Foto bij 24.

24~

[Friedolien]

Zonder dat ik het besefte, zit ik hier gewoon te wenen om m’n bed. Het was door Silke dat ik het doorkreeg. En nu zat ik hier, haar armen stevig rond me geslagen en ik die maar blijf wenen en snikken. ‘Vertel me wat er is alstublieft.’ Hoor is Silke zacht zeggen. Ik laat een diepe zucht horen en dan probeer ik iets te zeggen. ‘Ik.. Ik moest net weer aan hem denken.. Zomaar uit het niets! En het is al zolang geleden, waarom zit ik dan godverdomme weer aan die verdomde eikel te denken.. Aaaargh!’ Tijdens m’n uitbarsting vloeien er nieuwe tranen over m’n wangen. ‘Is het echt weer Neil? Ik dacht dat je dat uit je hoofd had gezet.. Alles wat hij je aan gedaan heeft!’ Als snel had ik door dat Silke lichtjes boos aan het worden was, op mij en op Neil. ‘Silke, kan ik er wat aan doen dat ik verliefd ben geweest op hem! En dat hij nog altijd in m’n hoofd rondspookt.. Ik wil het zelf ook niet hoor, geloof me..’ Ik blijf staren naar m’n voeten terwijl ik terug denk aan die periode van 6 maanden geleden. Toen ik tot over m’n oren verliefd was op Neil, een jongen uit mijn klas vroeger waar ik nog veel contact mee had, en toen hij met me “gespeeld” heeft.. Hij was mooi, ik was verliefd, hij was een player, ik was naïef, hij brak m’n hart, ik stortte in.. Silke heeft al die tijd dan voor me gezorgd en zowel zij als ik dachten dat ik er volledig overheen was, maar blijkbaar dus niet. Telkens ik aan hem denk knaagt het aan m’n hart, of wat er nog van overschiet. Maar ja, ik moet toch positief blijven denken want eerst moet je een slechte relatie achter de rug hebben om voor altijd een goede te hebben! Hoop ik toch..
Ik kijk weer op naar Silke en vlug veeg ze m’n tranen weg. ‘Ik wil dat je je sterk houdt, meid. Het is je nu al zo goed gelukt de laatste tijd. Want je weet dat ik het niet graag hebt dat je pijn lijdt, het doet me ook pijn.’ Even glimlach ik naar haar en vlug geef ik haar een knuffel. Ze geeft me nog een zoen op m’n hoofd en daarna staat ze op en loopt m’n kamer uit. Ikzelf sta even recht om m’n gsm te nemen, om daarmee Alex op te bellen. Het is alweer een tijdje geleden dat ik nog een goed gesprek heb gehad met m’n broer, dus nu is de perfecte gelegenheid. ‘Hey, met Alex.’ ‘Alex, heb je even tijd? Ik heb nood aan een babbel…’

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen