‘Cr..Cristiano.’ stotter ik. ‘Hey schat.’ Zegt hij lief en komt naar mij toelopen. ‘Hoe.. Wie..Wat?’ er komen zoveel vragen in mij op dat ik niet weet welke ik moet stellen. ‘De trainer wilde dat ik ging omdat ik er niet helemaal bij was en hij dit ook belangrijker vond.’ Zegt hij terwijl hij op de stoel naast het soort van bed gaat zitten en mijn hand pakt. Voetbal is alles voor hem. Hij geeft daar het meeste om en als het niet hoeft, mist hij echt geen training. Dit betekent heel veel voor mij, dat hij een training afzegt. Misschien moet ik echt maar bij hem blijven, misschien geeft hij wel om ons. Om Seth, om de kleine en om mij. ‘Nu ga ik echt beginnen.’ Zegt de gynaecoloog lachend. Hij doet wat gel op mijn buik en zet het apparaatje erop. ‘Ik zie er nu echt nog niks in.’ Fluistert Cristiano in mijn oor. Ik moet lachen maar hou het in. De gynaecoloog wijst het aan. ‘Je bent inderdaad zwanger, kijk hier maar.’ Hij wijst het nog een keer extra goed aan. ‘Het is twee maanden en drie weken. U weet dat u risico loopt tot drie a vier maanden.’ Ik knik. ‘Goed oppassen met wat je eet en niet teveel stress.’ Gaat hij verder. Ik moet nu wel lachen. ‘Stress overleeft de kleine wel. Genoeg gehad.’ Ik kijk Cristiano aan. In zijn ogen zie ik dat het hem pijn doet. Misschien heeft ie het echt nooit gewild. Misschien was hij echt wel zo dronken. De gynaecoloog verteld nog van alles en dan mogen we weer gaan. Cristiano tilt Seth op en drukt een kus op zijn wang. Cristiano houdt Seth in de ene arm en pakt met zijn vrije hand de mijne vast. We zien eruit als een echte gelukkige familie. Cristiano maakt mij ook gelukkig, ik weet alleen niet of hij dat weet. Natuurlijk staat er buiten paparazzi maar wij negeren ze en lopen naar de auto. In de auto begint Cristiano te ratelen. ‘Ik ben zo blij dat alles goed is. Je moet echt genoeg rusten hoor en ik zorg wel dat je niet meer stress krijgt..’ Hij blijft aan het praten over hoe blij die is en hoe voorzichtig ik moet doen. ‘Cristiano, hou eens op. Ik word zenuwachtig van je.’ Zeg ik lachend. ‘Mama ijsje.’ Zegt Seth sip. Dat is waar ook, dat had ik beloofd. Cristiano rijdt naar een zaakje waar ze ijsjes verkopen en we kopen alle drie een ijsje.

Thuis aangekomen bel ik gelijk mijn moeder. ‘Hey mam.’ Zeg ik blij. ‘Hey, hoe was het?’ vraagt ze gelijk. ‘Alles was goed. Cristiano is alleen overbezorgd en hij heeft zijn training afgezegd voor mij, nou ja ons!’ antwoord ik blij. ‘Ah gelukkig. Oh dat is wel lief. Wil je bij hem blijven? Ik heb nagedacht maar volgens mij is dat het beste voor jou. Hij maakt je gelukkig schat.’ We hangen nog een tijd aan de telefoon en dan hang ik op. Ik heb mijn beslissing genomen, ik ga hem totaal vergeven. Ik geloof dat hij dit niet wilde. Ik loop langzaam naar beneden met mijn hand op mijn buik. ‘Hoi kleintje.’ Fluister ik zacht. Ik ga gelijk door naar de keuken en ik zie dat Cris aan het koken is. ‘Wat is er? Ga zitten! Heb je pijn?’ Ik kijk hem verward aan. ‘Huh?’ Ik kijk naar mijn buik. ‘Oh. Cris, ik heb gewoon mijn hand op mijn buik. Dat doen zwangere vrouwen wel eens, ook zonder dat ze pijn hebben.’ Zeg ik. Cristiano zucht opgelucht. ‘Sorry.’ Stamelt hij. ‘Maakt niks uit schat.’ Al die tijd had ik hem geen koosnaampje meer gegeven maar nu wel. ‘Ik heb besloten je helemaal te vergeven dus kom hier.’ Zeg ik en ik loop naar hem toe. Ik druk mijn lippen op die van hem en hij opent ze gewillig. Langzaamaan stopt hij. ‘Ik moet weer verder koken.’ Zegt hij en hij loopt naar zijn pannen en roert erin. Ik loop naar Seth en speel met hem mee. Misschien moet ik hem vanavond maar uitleggen wat er met mama is.
[center][/center]

Reageer (2)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen