Foto bij 08.

08.

Thuis start ik mijn laptop op en ga naar msn. Emmy begint tegen me te praten

E: Lizje! Alles goed? Mij niet al te erg gemist? xD
L: Haha, ja alles goed en met jou nu? Ik heb je vre-se-lijk gemist!
E: xD Was het zo erg? Met mij gaat het wel goed hoor, barstende koppijn maar ja.
L: Je weet dat computerschermen daar niet tegen helpen hoop ik? En het ging wel hoor, ik zat gezellig naast Bill de hele dag.

Afwachtend staar ik naar het beeldscherm nieuwsgierig naar wat ze gaat zeggen.

E: Ja nou ja, verveling? Wie is Bill?
L: Zegt omhoog staand haar en make-up je iets? Hij zit bij ons in de klas.
E: WTF? Liz echt, je gaat toch niet naast dat zitten?
L: Blijkbaar wel? Hij is aardig Em echt, ik mag hem. Zijn broer trouwens ook.
E: Broer?
L: Eeneiige tweelingbroer. De jongen met de dreads. Tom heet hij.
E: Goh, ik had eigenlijk niet anders verwacht. Als de ene zich zo verkleed zal tweeling broer dat ook wel doen.
L: Jesus Em, doe eens niet zo negatief je kent ze niet eens. Je bent echt heel lullig bezig.
E: Nou het spijt me zeer als ik je nieuwe vrienden beledigt heb ja. In de pauze zat je er zeker ook bij?
L: Jep, samen met Katink.
E: Arme Katinka…
L: Katinka vermaakte zich prima Em. Zij is niet zo bevooroordeeld.
E: Ach. Ik moet gaan, doei.
L: Ajuus.

Boos sta ik op en klap mijn laptop dicht. “Zoek het toch uit” denk ik. Ik kijk om me heen in mijn kamer en kom tot de conclusie dat ik niks te doen heb. Ik laat me lang uit op bed vallen en sms Katinka dat ik net een discussie heb gehad met Emmy. Zo sms’en we een tijdje heen en weer.

Tot woensdag zit ik naast Bill omdat Emmy dus ziek is. Als ik op donderdag de aula binnenloop zie ik Emmy bij Katinka zitten. Ik ga eerst naar mijn kluis en loop dan naar de meiden toe. “Heey Liz” zegt Katinka vrolijk. “Hoi…” zegt Emmy. “Heey girls” zeg ik en ga zitten. Katinka en ik kletsen wat over het dansen tot de bel gaat. Samen met Emmy loop ik naar het muziek lokaal. Katinka heeft geen muziek. Er hangt een bepaalde spanning tussen ons. Ik heb namelijk meerdere discussies met haar gehad over Tom en Bill maar ik mag ze gewoon heel erg graag. Voor het lokaal staat mijn muziek klas waar ook Bill en Tom ook in blijken te zitten. Vrolijk zeg ik ze gedag en ze begroeten mij ook. “Ik wist niet dat jullie muziek volgen?” “Ik speel gitaar” zegt Tom trots. “En jij?” vraag ik aan Bill. “Ik uh, ik zing” zegt hij. Ik hoor een zucht naast me en draai mijn hoofd. Ik zie Emmy verveelt de andere kant opkijken. Ik draai mijn ogen en wend me weer tot de jongens als de lerares net aan komt lopen. We lopen met zijn alleen naar binnen toe. Bij muziek zit je met zijn vieren aan een tafel, in groepjes dus. Ik ga aan een tafel zitten en Emmy schuift tegenover mij aan. Ik trek Bill naast me en Tom gaat tegenover Bill zitten tot ongenoegen van Emmy die met haar ogen rolt. De muziek lerares begint te vertellen over wat we dit jaar gaan doen en dat we naar een eindconcert toe werken. Ik luister maar half omdat ik mijn ogen gewoonweg niet van Bill af kan houden. “Liz, dat wil jij wel doen denk ik?” de hele klas kijkt mij vragend aan inclusief de lerares. “Uh…” Bill trekt zijn wenkbrauwen even op en blijft me aankijken. “Sorry maar wat was de vraag?” zeg ik dan maar. Er gaat gegrinnik rond de klas. “Of jij piano wilt spelen?” vraagt de lerares me. Ik knik en de lerares wend zich weer tot de klas. “Ik wist niet dat je piano speelt” schrijft Bill op mijn schrijft. “Weetje het nu” schrijf ik eronder en grijns naar hem.

Reageer (1)

  • SlenderDemon

    ahh wat lief vind ze echt sgattig vooral
    bill.

    Emmy je moet niet zo stom doen tegen bill en tom
    mens doe toch eens normaalxD sorry maar hou niet van
    mensen die iemand bevooroordele (duur woord hea voor mijxD)
    maar je moet echt verder gaan want ik vind dit leuk dus ga jij
    nog even een hoofdstukje schrijven xD

    duzzzz

    *pampadadamdam pampam*

    bitte schreib schnell weiter(H)(flower)

    Xx..

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen