'Alex!' Ik rìep de naam uit en bleef hem aanstaren tot ik terug wat op adem was gekomen na het schrikken. Zijn bruine haar was achterover gekamd en hij had een grote grijns en een gewoon tshirt en jeans aan. 'Hoi Roseline.' zei hij dan terug. 'Hoi.' ik glimlachte een beetje, maar voelde me toch wat onwennig. 'Waarom ben jij niet op de fuif?' wilde hij nieuwsgierig weten. 'Het is toch van je familie?' Ik perste mijn lippen op elkaar: 'We zijn allemaal..' 'Ja, oké.' hij grijnsde.'maar ik bedoel- je halfbroers en zussen.' 'Oh. Ja.' ik keek terug naar de rimpelige weerspiegeling van de maan in het water. 'Geen zin. Ik ben hier net, ik moet alles nog verwerken.' 'Tuurlijk.' hij zuchtte begrijpend.' Hoe vind je het hier? Het kamp, bedoel ik.' Ik glimlachte: 'Leuk. Echt.' Alletwee staarden we naar het meer, maar het was helemaal niet onwennig meer. Het was prettig een vriend te hebben hier. 'Alex?' ik keek hem aan en hij reageerde. 'Wat?' zijn chocolade-ogen keken me aan. 'Als zoon van Apollo-wat kan je dan?' Hij leek gecharmeerd door mijn oprechte nieuwsgierigheid. 'Wel eu- eens kijken. Net als iedereen vechten- en Apollo is de God van de zon. Niet zoals Helios, die de zon is maar hij heeft krachten over het zonlicht, denk ik. Ik heb als zoon.. wel, veel fantasie, kan dichten en alle kunsten inclusief schilderen, zingen.. Mijn zonlichtkracht heb ik nog niet ontdekt.' Ik giechelde:' Een persoonlijke zon zijn?' 'Misschien.' en hij haalde lachend zijn schouders op. 'En nu jij, Aphrodite, kan jij meer dan in de spiegel kijken en make-up opdoen?' 'Natuurlijk wel!' ik duwde hem om zijn belediging. 'ik ben een soort cupido - ik kan goed koppelen en ik heb een welbepaalde kracht over de natuur. Dieren luisteren naar me.. heb ik gemerkt.' Zijn wenkbrauwen fronsten en hij mompelde wat in zichzelf. 'Aphrodite's zijn normaal niet zo sterk. Misschien dat de prof..' 'He, misschien weten jullie het gewoon niet, maar is het wel.' zei ik hem. 'Whatever.' hij stond op en lachte. 'Ik ga terug, dag Roseline en koppel me alsjeblieft niet.' hij knipoogde. 'Mooie maan trouwens.' en hij was weg. Stilletjes deed ik mijn oortjes in en luisterde naar de muziek.

Reageer (3)

  • Suspect

    super mooi!

    Snel Verder!

    1 decennium geleden
  • Thundershock

    moooi,
    heeel snel verder <33!

    1 decennium geleden
  • Scandal

    Verder! =P

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen