Foto bij 21.

21~

[Silke]

Ik word wakker door de zon die in mijn gezicht schijnt. Als ik mijn ogen open doe, moet ik ze meteen weer dichtdoen door het felle licht. Als mijn ogen, na even, gewend zijn aan het licht, sta ik vermoeid op en zie dat het al 14 uur is. Wat is er gisterenavond gebeurd? Heeft mijn zusje me in bed gelegd? Hoe zijn we hier geraakt? Ik slenter naar beneden, en zie dat ik verder helemaal alleen ben. Friedolien is vast gaan werken. Ik loop voorbij de spiegel en keer dan even terug. Damn, ik zie er echt niet uit. Mijn ogen staan wijd open, enkele rode zenuwplekken in mijn gezicht en mijn haar helemaal in de war. Snel pak ik een borstel en ga er wat door en bindt mijn haar dan tot een hoge staart. Als dat klaar is, loop ik naar mijn handtas en pak mijn sigaretten eruit en steek er meteen één op. Ik geniet van de rook die in mijn mond komt en laat me dan in de zetel zakken. Friedolien haat het als ik binnen rook, maar ik vind het best aangenaam. Friedolien haat het zowiezo al dat ik rook, ze heeft het gewoon tegen die heerlijke staafjes van mij. Als de bel gaat, slenter ik naar de voordeur en doe geïrriteerd open. 'Wat?' vraag ik zonder op te kijken. 'Dag Silke.' klinkt een fantastische stem en verbaasd kijk ik op. 'BILL!' piep ik. Hij lacht en bekijkt me dan. Godverdomme, ik heb enkel een topje en een shortje aan. En ik zie er niet eens deftig uit! 'Wat een verassing!' zeg ik verbaasd en ik probeer enthousiast te klinken. 'Kom binnen!' 'Danke.' zegt Bill en hij loopt naar binnen. 'Waaraan heb ik je bezoek te danken?' vraag ik verbaasd. 'Nou je was iets vergeten bij ons thuis.' en hij haalt mijn bedelarmbandje uit zijn broekzak. 'Huh, die heb ik toch niet afgedaan? En hoe weet jij waar ik woon?' 'Nou, ik heb je naar de auto gedragen, dus waarschijnlijk is het van je pols gegaan. En ik heb gewoon achter jullie adres gevraagd.' 'Oh okay, uhm nu je hier toch bent, wil je iets om te drinken?' 'Cola graag.' er verschijnt een glimlach op mijn gezicht en snel ga ik achter een glas cola en voor mezelf neem ik een groot blik monster mee. 'Alstublieft.' zeg ik met een glimlach terwijl ik het glas aan Bill geef. Ik ga naast hem zitten en pak nog een sigaret. 'Rook jij?' 'Jup van Friedolien mag ik niet binnen roken.' 'Haha, bij mij is dat geen probleem, Tom en ik roken allebei.' 'Dat moet zoveel gemakkelijker zijn.' zucht ik. 'Dat is het inderdaad.' Bills gezicht is nu verdacht dichtbij het mijne, en als twee magneten, leun ik ook wat naar voor. 'Ik ben thuis!' klinkt er dan vrolijk en ik trek me dan meteen met een rood gezicht van bij Bill weg. Friedolien zit ons vreemd aan te staren en vanuit mijn ooghoeken, zie ik dat Bill ook een rood hoofd heeft..

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen