Wat een werk zeg om alles terug te zetten. pffff

"Ook van jou heb ik een plukje haar en een stukje nagel nodig Adam" zegt Agwé en reikt me het gouden schaartje aan.

Ik knik wat haar en een stukje nagel af en ze gooit het bij de andere dingen in de kom. Agwé opent de fles rum, drinkt er wat van en spuwt het terug uit in de kom, ze herhaalt het een paar keer tot alles doordrongen is van de drank.

"Longineu? Wilt u mij het offerdier brengen?"

Longineu staat recht en komt even later terug met een grote zwarte haan. Agwé neemt het van hem over en dan loopt Longineu de kamer uit en laat me alleen met Agwé.
Van het altaar neemt ze een speciaal uitziend mes en ze reikt me die aan.

"Euh...Wat moet ik hiermee?"

Ze lacht en neemt de haan goed vast en houd het beest met zijn kop boven de kom.

"Snij zijn kop er af!"

Mijn ogen worden groot en het mes trilt in mijn handen.

"Dat...dat durf ik niet!" piep ik bang.

"Je moet!" sisst Agwé

"Je moet het dier offeren aan de goden!"

Trillend en met tranen in mijn ogen hou ik het mes dicht bij het bange dier zijn kop.

"Doe het! Doe het NU!"

Ik bijt op mijn lip, sluit mijn ogen en hak de kop van het arme dier. Ik hoor de haan spartelen en geschrokken kijk ik toe hoe Agwé het bloed in de kom laat vloeien.
Een gevoel van misselijkheid komt opzetten en ik heb zin om weg te vluchten wanneer ik de foto van Tommy zie liggen onder het bloed.
Agwé begint te zingen in een vreemde taal en terwijl ze zingt beweegd ze heen en weer alsof ze in een trance probeert te komen. Ze neemt een zwarte kaars vanop het altaar en steekt daarmee de rum in de kom aan. Alles dat in de kom ligt begint te branden en de stinkende dampen doen me walgen.
Agwé neemt een soort van rammelaar (Azon, om de geesten wakker te maken) en schud er ritmisch mee boven de kom terwijl ze blijft zingen.

"Bon Dieu! Bon Dieu! hoor mij aan! Danbalah hoor mij aan! Sokpata, Lasiren, Legba hoor mij aan! Ogain, Ezili, Freda, Heviosso hoor mij aan! Ik smeek jullie deze ziel te helpen! Laat diegene aan wie deze spullen toebehoren onvoorwaardelijk verliefd worden op deze ziel! Laat ze samensmelten tot één. Laat hun harten op hetzelfde ritme kloppen, laat ze samen zijn tot de dood!"

Een hevige windvlaag raasd door het houten huisje en zorgt er voor dat het vuur in de kom gedoofd word.
Agwé neemt een popje van het altaar en smeert het in met de vieze asbrij, daarna houd ze het hoog boven haar hoofd en murmelt nog een paar onverstaanbare zinnen.
Agwé voelt in één van haar dreads en haalt er een klein naaldje uit met een rood hartje als kopje. Ze reikt me het popje aan en het naaldje en kijkt me dan met haar donkere ogen doordringend aan.

"Als je zeker bent van je liefde voor Tommy doorprik dan het hart van de pop met de naald en al wat je wenste zal volbracht worden"

Ik kijk bedenkelijk naar het popje en dan terug naar Agwé.

"Zal Tommy echt van mij houden?"

Agwé knikt lachend en voorzichtig prik ik dan het naaldje in het popje. Op het moment dat enkel nog het hartje zichtbaar is weerklinkt er buiten een luide donderslag en angstig kijk ik Agwé aan.

"Wees niet bang Adam, de goden hebben je offer geaccepteerd, Tommy is van jou nu"

Ik kan het niet helpen om breed te grijnzen en wil recht staan maar Agwé houd me plots tegen.

"Luister heel goed naar wat ik je nu nog zeg Adam! Bewaar het popje op een veilige plaats, laat het aan niemand zien en zeker niet aan je geliefde want als Tommy het popje ooit in handen krijgt word de verbintenis verbroken!"













Reacties bitte;)
kudo?


xx C

Reageer (13)

  • Meloentje483

    wauw! zo cool gedaan!
    love it! ^^

    snel verderrrr!
    ik wil weten hoe onze Loversboys nu gaan doen tegen elkaar!

    big love (K)

    1 decennium geleden
  • SliddSel

    amazingg(flower)

    1 decennium geleden
  • LucyRauwrr

    Super, snel verder!
    En ik stel me Agwé net hetzelfde voor als Hingucker ^^
    xX(flower)

    1 decennium geleden
  • XxXRaindrop

    OMG superzielig van die kip :o

    Maar wel superspannende story, snel verder please <3!

    1 decennium geleden
  • RetteMichXX

    Snel verder!! xD
    Xx..

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen