Nu ik ook nog een bruiloft moet regelen, ben ik maar gestopt met werken. Cristiano vindt het gelukkig ook niet erg. Vandaag heb ik een afspraak met de weddingplanner over de exacte kleuren en mijn jurk. Eerst zoeken we kleuren uit en daarna gaan we jurken passen. Daarom is mijn beste vriendin uit Nederland hier, Nina, en Lara. Seth is bij Cristiano’s moeder en Cristiano is trainen en wat interviews doen. De bel gaat en ik ga de deur open doen. ‘Hallo.’ Zegt de weddingplanner blij. ‘Goedemorgen.’ Zeg ik en doe de deur verder open. Ze komt naar binnen en neemt plaats aan de tafel. ‘Hier zijn kleurenstaaltjes.’ Zegt ze en spreid allemaal staaltjes uit. ‘Ik wil het grootste gedeelte wit. Gecombineerd met deze roze.’ Zeg ik en ik pak een staaltje. ‘En deze grijze.’ Ik leg die naast de roze. ‘En een paar zwarte accessoires.’ Ik kijk tevreden naar de kleuren. ‘Chic hoor.’ Zegt Nina lachend. ‘Moet ook.’ Zeg ik met een lach. Als we nog wat dingen hebben afgesproken, wanneer we naar bloemen kijken, de locatie gaan bekijken en nog meer, gaan we op weg naar de jurken. ‘Ik kan niet wachten.’ Zegt Lara. Zij kunnen al niet wachten, moet je mij dan eens zien. ‘Ik ook niet.’ We lopen de winkel binnen die helemaal vol hangt met jurken. ‘Goedemiddag.’ Begroet de verkoopster ons. ‘Goedemiddag.’ We lopen langs de rekken. We hebben afgesproken allemaal twee jurken uit te kiezen. We hebben ze allemaal uitgezocht en ik begin met passen. ‘Nee, die is het niet.’ Zegt Lara. Iedereen stemt toe. Ik ga het hokje weer terug in en trek een andere jurk aan. Ik heb de andere aan en loop naar buiten. ‘Dit wordt hem.’ Fluister ik. Ze kijken mij allemaal verbaasd aan. ‘Deze is zo mooi.’ Stamelt Nina. ‘Die moet je echt kopen hoor.’ Zegt Lara enthousiast. Ik draai een rondje en bewonder mezelf. Ik had nooit gedacht dat ik ging trouwen en al helemaal niet met Cristiano. ‘Ik moet eerlijk toegeven dat dit echt de mooiste is.’ Zegt ook de weddingplanner. De andere jurken trek ik ook allemaal nog aan maar die ene wordt het toch echt. Hoe zou Cristiano hem vinden? Denk ik dan opeens. Hij mag hem niet zien, ik wil niet dat hij hem ziet. Ik bekijk mezelf nog een keer in het pashokje. Voor het eerst sinds jaren vind ik mezelf weer mooi.

Met de jurk gaan we weer naar huis. Ik hang hem in een kast en doe de kast op slot. Ik verstop de sleutel zodat ik zeker weet dat Cristiano de jurk niet ziet. De weddingplanner is na het passen gelijk weer gegaan. Ze moest naar een andere cliënt. Nina en Lara bleven iets drinken maar zijn nu ook weg. Cristiano zou Seth ophalen dus nu zit ik hier. Ik loop naar boven en kijk nog een keer naar de jurk. Dit wordt de mooiste dag uit mijn leven. Als ik de deur hoor, doe ik de kast snel weer op slot. Ik hoor voetstappen naar boven komen en dan de slaapkamerdeur opengaan. ‘Wij zijn terug.’ Zegt Cristiano en loopt naar mij toe. Hij drukt zijn lippen op de mijne en ik krijg ook een kusje van Seth. ‘Een mooie jurk gevonden?’ vraagt Cristiano. Zijn ogen schitteren. ‘Een prachtige.’ Zeg ik trots. Cristiano knuffelt mij en we gaan met zijn allen naar beneden. Zijn moeder belt ook nog om te vragen of we een mooie jurk gevonden hebben. Ik begin haar alles te vertellen maar niet hoe die eruit ziet. Ik beloof haar dat ik hem een keer zal laten zien. ‘5 November wordt de mooiste dag van mijn leven.’ Zegt Cristiano. ‘Daar ben ik het mee eens.’ Zeg ik en geef hem een kus. Ik pak Seth op en begin met hem te spelen. Al snel is Seth te moe en breng ik hem naar bed.

Reageer (2)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen