Ze draaide zich snel om.Natuurlijk was het Peter,die een brede grijns op zijn gezicht had.Nu leek deze plek nog mooier om waar te zijn.’Je bent gekomen,’zei hij glimlachend.’Tuurlijk,’zei Selena grijnzend,’Ik had toch gezegd dat ik ging komen?’’Je kon toch ook van gedacht veranderd zijn?’zei Peter schouderophalend,’Dat dit te gevaarlijk is,omdat we vijanden moeten zijn?’’Dat maakt mij niets uit,’zei Selena en keek hem doordringend aan,’Voor mij zijn we geen vijanden.Niemand van de Narniërs is mijn vijand.’’Jij en Gabrielle zijn mijn vijand ook niet,’zei Peter begrijpelijk,’Mag ik ook zitten?’Selena knikte en schoof op,zodat ook hij kon gaan zitten.’Zo,op tijd thuis geraakt?’vroeg hij nieuwsgierig.’In het kasteel,’verbeterde Selena,’Engeland is mijn thuis.’’Dat begrijp ik,’zei Peter en keek hem aan,’Dit is wel meer drama.’’Ik ben voor een deel wel blij dat ik hier terecht ben gekomen.’biechtte Selena snel op.’Hoezo?’Peter keek haar terug nieuwsgierig aan.’Anders kende ik mijn vader niet,en had ik jullie nooit ontmoet.’Peter grijnsde:’Dan ben ik blij dat ik hier ook ben,’zei hij met een knipoog,’Maar het zou toch mijn lot geweest zijn.’Selena keek over het water.’Selena;.,’Peter aarzelde.’Ja?’ze vestigde haar aandacht weer op hem.’Susan zegt dat ik dit beter kan zeggen,’zei Peter.Selena hield haar hoofd schuin en keek hem vragend aan.’Ik weet dat,als ik dit vertel dat ik risico neem om erge dingen te laten gebeuren.Als mensen het te weten komen,kunnen ze me vermoorden,of nog veel erger,jou.Dat wil ik niet op mijn geweten hebben.’Selena staarde hem verward aan.’Wat ik wìl zeggen is,ik denk dat ik v...’’Selena?Wààrom zit jij bij hém?!’Een andere stem weerklonk,samen met voetstappen.

Reageer (3)

  • HARREH

    Jaaakeeee! Knappe arrogante gemene moment verstoorder! Of is het toch een ander? x3
    xx

    1 decennium geleden
  • aya

    snel verder:Y)

    1 decennium geleden
  • Pylae

    :((
    Oké, welke achterlijke kwallenkop zei dat? Ik ga die persoon persoonlijk op zoeken via de kleerkast van Digory en leen eerst even het zwaard van Edmund zodat ik hem in stukjes kan hakken en ze aan de everzwijnen kan voeren. :Y)
    Wie wás dat? Net nu Peter ‘verliefd’ wou gaan zeggen. Als het Jake was : dan vil ik hem levend.

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen