Ik beefde in de kleine kamer. Beschermend hield ik mijn vuisten voor mijn gezicht. Er gebeurde niets. Het bleef maar donker en doodsstil. Maar die ogen moesten toch wat betekenen? Of niet dan? Werd ik net zo gek als de rest hier??? Snif. Het krijsende grijs om me heen was zo verlaten. Geen spoortje geel. Net toen ik mijn ogen wilde gaan sluiten sprong er een gele cirkel in beeld. Hij was zo vrolijk, blij en trok zich niks aan van de grijze muren. –Ja ik werd gek- Omdat ik niks beters toen doen had speelde ik er maar mee. Hij verscheen en verdwijn, dook weer op aan de andere kant van de kamer wanneer ik hem net gevonden had. Uiteindelijk raasde ik rond in de hoop het te kunnen vangen. Een probleem; licht kun je niet vangen. Na verloop van tijd was ook daar de lol vanaf. Verveeld zakte ik onderuit, tegen de muur. Nog een laatste keer probeerde de lichtvlek me te plagen. Toen hij doorhad dat ik hem niet meer wilde ging hij weg. Fijn, nog saaier. Dus ging ik maar slapen.(Wat achteraf gezien ook enorm saai bleek te zijn.) Na een of meer dagen, werd ik wakker. Het was niet duidelijk of het nou dag of nacht was maar er was voedsel. Er lag een stukje brood met wat water onder een dunne bundel van licht. Dankbaar at ik het stukje brood op dat ik wegspoelde met wat water. Tot nu had ik geen idee gehad over hoeveel dorst ik welniet had. Ondanks het verlangen naar licht bleef ik rustig. Misschien zouden ze me er dan eerder uitlaten. Ik had niks te doen, dus ging ik maar weer liggen. Leven in zijn simpelste vorm is zo ongelofelijk vervelend! De volgende dag (of keer dat ik keek) stond er meer klaar. Twee stukken brood, twee flessen. Dolenthousiast, tegelijk ook energieloos, genoot ik van het feestmaal. Wie was mijn helper die mijn vorige maal had laten staan en er een extra bij neerlegde? Ik herinnerde me vaag iets van iemand die me ooit met een bloeding had geholpen. Misschien was het dezelfde?

Reageer (2)

  • XxDarknessxX

    GEWELDIG <3
    vlug verder !! :D
    Xx

    1 decennium geleden
  • Suspect

    wahha..

    Dat licht was grappig...

    Snel verder!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen