Perkamentus POV.
Je probeerde contact te zoeken met Romeo, maar het lukte niet. Hij moest naar de kamer van mystificatie, en opzoek gaan naar Sirius. Altijd reageerde Romeo onmiddellijk, en net nu als je hem hard nodig hebt lukte het je niet. Je ging een hele rij namen af en kwam toen bij Tops, je stuurde een patronus met je bericht naar haar toe, hopen dat zij wel zou reageren anders zou je zelf gaan. Je wachtte, maar er kwam niks. Je wist dat als er niet snel actie zou worden onder genomen dat Voldemort of Bellatrix er dan achter zou komen dus je had geen tijd te verliezen. Je liep naar de haard, pakte wat brandstof en zei luid en duidelijk, "Het Nest!" Je stapte bij de goede haard uit en keek direct tegen een klok aan. Ze stonden allemaal op slapen, behalve Fred en George maar die waren op zweinstein dus daar had je niks aan. Je liep naar boven en vond de kamer van meneer en mevrouw wemel meteen. Je klopte en je hoorde wat gemompel. "Wie komt er toch zo laat aankloppen. Als het niet belangrijk is dan zal ik hem..." De deur ging open en Molly's eerst kwade gezicht werd bezorgd. "Perkamentus! Wat is er aan de hand op dit late uur moet er wel iets zijn!" Kalm knikte je. "Ik heb Arthur onmiddellijk nodig, uitleg komt zo snel mogelijk maar er is geen tijd te verliezen. Als ik niet zo zeker van de risico's was zou ik alleen zijn gegaan maar niemand reageert op m'n oproepen en jullie haard is de dichtstbijzijnde." Molly knikte begrijpend en liep naar het bed om haar slapende man wakker te maken. "Arthur... Perkamentus is er!" Arthur sprong snel op. "Wat is er aan de hand!" "Arthur ik heb dringend je hulp nodig, kleed je snel aan en pak je stok. We moeten naar de kamer van mystificatie." Arthur keek je niet begrijpend aan maar deed wat je zegt. Hij zei een spreuk en was meteen aangekleed en liep op je af. "Mystificatie zei je toch...?" Je knikte kort. "Volg me, we kunnen het beste via de haard naar mijn kantoor en vanaf daar naar de kamer van mystificatie." "Laten we gaan Arthur." Arthur knikte en liep je voor naar beneden. "Molly, je krijgt uitleg zodra we alle 3 terug zijn." "Alle 3?" "Niet nu Molly." Je draaide je om en liep snel Arthur achterna. Je hoorde Arthur nog zeggen waar die naartoe wilde en volgde zijn voorbeeld. Je stapte weer uit bij de goede haard en zag Arthur staan. "Ik kan binnen het ministerie verschijnselen, dus pak me arm vast dan zijn we er zo. Je deed wat Arthur je vroeg en greep z'n arm. Je voelde een ruk aan je navel en toen stonden jullie in de kamer van mystificatie. "Oke Arthur het klinkt bizar maar we zijn opzoek naar Sirius." "Leeft die nog!" "Sst, Arthur. Ja Arthur, hij leeft nog, tenminste dat denk ik." "Ik heb hem zelf in het gordijn zien vallen... Hij kan niet zijn ontsnapt." "Dode kunnen ook geen patronussen sturen voor hulp." Arthur keek je vreemd en ongelovig aan. "Ja Arthur, het is waar. We zaten niets vermoedend te eten toen Harry de patronus zag. Toen die het schreeuwde dacht ik dat die het gewoon zag maar het kwam op mij af. Minevra en Severus hebben het ook gezien." "Waarom vroeg u mijn hulp dan en niet die van Remus?" "Het zal waar aankomen bij Remus als hij toch dood zal zijn, jij gaat er beter mee om dat Remus, hij heeft het al verschrikkelijk moeilijk." Arthur knikte. "Zullen we dan maar naar binnen?" Je knikte en net toen jullie de deur wouden openen klonk er een knal. "Sorry dat ik niet reageerde op uw patronus! U vroeg me hierheen te gaan maar waarom?" "Romeo, Sirius leeft mogelijk nog." Romeo was stil van verbijstering en toen hoorde jullie iets in de kamer. Er was iemand daar binnen. Sirius of nog erger... Een dooddoener die opzoek was naar Sirius...


Sorry! Ik ben heel erg vals. Maar wie denken jullie dat er in de kamer is... Want, degene van de knal in het vorige hoofdstuk is geen Perkie, Arthur of Romeo maar de vraag is dan wie wel...? Dus ik wil weten wie jullie denken dat er is gewoon voor de fun:9~

Reageer (4)

  • bakura

    lol

    1 decennium geleden
  • CareFree

    het is tops of dolleman. dat is tenminste wat ik denk en wat moet. het mag geen dooddoener zijn. snelverder

    xxx

    1 decennium geleden
  • Histoire

    AAAAh je bent inderdaad vals ;)

    Oh nee ik wil echt weten wie er is
    Bellatrix oh nee stel je voor misschien is het Harry die Sirius komt zoeken nee kan niet die kan nog niet verschijnselen
    Of Stacey nee vast ook niet
    Oh hopelijk heeft Jiles gelijk en is het inderdaad tops

    Snel verder want ik wordt GEK van nieuwsgierigheid

    1 decennium geleden
  • Jiles

    :O Dit is niet leuk!! Jawel wel leuk maar zo spannend!!!!
    Ehm... Ik denk dat het Tops is die iets omstoot, doet ze toch altijd? Of Bellatrix dat kan ook wel maar ik weet niet!! :)
    Snel verder gaan!! (flower)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen