ons is en blabla.’ Ik ratel maar door. ‘Ik weet het, binnenkort heb ik een persconferentie over het nieuwe seizoen. Ik zou kunnen vragen of ik het daar bekend mag maken? En dan proberen we ervoor te zorgen dat ze zo min mogelijk over Seth schrijven.’ Ik knik, daar ben ik het wel mee eens. We laten Seth een keer in de belangstelling en dan niet meer. ‘Dat doen we.’ Cristiano knuffelt me. ‘Wat was je aan het doen?’ Ik begin te blozen. ‘Ik was alvast spullen aan het inpakken zodat ik binnenkort weer bij jou kan komen wonen.’ Cristiano begint te lachen. ‘Alleen daarvoor moeten er nog wel dingen geregeld worden.’ Weer knik ik. ‘Ik ga ontbijt maken.’ Ik lach. Cristiano en koken is niet een al te goed plan maar ontbijt moet hem denk ik wel lukken. Na een tijdje ruik ik een heerlijke geur. Ik loop de keuken binnen en snuif diep. ‘Heb je leren koken?’ Hij knikt en lacht. ‘Mijn moeder heeft me leren koken.’ Zijn moeder kan echt heerlijk koken dus ik verheug me om het op te eten. Mijn ouders komen ook naar beneden. ‘Hmm wat ruikt het hier lekker.’ Ondertussen zet Cristiano alles op tafel en nemen wij allemaal plaats. Ik heb Seth ook in zijn kinderstoel gezet. We beginnen met zijn allen te eten en voor we het weten is alles op. ‘Je kan goed koken.’ Complimenteer ik hem. ‘Dus wat gaan we vandaag doen?’ vraagt mijn vader. ‘Laten we naar het kinderpretpark gaan.’ Zeg ik. Het is nog vroeg in de ochtend omdat we allemaal vroeg wakker waren. Als we allemaal klaar zijn, stappen we in de auto en gaan we op weg naar het pretpark. Het pretpark speciaal voor kinderen. Het eerste pretparkbezoek van Seth, nu nog maar hopen dat hij het leuk vind.

Reageer (1)

  • LeaMichele

    toch lief van je (flower)
    snel verder
    <3

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen