Ik ga vroeger naar bed dan normaal. Ik kan morgen niet met wallen onder mijn ogen verschijnen natuurlijk. Seth ligt naast mij in bed en is al in slaap gevallen. Ik blijf zijn hoofdje strelen met mijn hand. Ik had nooit verwacht dat ik drieëntwintig zou zijn en zwanger zou zijn van mijn tweede kindje. Ik had nooit verwacht dat ik nog samen zou zijn met Cristiano en dat hij met mij zou trouwen en met mij zijn tweede kindje krijg. Cristiano is twee jaar ouder dan ik ben en ik had vroeger nooit verwacht dat ik van hem zou zijn. Ik kan niet slapen, ik ben te zenuwachtig. Ik lig allemaal te woelen. Ik probeer mezelf rustig te houden maar geef het dan toch op en ga naar beneden. Ik sluip de trap af en loop naar de keuken. Daar zit Cristiano’s moeder. Ik begroet haar en pak wat water. ‘Kan je niet slapen schat?’ vraagt ze bezorgd. ‘Teveel zenuwen.’ Zeg ik instemmend. Ze kijkt mij medelevend aan. Als ik mijn water op heb, loop ik weer naar boven en ga weer op bed liggen. Seth ligt nog steeds te slapen. Die arme schat heeft toch geen idee wat er aan de hand is. Gisteren heb ik zijn ‘pak’ nog met hem gepast. Hij ziet er zo schattig uit in zijn kleine pakje. Na een lange tijd wakker liggen val ik dan uiteindelijk toch in slaap.

’s Ochtends word ik gewekt door Cristiano’s moeder. ‘Kom schat, uit bed. De kapper en visagist komen zo.’ Zegt ze terwijl ze de gordijnen opent. Vermoeid wrijf ik in mijn ogen en ik sla de deken van mij af. Seth slaapt gewoon door. ‘Laat hem nog maar even slapen.’ Zegt ze en drukt een kus op zijn hoofdje. Ik kijk in de spiegel. Ik zie er niet uit en ik krijg echt al een buikje. Gelukkig heb ik een soort strandjurk. Bovenaan zit mijn jurk strak en daaronder is het losser. Anders had ik hem echt niet meer gepast. Ik hoop alleen wel dat Cristiano niet zo’n man is die afhaakt als hij de buik ziet. Sommige mannen doen dat, dat is toch niet te geloven. De bel gaat, daar zal de kapper zijn. Ik loop naar beneden en begroet hem. Ik neem plaats en hij begint met mijn haar. Als hij nog niet klaar is komt de visagist ook al binnen. Ik bedank de kapper als hij klaar is en dan begint de visagist alweer. Zo zit ik tweeënhalf uur lang op die stoel te wachten totdat ze klaar zijn. Als ik klaar ben, vliegt Cristiano’s moeder mij om mijn nek. ‘Je ziet er prachtig uit.’ Roept ze blij en tranen staan in haar ogen. ‘Niet huilen dan moet ik ook.’ Zeg ik lachend. Buiten is Seth aan het voetballen met Cristiano’s zus. Ik loop naar hem toe en pak hem op. ‘Kom dan gaan we de nette kleding aantrekken.’ Ik loop met hem naar boven. Ik trek hem eerst zijn pak aan en dan doe ik mijn jurk aan. Ik loop voorzichtig de trap af en zie dat mijn ouders er inmiddels ook zijn. ‘Schat, wat ben je mooi!’ roept mijn moeder en vliegt om mijn nek. Mijn vader complimenteert mij ook en geeft mij ook een knuffel. Cristiano’s moeder is nu echt in staat om te huilen maar houdt het nog net in. We zijn nog een tijdje thuis. Als we er allemaal klaar voor zijn en het bijna zover is, gaan we weg. Ik gris nog net mijn boeket mee en stap dan ook in de limousine. Na een tijdje rijden komen we aan bij de kerk. Iedereen helpt mij uitstappen en ze lopen naar binnen. Ik wacht in de soort van hal samen met de bruidsmeisjes. Angelina komt naar mij toe. ‘Je ziet er echt prachtig uit.’ Ik bedank haar en ook Fernando staat achter haar om mij te complimenteren. Ik loop iets verder en zie dan Nina en Lara ook. Zij omhelzen mij en zeggen hetzelfde, net zoals de vriendjes. Iedereen vind mij mooi maar zal Cristiano dat ook wel vinden? Zenuwachtig gaan we klaar staan. Het muziekje begint te spelen. Daar gaan we dan.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen