"Adam? Komaan Adam, het concert is nog niet gedaan, je fans wachten op je" probeert Tommy nogmaals.

"Laat ze maar wachten en ga weg Tommy!...Ga asjeblief weg! Laat me alleen!"

Ik hoor hoe de deur weer open en dicht gaat en hoor hoe er iemand op fluistertoon spreekt en daarna gaat de deur weer open en dicht.

"Adam?"

Longineu klopt zachtjes op de deur.

"Komaan Adam, bijt nog even op je tanden, denk aan hoe Tommy straks in jouw armen zal liggen"

Zuchtend open ik het deurtje en duw het wat open. Longineu leunt tegen de wastafel en steekt dan zijn hand naar me uit.

"Kom, fris je wat op en ga er nog even tegenaan!"

De rest van het concert verloopt rampzalig en na de toegift ren ik zo snel ik kan het podium af en sprint naar de bus waar ik het kistje met de Tommyspulletjes van onder mijn kussen haal en weer naar buiten wil lopen.

BAM!

Ik bots hard tegen iemand aan en vlieg door de klap een eind naar achter recht op mijn kont en zie even allemaal sterretjes. Beduusd zit ik op mijn pijnlijke kont met het kistje nog steeds stevig in mijn handen.

"Ben je klaar? Heb je alles?"

Longineu staat hijgend in de deuropening en wrijft over zijn hoofd. Blijkbaar ben ik tegen hem opgebokst.

...

Zenuwachtig zit ik met Longineu in de huurauto, het is er doodstil en bijtend op mijn lip kijk ik door het raam naar de volle maan die hoog aan de hemel staat. Na bijna een uur rijden slaat Longineu een bosweg in en na nog een kwartier zie ik in de verte toortsen branden.

"We zijn er!" fluistert hij.

De wagen komt tot stilstand en Longineu stapt uit maar ik blijf twijfelend zitten.
Wil ik dit wel?
Wil ik echt op zo'n manier Tommy zijn hart stelen?
Ik schrik op uit mijn gedachten wanneer het portier aan mijn kant geopent word en Longineu me eruit trekt.

"Komaan angsthaas, we zijn nu al zover!"

Langzaam lopen we naar het kleine houten huisje met een grote veranda ervoor en als we de eerste trede opstappen gaat de deur open. Een jonge Jamaicaanse vrouw met dreadlocks waar schelpen en steentjes inhangen staat ons lachend aan te kijken. Ze strekt haar armen over ons uit en murmelt wat onverstaanbare woorden.

"Niet bang zijn, ze zuivert ons enkel van kwade geesten" fluisterd Longineu.

Plots opent ze haar ogen en kijkt mij doordringend aan.

"In de naam van Bon Dieu, welkom Adam. Als je voor 100% zeker bent van je daad stap dan met een zuiver hart en geweten binnen in mijn tempel en open je geest voor mijn voorvaderen, voor de goden van de Voodoo en voor Bon Dieu"

Even later zitten Agwé en ik tegenover elkaar en ze kijkt me met haar zwarte ogen doordringend aan.

"Heb je alles mee wat ik je gevraagd heb?"

Ik knik en overhandig haar het kistje. Vanuit een grote kom haalt ze een klein wit poppetje en houd die even in de lucht.

"O Loa hoor mij aan. Sta mij toe deze verloren ziel te helpen"

Opeens begint het te waaien in het huisje waarop mijn nekhaartjes de lucht in schieten van angst. Agwé neemt alles uit het kistje en legt het in de grote kom, het poppetje legt ze op een altaar ernaast en neemt de fles rum en nog een klein gouden schaartje er van af.















reacties?
kodo's?


xx C

Reageer (13)

  • Theorem

    Verder!

    1 decennium geleden
  • XSkyX

    verder verder verder je maakt me gekkk

    please snel verder_O_ (H) (huil)

    1 decennium geleden
  • NoBoundaries

    Snel verder!<333.

    1 decennium geleden
  • Millionars

    omg spannend(lekker orgineelXD)
    maaar ik vind em vam metallica tog beter XD

    1 decennium geleden
  • LucyRauwrr

    Super, snel verder!
    xX(flower)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen