Foto bij 56. Repetitie met de band.

De morgen ging voorbij zoals gewoonlijk en ik had al veel zitten nadenken. Ik had al een paar zinnen en strofes bedacht die ik straks op papier kon zetten voor een nieuwe songtekst te maken. “ Ben je klaar?” vroeg Tom me. Ik knikte. “ Wie rijd er? Ik of jij? Of rijden we elk apart?” stelde Tom de vraag. “ Laten we samen gaan.” Stelde ik voor “ En ik zal wel rijden, jij hebt het de vorige keer gedaan. Tom knikte en nam zijn portefeuille terwijl ik mijn autosleutels van het haakje haalde. Ik nam ook mijn lerenjas van de kapstok en deed die aan. ondertussen kwam Tom ook de gang in gewandeld en liepen we samen naar mijn auto die op de oprit stond.

Een goede 25 minuten later parkeerde ik mijn auto op de parking van de studio’s van Universal Music. Tom klikte zijn gordel los en stapte uit, ik volgde zijn voorbeeld en samen wandelde we naar binnen. Ik begroette de vrouw die achter de receptie zat en samen wandelden ik en Tom naar onze studio. Ik klopte op de deur en liep naar binnen. Georg en Gustav waren er al. “ Hallo.” Zeiden ik en Tom in koor. Gustav en Georg zeiden ook dag terug en we begonnen meteen te praten. “ Vinden jullie het erg als ik de tv hier even aansteek?” vroeg ik aan de jongens terwijl ik naar de tv wees die in de hoek van de kamer ging. “ Doe maar.” Zei Gustav. Ik liep naar de tv en zette hem aan. “ Waarom moet je die tv nu aanzetten?” vroeg Tom. “ Misschien komen ze op het nieuws.” Zei ik zenuwachtig terwijl ik naar de juiste post zapte. “ Ach, het is ook nog waar.” Riep Georg uit. “ Met dat we elkaar eigenlijk niet meer hebben gezien na de concerten. Proficiat met je vriendin Tom. Friedolien noemde ze,hé?” Tom knikte en toen draaide Georg zijn hoofd naar mij “ En bij jou Bill? Is het ook aan?” ik draaide met mijn ogen. Ik opende mijn mond om iets te zeggen maar Tom was me voor. “ Ze zijn gewoon vrienden.” Zei hij. Ik voelde het aan zijn stem dat hij het eigenlijk ook niet geloofde. Maar het was wel zo. Ondertussen zat Tom al op zijn gitaar te pingelen. Ik ging aan de tafel zitten en nam een blad en een balpen. “ Inspiratie broertje?” vroeg Tom plots toen hij me bezig zag. Ik knikte en wou net beginnen met schrijven toen het journaal begon. Ik draaide me om en keek geïnteresseerd naar het tv-scherm. Eerst kwam er iets van de politiek op het nieuws, ik kon niet wachten tot het aan het sport zou komen. Gelukkig duurde het niet zo lang en kwamen al snel de voetbal uitslagen. Ik rolde met mijn ogen. Ik was echt geen voetbal liefhebber, en eerlijk gezegd, ik vond het maar een domme sport. “ En dan nu nieuws uit Japan. In Mie vond zich gisteren één van de wereld ritmisch gymnastiek wedstrijden plaats. Met blijdschap kunnen wij u zeggen dat Maaike Van Eeghem goud heeft gehaald en Friedolien Quintens brons. Er deden maar 2 Duitse gymnasten mee en die hebben ene podium plaats behaald. We kijken even naar beelden uit Mie.” Weerklonk het uit de televisie. Met 4 zaten we naar de beelden te kijken. “ Wat lenig zijn die.” Zei Gustav plots en ik zag Georg met grote ogen kijken. na de beelden keerden ze terug naar de studio. “ Om nog even bij de ritmisch gymnastiek te blijven, heb ik nog nieuws in verband met Maaike Van Eeghem.” Ik zette me dichter naar de tv en luisterde aandachtig. “ Er gaat zich de ronde dat er gisteren een incident is gebeurd in de gangen van het hotel tussen Aliya Yussupova en Maaike Van Eeghem.” Ik kon mijn oren niet geloven. Ik hoopte dat er haar niets overkomen was! “ Aliya heeft een verklaring afgelegd tegenover de pers dat Maaike haar zo hebben aangevallen in de gangen van het hotel Een reactie van aan Maaike haar kant hebben we nog niet. Of het hier om een reclame stunt gaat voor de turnscholen of om echt geweld en jaloezie tussen de 2 gymnasten is hier niet geweten.” Klonk er nog door de tv en toen gingen ze verder met het nieuws.

Reageer (6)

  • Feltbeat

    Verdeer

    1 decennium geleden
  • ImaginaryWorld

    Verder!!!verslaving heerst:9~:9~

    1 decennium geleden
  • billismyn

    snel verder MEGA GROTE verslaving(Y)

    1 decennium geleden
  • AlreadyGone

    Snel verder!
    x

    1 decennium geleden
  • Niallene

    ;o
    Super geschreven!
    Snel verder <333

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen