Ik woon nu een soort weer bij Cristiano. Zoenen mag hij mij zeker niet meer. Hij heeft haar gezoend en dan nu mij. Daar komt niet van in! Hooguit een knuffel en dan is het goed. Ik weet nog steeds niet of ik hem nog wil. Vandaag is hij trainen dus kan ik rustig nadenken. Ik loop met Seth naar boven en zet hem in de speelkamer en zelf loop ik naar de slaapkamer. Ik ga rustig liggen. Hij heeft mij bedrogen maar hij is wel vader van mijn bijna twee kinderen. Mijn moeder weet het misschien wel. ‘Hallo?’ hoor ik aan de andere kant van de lijn. ‘Hoi mama, met mij.’ Stamel ik. ‘Hey schat. Wat is er?’ Ik moet lachen, ze voelt zulke dingen echt altijd aan. ‘Ik weet het echt niet meer. Moet ik bij Cristiano blijven of niet? Hij heeft me wel bedrogen en ik weet niet of ik hem nog kan vertrouwen. En al helemaal niet of hij nog van mij houdt of om mij geeft.’ Ratel ik. ‘Weet je schat? Je gaat over drie weken trouwen. Kijk het nog even aan en anders zeg je het alsnog af.’ Adviseert zij mij. ‘Oké. Overmorgen heb ik trouwens de eerste echo.’ Zeg ik enthousiast. ‘Echt? O, geweldig.’ Zegt ze blij. ‘Ik kan niet wachten tot het geboren is.’ Ik maak een instemmend geluid. We praten nog verder en dan hang ik op. Waarom nou? Waarom moest dit gebeuren? De tranen komen weer omhoog. Door de hormonen wordt het alleen maar erger. Half huilend loop ik met Seth weer naar beneden. Cristiano’s zus is beneden en ik zet Seth bij haar neer en loop weer naar boven. Even later hoor in een deur en zijn stem. ‘Waar is mama?’ hoor ik hem vragen aan Seth. ‘Bwoven.’ ‘Waarom is mama boven dan?’ Waarom wilt hij dat allemaal weten? Alsof het hem iets kan schelen. ‘Vedwietig.’ Seth antwoord wel heel kort. Ik denk dat hij aan het spelen is. Ik hoor voetstappen op de trap en dan gaat de deur open. ‘Schat, wat is er?’ vraagt Cristiano bezorgd. ‘Niks, niks.’ Hij kijkt mij raar aan maar loopt dan toch weer weg. Zie je dat hij niks meer om mij geeft?

De dagen vliegen voorbij en voordat ik het weet is het tijd voor de eerste echo. Seth moest even mee want niemand kon oppassen. Ik moet Seth ook nog uit gaan leggen dat er een ander kindje komt. Samen zitten we in de wachtkamer. Cristiano is er niet want die moest natuurlijk weer voetballen. En dat zegt hij niet af voor ons. Waarom zou hij? ‘Goedemorgen Alice.’ Begroet de gynaecoloog mij als ik samen met Seth binnenloopt. ‘Goedmorgen.’ Antwoord ik vriendelijk. ‘Dus dit is de andere kleine.’ Ik knik bevestigend. ‘En waar is de vader?’ Hij kijkt mij verbaasd aan. ‘Die is weer eens trainen.’ Zeg ik zuchtend. ‘Zullen we maar eens gaan kijken dan?’ Ik sta op en zet Seth bij het speelgoed. Zelf ga ik op de stoel zitten en doe mijn shirt omhoog. Er klopt iemand op de deur, de assistente komt binnen. ‘Er is iemand voor u aan de balie. Het is dringend.’ De gynaecoloog legt zijn spullen weer neer. ‘Heeft u een minuutje?’ vraagt de gynaecoloog vriendelijk. ‘Natuurlijk.’ De gynaecoloog loopt het kamertje uit en ik buig naar Seth toe. ‘Het duurt ietsje langer.’ Zeg ik terwijl ik hem optil. ‘Zullen we daarna samen een ijsje gaan eten?’ vraag ik aan Seth. Hij knikt. ‘Spelen, spelen.’ Ik zet hem weer op de grond en Seth begint rustig door te spelen. Waar blijft die man toch? Ik hoor stemmen dichterbij komen en de deur gaat weer open. De gynaecoloog loopt weer binnen maar er komt iemand achter hem aan.

Reageer (1)

  • Diliges

    verder!!!!! heeeeel snel!!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen