Ik gierde het uit van het lachen ik zakte door mijn benen van de slappe lach. De tranen liepen over mijn wangen. Een vampier?! Ik begon alleen bij de gedachten eraan nog harder te lachen. Ik keek tussen mijn wimpers door naar Jasper. Hij keek me met een gekwelde blik aan. Mijn tranen maakten mijn ogen wazig en ik knipperde ze weg. Waarom keek hij nou zo gekweld? Omdat zijn grapje niet was gelukt?
'Yasmine...' fluisterde hij zacht, 'Je moet me geloven! Ik ben een vampier!' Ik perste mijn lippen op elkaar. Maar door de trillingen kon je zo zien dat ik mijn lach inhield. Een paar grinniken kwamen tussen mijn lippen door.
'Ik had dit liever niet willen doen, maar ik zal het je bewijzen.' mompelde Jasper. In een flits was hij weg en ik stopte meteen met lachen. Ik keek verbaast om me heen. Ik stond langzaam op en veegde mijn laatste tranen van het lachen weg. Een naar gevoel bekroop me. Ik was alleen. In het bos. Ik wist niet waar ik was. En Jasper was plotseling verdwenen. Ik slikte en draaide een paar rondjes om mijn as.
'Jasper?' fluisterde ik wanhopig.
'Achter je...' werd er ineens zachtjes in mijn oor gefluisterd. Ik draaide me met een schok om. Er stond niemand. Had er wel iemand gestaan? Had ik me het verbeeld? Werd ik gek? Een rilling schoot over mijn rug. Was ik hier helemaal alleen heen gekomen? Had ik me Jasper de hele tijd gehallucineerd? Ik slikte, duidelijk hoorbaar.
'Yasmine?' werd er vanachter me gezegd. Langzaam draaide ik me om.
'Thank god.' mompelde ik opgelucht toen ik Jasper tegen een boom zag leunen. Ik werd niet gek. Ik knipperde voor de zekerheid even met mijn ogen. Mooi, hij stond er écht! En toen was er weer een flits. Weg Jasper. Mijn mond viel open.

Ik stapte naar mijn balkon deuren en deed het gordijn open. Het regende niet. Ik deed de deur open en stapte het balkon op. Ik tuurde door het donker. En toen ik naar beneden keek zag ik iets weg flitsen.

Was hij die nacht op mijn kamer geweest?! Er ontstond een frons op mijn gezicht.

Midden in de nacht schrok ik op en keek verward om me heen. Ik zag allemaal flitsen. Ik knipte snel mijn nachtlampje aan. Niks. Ik keek opzij en zag dat er een paar boeken van mijn boekenplank waren gevallen. Ik dacht dat ik de klink van de balkon deur hoorde en keek meteen op zij. Niks.

Hij was zelfs meerdere keren op mijn kamer geweest.
'Jasper?!' vroeg ik met een dreigende stem. Ik zuchtte. Wat voor dreiging wou ik maken. Hij had totaal geen reden om bang voor me te zijn. Maar ik had alle redenen om bang voor hém te zijn!

Ik draaide me om en zag weer wat flitsen. Ik keek niet eens meer vreemd op. Ik begon ermee te leven dat ik gek werd. Of misschien hallucineerde ik het? Ik toch hoorde ook gegrinnik. Misschien had ik een geest op mijn kamer! Oké, ik laat maar, ik werd toch gek. Ik trok mijn kast open en spitte er even door heen. Ik keek nog eens naar buiten. Het was alleen maar harder gaan regenen. Ik had gehoopt dat het was gestopt en ik een jurkje of rokje aan kon doen. Ik pakte maar een gewone spijkerbroek en een simpel lang shirt. Ik strompelde naar beneden, maar dacht er ineens aan dat ik mijn tas ook mee moest. Ik draaide me om en zag iets flitsen.

'Dringt het allemaal een beetje tot je door?' Ineens stond Jasper weer voor me.
'Ja...' zei ik, 'JIJ HEBT AL DIE TIJD IN MIJN KAMER ROND GESPOOKT!' gilde ik uit. Hij zuchtte diep.
'Dat besef bedoelde ik niet helemaal.' zei hij zachtjes. Ik fronste weer. Hij pakte mijn hand en trok me mee.
'Aahh koud.' zei ik toen hij me vast pakte. Hij grinnikte, maar niet gemeend. We liepen recht op een boom af. Euhmm misschien moesten we eens een bocht nemen? We liepen anders zo tegen een boom aan.
'Euhm Jasper?' vroeg ik zacht.
'Hmm?' zei hij afwezig.
'We lopen zo tegen een boom aan.' melde ik hem even. Een grijns kwam op zijn gezicht. We stonden nu recht voor de boom. Hij gaf er een duw tegen.
'En nu, nu loopt de boom boos weg omdat je hem een duw gaf?' vroeg ik droog, maar ik was te vroeg met praten. Het duurde niet lang en de boom ging krakend om. Vlak tegen de grond. Mijn mond viel opnieuw open.
'Holy Jesus.' flapte ik eruit, maar ik had niet lang de tijd om hem te bewonderen. Hij trok me alweer ruw mee.
'Waar gaan we heen?' vroeg ik nu toch wel een beetje bang. Bang voor Jasper. Was die gast doorgedraaid?!
'De zon.' zei hij.
'Hmm... Lekker, de zon!' zei ik voor genietend. We liepen nog een tijdje door. Inmiddels had hij mijn pols al een stuk losser gelaten. Ik had diep nagedacht. Waarom vertelde hij me dit ineens allemaal? Waarom liet hij me dit ineens allemaal zien? Ik zuchtte. Er was maar één manier om erachter te komen.
'Waarom doe je dit allemaal?' vroeg ik zachtjes. Ik schudde zijn hoofd.
'Als ik niet genoodzaakt was om dit te doen... Dan had je dit nooit allemaal hoeven door maken.' fluisterde hij gekweld.
'Je moet dit weten, laten we het erop houden dat wij niet de enige vampiers zijn op aarde.' Ik keek hem vaag aan.
'Wij?'
'Ik en mijn familie.' mompelde hij. Ik verstrakte. Iedereen in zijn familie? Er schoot nog een rilling over mijn rug. In de verte zag je zonnestralen tussen de bomen doorkomen. Na een tijdje liet hij me los, maar hij zelf liep stevig door. Hij keek twijfelend naar het zonlicht en ging er toen in staan. Juist en nu? Nu kreeg hij een cape? Veranderde hij in een vleermuis? Of wacht, vampieren verbranden in zonlicht! Ik keek nog eens beter. Zien of ik al rook kon zien. Maar ik zag iets totaal anders.
Miljoenen kleine diamantjes schitterden op zijn lichaam. Opnieuw viel mijn mond open.
'Wauw.' fluisterde ik ontzet.

Reageer (5)

  • Vivaldi

    Ik ben het met twilghtlover eens. :Y)

    VERDER!!!! :'D

    1 decennium geleden
  • Suspect

    Whahah deze zin:
    'JIJ HEBT AL DIE TIJD IN MIJN KAMER ROND GESPOOKT!' gilde ik uit
    Hoe droog, en hoe geweldig geniaal(nerd)

    Snel Verder!

    1 decennium geleden
  • Scarfie

    Hahaha!!! He's hot! ik heb een link, nouja een heleboel, maar een link moet je op klikken. krijg je een zuperschattigefoto van hem!SNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDERSNELVERDER

    1 decennium geleden
  • Anneexx

    Snel Verderr!
    'xx <3

    1 decennium geleden
  • MakingFun

    Haha die zin
    'JIJ HEBT AL DIE TIJD IN MIJN KAMER ROND GESPOOKT!' gilde ik uit
    geniaal
    snel verder :Y)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen